halil1107 Napisano Marzec 20, 2011 Zgłoś Share Napisano Marzec 20, 2011 Witam, Mam problem z OpenGl - prawdopodobnie głupi i banalny. Napisałem klasę do pracy z plikami .obj. Kłopot pojawił się gdy chciałem wyświetlić model. Okazuje się, że kolejność rysowania polygonów ma znaczenie, tzn. ostatni rysowany zawsze jest na wierzchu. Poniższy obrazek pokazuje co mam na myśli. Cyfry określają kolejność rysowania. Jak widać po obrocie modelu polygon nr 3 przykrywa 2 i 1, a 2 przykrywa 1. Z OpenGl miałem do czynienia dawno temu i wtedy nic takiego się nie zdarzyło dlatego teraz jestem zaskoczony. Kod raczej nie jest jakiś paranormalny :/ glBegin( GL_QUADS ); // vertexy.... glVertex3f( 1.0, 0.0, 0.0); // vertexy.... glEnd(); Moje IDE to Dev-cpp. Kiedy wybieram projekt OpneGl i Dev generuje mi przykładowy kod sprawa jest identyczna - więcej vertexów = nakładanie polygonow. Gdzie tkwi problem? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blind Napisano Marzec 20, 2011 Zgłoś Share Napisano Marzec 20, 2011 Musisz włączyć z-buffor www.blinder.pl - Blog Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jason Napisano Marzec 20, 2011 Zgłoś Share Napisano Marzec 20, 2011 glEnable(GL_DEPTH_TEST); Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
halil1107 Napisano Marzec 20, 2011 Autor Zgłoś Share Napisano Marzec 20, 2011 Dzięki za pomoc Działa jak należy. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.