Toster Posted September 22, 2011 Report Share Posted September 22, 2011 Panie(?) i Panowie. Kazdy mysli ze jest niezly w te kolocki i co to on z obecnym ultra sprzetem nie moze osiagnac. Tak wiec rzucam rekawice mlodemu pokoleniu, mamy tutaj linka do demka na starej Amidze. Co prawda demko było jedną z topowych produkcji na te czasy ale ale. To był rok 1991, a komuputer mial 1MB ramu i ~7 MHz procesor... Tak wiec kto sie podejmie wyzwania i machnie takie efekty jak sa pokazane w 3:18 i 4:25 ? Link do demka: http://www.youtube.com/watch?v=2CGOh-jb4QM Dla prawdziwych kozaktow jeszcze 1 ograniczenie, w calym programie uzyj max 8 siedmiu zmiennych calkowitych i max 8 pointerow. Pomocny wielce moze sie przydac stos (pamietany oczywiscie w jednym z pointerow). Nagroda: +1 do zajebistosci (mozna sobie wpisca do cv ) Always Dark<br /> Link to comment Share on other sites More sharing options...
DevPort Posted September 22, 2011 Report Share Posted September 22, 2011 Toster, posiadasz takie demko własnej roboty? Jeżeli odpali na W32/W64 to mógłbyś podrzucić exe ? Moim skromnym zdaniem należałoby przy efekcie 4:25 po części wrócić do czasów programowania grafiki w TP, gdzie obiekty 3D tworzyło się z przeliczania xyz na xy. Stworzyć rysowanie pixela (dawne putpixel), następnie draw_line, później już kwadrat i box3D. Mając takie coś można operować na pojedynczych pikselach w obiekcie i je algorytmami przenosić w inne miejsca by był zamierzony efekt. Bo inaczej nie widzę tworzenia obiektów z lat 90 gdzie wszystko oparte było o operacje na pikselach w buforze ekranu i własne funkcje wyświetlające obrazy 3D. W naszym świecie z kolei prędzej można spotkać się z grafiką Voxelową i na jej podstawie stworzyć takie coś... lecz sześciany obciążą znacznie GPU i CPU co się mija z celem, więc polecałbym bardziej operowanie na pikselach. Pozdrawiam. Prawdziwy programista wiesza sie wraz ze swoim programem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toster Posted September 23, 2011 Author Report Share Posted September 23, 2011 Czasy kiedy bawilem sie na demo scenie minely juz dawno, zreszta wtedy sie pisalo w assemblerze bo byl najszybszy. Na scenie PC nie udzielalem sie. Co do zagadnienia jak dany efekt zrobic to przy obecnej mocy obliczeniowej mozna smialo w 3d sie pokusic, mozna tez tak jak napisales. Przy czym wiedziec jak cos zrobic, a umiec to zrobic to sa 2 rozne sprawy Always Dark<br /> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jason Posted September 23, 2011 Report Share Posted September 23, 2011 Chyba chodziło Ci w drugim efekcie o 4:45 BTW. uznanie dla programistów dawnych gier. Oni to musieli naprawdę niezłe triki stosować, żeby to komp uciągnął Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spider100 Posted September 23, 2011 Report Share Posted September 23, 2011 Za wysokie progi. www.spider.dathox.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wosiedem Posted September 24, 2011 Report Share Posted September 24, 2011 Ktoś ma pomysł jak zrobić taki usypujący napis sześcian? Chodzi mi o samo sypanie. Jakaś maska przy wypełnianiu oraz lista ruchomych pixeli które podążają do celu (do konkretnego miejsca w napisie)? Te przejścia z jednej figury do drugiej też są mocne Mam na myśli ten morphing jakby cała figura się rozsypywała i potem układała w drugą. Jakieś pomysły? Pozdrawiam, vo7 (; Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spider100 Posted September 24, 2011 Report Share Posted September 24, 2011 Masz bryłę, masz macierz transformacji i projekcji na ekran. Przekształcasz wierzchołki, rysujesz wypełnienie tak jak by była na ścianach tekstura. Tekstura to mapa punktów widoczny/niewidoczny w chwili oderwania punktu przenosisz go na ekran (przekształcenie odwrotne) jako poruszający się pixel. Dalej symulujesz ruch punktu tutaj możesz sobie skonstruować krzywą albo dodać trochę fizyki. Ogólnie efekty nie są jakieś trudne, ale ograniczenia to masakra. www.spider.dathox.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toster Posted September 26, 2011 Author Report Share Posted September 26, 2011 coz ograniczenia sa opcjonalne i wynikaja z tego ze w asmie na MC68000 były rejestry r0-r7 i a0-a7 ktore mozna bylo uzywac. Always Dark<br /> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wosiedem Posted October 4, 2011 Report Share Posted October 4, 2011 Masz bryłę, masz macierz transformacji i projekcji na ekran. Przekształcasz wierzchołki, rysujesz wypełnienie tak jak by była na ścianach tekstura. Tekstura to mapa punktów widoczny/niewidoczny w chwili oderwania punktu przenosisz go na ekran (przekształcenie odwrotne) jako poruszający się pixel. Dalej symulujesz ruch punktu tutaj możesz sobie skonstruować krzywą albo dodać trochę fizyki. Ogólnie efekty nie są jakieś trudne, ale ograniczenia to masakra. No właśnie zastanawiałem się nad tymi teksturami (pewnie jak każdy student mam już napisany własny renderer na cpu więc co nieco wiem o grafice) W dalszym ciągu intryguje mnie ten morphing... Pozdrawiam, vo7 (; Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomkos1234x Posted April 24, 2014 Report Share Posted April 24, 2014 Zadanie nie do wykonania. Przynajmniej dla mnie bo pewnie dla pro to normalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
dikoton Posted December 2, 2014 Report Share Posted December 2, 2014 Ciekawe wyzwanie, jak mi się uda, to się odezwę Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malina Posted February 4, 2015 Report Share Posted February 4, 2015 Witam, narobiliście bałaganu z wypowiedziami. Może jest ktoś kto to wszystko ogarnie i napiszę, jak to ma wyglądać w praktyce? Link to comment Share on other sites More sharing options...
5corpio Posted February 6, 2015 Report Share Posted February 6, 2015 Witam, narobiliście bałaganu z wypowiedziami. Może jest ktoś kto to wszystko ogarnie i napiszę, jak to ma wyglądać w praktyce? To jest temat z 2011 ty tak serio? Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.