Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
flash

[Delphi] OpenGl - ruch kamerą 3D

Polecane posty

Witam

 

jest w Google tysiące opisów "układu sferycznego" ale jakoś mi te wzory nie wyliczają jak powinny.

Mam dany promień R=15 (na przykład) i kąt w poziomie i pionie

http://pl.wikipedia.org/wiki/Uk%C5%82ad_ws...ych_sferycznych

 

const  R:= 15;         
  Kat:= 2*pi/50;   
v^bprśDfŁśDfśCO;0śDfŁśDfśC7&\0śEFSŁśEFRśCĆWv\0śEFSŁśEFRśC&v\0Ś`HĄ-ŃĄ-ŃQ(AdHĄ-ŃĄ-ŃQ(AhHĄ-ŃQ

 

Chciałem w tym punkcie zawiesić kamerkę gluLookAt ale ta nie chce mi krążyć w pionie i w poziomie o 360 stopni tylko odsuwa się i przysuwa nie zależnie czy chce ja obrócić w pionie czy w poziomie.

Proszę o wskazanie błędu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

    gluLookAt( X, Y, Z,             // współrzędne x, y, z położenia kamery
             0.0, 0.0, 0.0,                   // x, y, z punktu na który patrzy kamera
             0.0, 1.0, 0.0 );                 // stałe liczby których znaczenie nie rozgryzłem

Okazuje się ze o ile w poziomie kamera można się obracać o całe 360 stopni to w pionie od -90 to 90 stopni i stąd efekt dziwnych przeskoków po przekroczeniu zakresu. Czyli temat zamknięty :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×