Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

flash

[Delphi] OpenGl - ruch kamerą 3D

Recommended Posts

Witam

 

jest w Google tysiące opisów "układu sferycznego" ale jakoś mi te wzory nie wyliczają jak powinny.

Mam dany promień R=15 (na przykład) i kąt w poziomie i pionie

http://pl.wikipedia.org/wiki/Uk%C5%82ad_ws...ych_sferycznych

 

const  R:= 15;         
  Kat:= 2*pi/50;   
v^bprśDfŁśDfśCO;0śDfŁśDfśC7&\0śEFSŁśEFRśCĆWv\0śEFSŁśEFRśC&v\0Ś`HĄ-ŃĄ-ŃQ(AdHĄ-ŃĄ-ŃQ(AhHĄ-ŃQ

 

Chciałem w tym punkcie zawiesić kamerkę gluLookAt ale ta nie chce mi krążyć w pionie i w poziomie o 360 stopni tylko odsuwa się i przysuwa nie zależnie czy chce ja obrócić w pionie czy w poziomie.

Proszę o wskazanie błędu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

    gluLookAt( X, Y, Z,             // współrzędne x, y, z położenia kamery
             0.0, 0.0, 0.0,                   // x, y, z punktu na który patrzy kamera
             0.0, 1.0, 0.0 );                 // stałe liczby których znaczenie nie rozgryzłem

Okazuje się ze o ile w poziomie kamera można się obracać o całe 360 stopni to w pionie od -90 to 90 stopni i stąd efekt dziwnych przeskoków po przekroczeniu zakresu. Czyli temat zamknięty :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...