Skocz do zawartości

[C++][OpenGL] Polygony nachodzą na siebie


halil1107

Polecane posty

Witam,

Mam problem z OpenGl - prawdopodobnie głupi i banalny. Napisałem klasę do pracy z plikami .obj. Kłopot pojawił się gdy chciałem wyświetlić model. Okazuje się, że kolejność rysowania polygonów ma znaczenie, tzn. ostatni rysowany zawsze jest na wierzchu. Poniższy obrazek pokazuje co mam na myśli. Cyfry określają kolejność rysowania. Jak widać po obrocie modelu polygon nr 3 przykrywa 2 i 1, a 2 przykrywa 1.

 

Obrazek

 

Z OpenGl miałem do czynienia dawno temu i wtedy nic takiego się nie zdarzyło dlatego teraz jestem zaskoczony. Kod raczej nie jest jakiś paranormalny :/

 glBegin( GL_QUADS );
// vertexy....
glVertex3f( 1.0, 0.0, 0.0);
// vertexy....
glEnd();

 

Moje IDE to Dev-cpp. Kiedy wybieram projekt OpneGl i Dev generuje mi przykładowy kod sprawa jest identyczna - więcej vertexów = nakładanie polygonow.

Gdzie tkwi problem?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...