pachucek Posted August 9, 2011 Report Share Posted August 9, 2011 Prosiłbym o jakieś porady czy wskazówki umożliwiające narysowanie sfery (kuli) w OpenGL ES, niestety nie zawiera on takich jak drawSphere(); albo jej podobnych rysować można za pomocą maksymalnie trójkątów. Zabrałem się do tego za pomocą współrzędnych sferycznych (w dwóch pętlach generuje sobie odpowiednie dane i wprowadzam je do macierzy n x n) : http://pl.wikipedia.org/wiki/Wsp%C3%B3%C5%82rz%C4%99dne_sferyczne Od strony matematycznej, za pomocą promienia, sinusa i cosinusa "generuje punkty". Następnie przekazuje je do jednego z buforów (punkty x, y, z) do drugiego bufora wpisuję "połączenia" punktów punkt z macierzy [n,k] łączę z [n+1,k] oraz z [n,k+1]a następnie przekazuje to do bufora. Powinno wyświetlać sferę podzieloną "trójkątami" W najlepszej mierze wyświetla kilka trójkątów. Prośba/ pytanie: Czy jest alternatywna możliwość narysowania sfery? Słyszałem o wzorze x^2/a^2+y^2/a^2+z^2=r ; ale to jest tylko jedno równanie i dana (pobierana do wywołania) jest tylko "R", a nie mam pojęcia jak mam resztę dobrać. Mile widziane jest również wskazanie błędu w moim toku rozumowania. Za wszelkie odpowiedzi będę wdzięczny, pachucek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.