k_argo Posted October 20, 2010 Report Share Posted October 20, 2010 A wiec pisze sobie programik, danymi wejsciowymi jest lista graczy zapisana w tablicy (X, Y, Name) i szukam najbardziej optymalnego sposobu wyswietlenia mapki na ktorej zostana wyswietlone pozycje tych graczy, cos pod ten styl: Aha, dodam ze wspolrzedne beda sie zmieniac w kazdej sekundzie, a graczy czasami bedzie ponad 100 wiec canvas mi odpada z taka czestotliwoscia odswiezania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toster Posted October 21, 2010 Report Share Posted October 21, 2010 dx, ogl recznie lub przez jakis engine, np omega, bengine, asphyre, sdl. 100 spritow to nie problem karta graficzna nawet nie zauwazy 100 spritow. Always Dark<br /> Link to comment Share on other sites More sharing options...
k_argo Posted October 21, 2010 Author Report Share Posted October 21, 2010 No wiec zaczalem przygode w OpenGL, jestem zielony w tym jeszcze:D Ale poszukalem troche info na ten temat i chcialbym sobie zrobic rotacje kamery, mam taka procedure: procedure TForm1.FormMouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState; X, Y: Integer); var XRot, YRot : Integer; begin if MBL then begin XRot := 1; YRot := 1; glMatrixMode(GL_PROJECTION); if LX > X then XRot := -1; if LY > Y then YRot := -1; glRotatef(Y*0.01, YRot, 0, 0); glRotatef(X*0.01, 0, XRot, 0); glMatrixMode(GL_MODELVIEW); LX := X; LY := Y; end; end; Wszystko ladnie pieknie kiedy np przesuwam myszke tylko po osi Y lub X, ale jak zaczynam mieszac to na poczatku jest ok, ale kilka ruchow myszka i sie rypie, nie dziala tak jak powinno:/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam27 Posted October 21, 2010 Report Share Posted October 21, 2010 Do obsługi kamery używa się funkcji gluLookAt, poszukaj na forum tematu, podawałem kiedyś kod obracający i przesuwający kamerę. Etharnion - 2D RPG Szukam grafika chętnego do współpracy przy projekcie. Link to comment Share on other sites More sharing options...