Jump to content

Poprawna kompilacja.


Neves

Recommended Posts

Witam!

Programuję już od niedawna. Ostatnio potrzebowałem otworzyć jeden z moich programów na innym komputerze więc po skompilowaniu go skopiowałem gotowy plik .exe i przeniosłem go na inny komputer. Uruchomić się go jednak nie dało, wyskakiwał błąd dotyczący bibliotek (nie pamiętam dokładnej treści). Podejrzewam, że oprócz pliku .exe powinienem skopiować biblioteki. W moim programie zaimplementowałem takie oto biblioteki i pliki nagłówkowe:

#include "stdafx.h"

#include <iostream>

#include <conio.h>

Czy ktoś orientuje się, gdzie Visual Studio je zapisuje? W folderze, gdzie program jest zapisany znajduje się ogrom plików, które nie do końca wiem do czego słóżą. Które z nich powinienem skopiować razem z plikiem .exe jeśli chcę poprawnie uruchomić program na innym komputerze?

 

P.S. Na moim kompie gdziekolwiek bym skopiował plik .exe to i tak on zadziała.

Link to comment
Share on other sites

http://blogs.warwick...ing_the_visual/ - tutaj w sumie masz rozwiązanie, a nawet ich kilka ;) Ja bym wybrał pierwsze, aczkolwiek Nakiel zaraz mi da bana, więc doradzę drugie albo czwarte - Include DLLs with executable albo Get end users to install the Visual C++ redistributable package.

 

To co napisałeś (pliki nagłówkowe) to swoją drogą, ale one w C++ nie dołączają biblioteki do programu... dołączają tylko prototypy funkcji (czy jak to ktoś może poprawniej ująć). Wykorzystywane biblioteki DLL gdzieś w systemie albo w katalogu z programem muszą się znaleźć. Można biblioteki czasem linkować statycznie - wtedy można przenosić sam plik exe bez dodatkowych bibliotek dll.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...