halil1107 Posted March 20, 2011 Report Share Posted March 20, 2011 Witam, Mam problem z OpenGl - prawdopodobnie głupi i banalny. Napisałem klasę do pracy z plikami .obj. Kłopot pojawił się gdy chciałem wyświetlić model. Okazuje się, że kolejność rysowania polygonów ma znaczenie, tzn. ostatni rysowany zawsze jest na wierzchu. Poniższy obrazek pokazuje co mam na myśli. Cyfry określają kolejność rysowania. Jak widać po obrocie modelu polygon nr 3 przykrywa 2 i 1, a 2 przykrywa 1. Z OpenGl miałem do czynienia dawno temu i wtedy nic takiego się nie zdarzyło dlatego teraz jestem zaskoczony. Kod raczej nie jest jakiś paranormalny :/ glBegin( GL_QUADS ); // vertexy.... glVertex3f( 1.0, 0.0, 0.0); // vertexy.... glEnd(); Moje IDE to Dev-cpp. Kiedy wybieram projekt OpneGl i Dev generuje mi przykładowy kod sprawa jest identyczna - więcej vertexów = nakładanie polygonow. Gdzie tkwi problem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blind Posted March 20, 2011 Report Share Posted March 20, 2011 Musisz włączyć z-buffor www.blinder.pl - Blog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jason Posted March 20, 2011 Report Share Posted March 20, 2011 glEnable(GL_DEPTH_TEST); Link to comment Share on other sites More sharing options...
halil1107 Posted March 20, 2011 Author Report Share Posted March 20, 2011 Dzięki za pomoc Działa jak należy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.