Jump to content

engine w c++


golasek1992

Recommended Posts

Witam.

 

Kończę właśnie symfonie c++ i chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób mogę dołączyć jakiś silnik do mojego projektu by z niego móc korzystać. Żaden konkretny (chodzi mi o sposób). Dajmy na to ściągnę z netu jakiś darmowy i co muszę zrobić by go wykorzystać ?

Link to comment
Share on other sites

Na stronach internetowych "konkretnych silników" są informacje na ten temat. Jeśli nie ma, to znaczy, że silnik ma słabą dokumentację i nie warto go używać :P

 

Przykładowo zobacz tutaj: http://www.panda3d.o...x.php/Main_Page (Dla Blinda: tuż pod napisem "Panda3D Manual: Main Page" kliknij sobie C++, żebyś znowu nie myślał, że nakłaniam Cię do Pythona)

 

Na wyżej podanej stronie masz odpowiednie podpunkty manuala:

  1. Installing Panda3D in Windows
  2. Installing Panda3D in Linux
  3. General Preparation
  4. Running your Program
  5. A Panda3D Hello World Tutorial

    1. Starting Panda3D
    2. Loading the Grassy Scenery
    3. Controlling the Camera
    4. Loading and Animating the Panda Model
    5. Using Intervals to move the Panda
    6. Tutorial End
Link to comment
Share on other sites

Zdecydowałem się na OGRE3D jednak problem polega na tym że jest on przeznaczony do visual'a. Szukałem tematów jak zainstalować na DEV'ie bo przyzwyczaiłem się już do niego. Znalazłem tylko jeden i to z przed 4 lat także nie chciałbym jakichś przykrych niespodzianek później. Jeśli ktoś wie jak zainstalować na DEV OGRE3D to bardzo proszę o pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli na Dev z roku 2005, to stanowczo polecam znaleźć jakieś aktualne środowisko... http://www.ogre3d.org/tikiwiki/Codeblocks+and+MinGW - jak widać, nawet na stronie OGRE3D masz opis dla Code::Blocks bez Visual'a. Jakbyś zdecydował się programować pod Linuksem, to np. pod Ubuntu masz repozytorium Ogre 1.7.3, a pod Linuksem nie ma Visual'a i do C++ korzystasz z GCC w jakimkolwiek IDE :P

Link to comment
Share on other sites

Chciałbym też się dowiedzieć czy silnik OGRE3D mnie nie ogranicza ? Tzn. Jeżeli bym coś pięknie wymodelował w 3ds'ie i dołączył do OGRE3D to nie będzie gorszej jakości, textur ? Pewnie są to dla was śmieszne pytania jednak wolę zapytać..

 

 

 

(DEV'a już usunąłem i pisze w Visualu 2010)

Link to comment
Share on other sites

Jakość tekstur jest wszędzie taka sama. To co różni silniki to np. standardowe materiały, czy filtry gotowe do użycia (np. bloom). Możesz też zwrócić uwagę na to co obsługuje format *.mesh Ogra, czy np. możesz wyeksportować całą cutscenkę (czyli model z wieloma szkieletami/armaturami)? Czy te wszystkie rzeczy co sobie w edytorze 3D ustawisz eksporter wyeksportuje? (bo może pominąć to czego format mesh/Ogre nie obsłuży)

 

Ogólnie to wszystkie hardware'owe silniki działają na OpenGL/Direct3D, więc w razie potrzeby z odpowiednimi umiejętnościami można dopisać coś, czego silnik nie uwzględnia. I jakość wyświetlanych grafik głównie zależy od wspomnianych niskopoziomowych API.

 

Jeśli chodzi o stosunek wydajności do jakości renderowanych grafik, to komercyjne silniki ponoć są kilka generacji do przodu przed darmowymi.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...