Skocz do zawartości

Liga - zadanie 2


natanielcz

Polecane posty

No i mamy drugie zadanie ;-)

 

1. Zadanie: Gra strategiczno-turowa "Dominacja"

 

2. Problem: Dwie wrogie rasy... Jeden cel - Dominacja nad światem.

 

3. Uwagi:

* Każdy z władców ma 1 budynek.

* Budynek zarabia określoną liczbę pieniędzy (każdej rasy tyle samo).

* W budynku można rekrutować co najmniej 2 typy jednostek.

* Możliwe ulepszenia (jakie? wymyśl sam - nieograniczona ilość).

* Pomiędzy wrogimi budynkami musi stać co najmniej jedna neutralna armia.

* Zaatakować zamek można dopiero po odnalezieniu jakiegoś narzuconego przez misję przedmiotu na który znalezienie jest 10% szans i trzeba pokonać strażników tego przedmiotu.

 

4. Ocena:

1* Zastosowanie się do uwag - 6 pkt.

2* Tryb gry przeciwko komputerowi (trzy poziomy trudności) - 4 pkt.

3* Przejrzystość kodu - 2 pkt.

4* Punkty za całokształt - 5 pkt.

 

Zapraszam do udziału wszystkich. Kto się jeszcze chce zapisać niech się pisze ;D Ci co ostatnio nie wysłali pracy.. do roboty ;-)

Sądzę, że zadanie nie jest trudne ;-)

 

Czas wykonania zadania: do 6.08.2010r. Jeśli wszyscy oddają prace szybciej co sądzę nie ma sensu, gdyż możecie rozbudować grę - to rozpoczniemy głosowanie szybciej.

 

3... 2... 1... FIGHT!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Witam wszystkich.

 

Mozesz cos wiecej napisac, bo troche duzo punktow za zastosowanie sie do uwag, a uwag malo ? Chodzi mi tutaj bardziej o jakies ograniczenia, tzn. czy moge sobie dodac od siebie ile chce bajerow, czy nie bardzo. Nowe budynki, inne jednostki, armie, zwierzatka jakies na planszy i takie tam.

Rozumiem, ze jezyk moze byc dowolny, system pod ktorym to ma chodzic tez oraz uzyte biblioteki takze sa dowolne ?

 

Jeszcze ostatnie glupie pytanie dla pewnosci.

Moge sie zglosic 2.08 jak bede pewny, ze wysle rozwiazanie, czy musze juz teraz ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście, mógłbyś trochę bardziej opisać to zadanie.

Jak ma wyglądać poruszanie się po mapie? Czy każda jednostka porusza się osobno, czy może jest jakiś jeden bohater, z którym wszystkie jednostki zawsze chodzą?

Jak ma wyglądać walka?

Co to znaczy 10% szans na znalezienie przedmiotu? Czy na mapie znajdują się losowo strażnicy i u jednego na dziesięć znajdziemy przedmiot, czy jakoś inaczej to ma się odbywać?

Czy na mapie można znajdować złoto?

No i marudziłem, że poprzednie zadanie było za krótkie, ale teraz proponowałbym więcej czasu niż tydzień, żeby wszystko można było do końca dopracować ;)

Etharnion - 2D RPG

Szukam grafika chętnego do współpracy przy projekcie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok. teraz mogę odpisać bo miałem problemy z internetem (coś u dostawcy).

 

t0m_k:

 

1' możesz dodać ile bajerów chcesz (nowe budynki, jednostki itp.)

2' dowolność platformy (mam tylko nadzieję, że nie MacOS, bo będą problemy ze zdobyciem tego systemu ;>)

3' nic nie stracisz jeśli zapiszę cię od razu, gdyż nie ma jakichś punktów ujemnych za niewysłanie pracy.

 

Adam27:

 

1' poruszanie się po mapie ma być opcja wyboru (grupowania) istot. czy mają być same czy też z jakimiś innymi stworzeniami

2' jak ma wyglądać walka? gracz ma decydować, na którą jednostkę zaatakować (mogą być podane obrażenia jakie zada tej jednostce)

3' tu faktycznie źle się wyraziłem ;p z tekstu można rozumieć dwuznacznie. ale ma być specjalny button lub skrót, który będzie oznaczał "szukaj skarbu" czy jakoś tak ;-) 10% poszukiwań zakończone jest sukcesem. Dopiero, gdy znajdzie ten przedmiot rozpoczyna się walka.

4' Możesz dodać, że na mapie jest złoto. To jest jeden z tych bajerów, których możesz dodać ile chcesz.

 

ok. czas przedłużony do 6.08.br.

 

 

 

t0m_k: (jeszcze raz do Ciebie)

 

1' na to wpływ mogą mieć różne rzeczy np. atak rabusiów na budynek lub zawał żony i potrzeba natychmiastowego pilnowania żeby lekarz jej dodatkowo nie otruł ;-)

 

to do roboty 5corpio ;-) i nie tylko ty ;p jest jeszcze kilku leni ;D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że każda jednostka ma jakąś stałą ilość punktów ruchu do wykorzystania w każdej turze?

I czy można nie implementować grupowania jednostek? Bo pojawia mi się bardzo dużo problemów z tym związanych, zarówno na poziomie algorytmu (przemieszczenie wybranych jednostek z różnych części mapy w jedno wybrane miejsce), jak i sensu gry (atakowanie wszystkimi wybranymi jednostkami jednej jednostki przeciwnika).

 

@edit: Co się stanie, gdy gracz wybierze szukanie przedmiotu, i go znajdzie? Ci strażnicy wychodzą spod ziemi i zaczynają walczyć? Jeżeli tak, to w którym miejscu się pojawiają?

Etharnion - 2D RPG

Szukam grafika chętnego do współpracy przy projekcie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam27:

 

1' Wróg nie musi stać pojedynczą jednostką. Może mieć ich kilka.. A problemy to trzeba albo rozwiązać albo jakoś ominąć ;D

2' Możesz na przykład przenieść postać pod najbliższy most i niech walczą ;D wymyśl coś fajnego ;D

 

LordLost:

 

1' Klima i czas oczywiście sami sobie wybierzcie. Zamek napisałem, żeby każdy wiedział, że to jest główny budynek ;-)

2' rzucaj luzem i tak będziemy kompilować ;-)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet ja próbuje coś zrobić, chociaż nigdy w życiu nic takiego ambitnego nie napisałem. Z Herosami wolałbym nie konkurować więc robię bardziej klimaty fallouta (chociaż nigdy nie grałem w żadną część :/) Dam Screena, aby zachęcić tych co nie piszą :P

Obrazek

Edit: Może być darmowa grafika z internetu, jeśli zaznaczy się z skąd się ją ma, czy msPaint i samemu robić?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natanielcz: Ty cały czas mówisz, że to nie jest takie trudne, a jednak jest przy takiej grze trochę roboty. Najwięcej chyba przy SI. Dopiero dzisiaj zaczynam coś robić na poważnie, i już widzę, że nie będzie to takie proste.

No i jeszcze pozostaje grafika do zrobienia. Tutaj dołączam się do pytania kolegi wyżej.

Etharnion - 2D RPG

Szukam grafika chętnego do współpracy przy projekcie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LordLost:

Jak Ty już masz zaimplementowaną całą mapę, rendering i UI to gratuluje :) Ja ledwo kodzę początki logiki całej gry :/

Tak spytam: czy projekt musi być koniecznie TUROWY!?

Cała mapa? to pętla która rysuje kafelki(żadnych obiektów ani nic) a gui to na razie prowizorka i nie jest interaktywne. W omedze łatwo taki efekt uzyskać, ale najgorsze że mam problemy z projektowaniem struktur i zależności między klasami a hermetyzacja nie ułatwia sprawy :/

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jason: Z tydzień temu grałem w heroesów 4 ;D Już niedługo będzie można pobrać wszystkie prace uczestników z 1 zadania. Już dostaliśmy hosting na unit1 więc tylko czekajcie na download ;-)

 

Adam27: Ale ja nie mówię że nie ma roboty ;p tylko że zasady nie są skomplikowane i nie są to żadne samochody z kolizjami ;p

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jason: Z tydzień temu grałem w heroesów 4 ;D Już niedługo będzie można pobrać wszystkie prace uczestników z 1 zadania. Już dostaliśmy hosting na unit1 więc tylko czekajcie na download ;-)

Pobieranie prac uczestników mnie nie urządza, bo pewnie większość z nich działa tylko pod Windows. Ja do Heroes 4 nie mogłem się przyzwyczaić, jak dla mnie najlepsza pozostaje trójka w wersji Complete (ze wszystkimi dodatkami).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnie to bywa :D

 

Nie wiem jak teraz, ale kiedyś jak krajew4 chyba zamieszczał coś w Delphi to Delphiackie ścieżki do plików się nie zgadzały. Moje programy SDL+OpenGL w C++ skompilowane na Windowsa uruchamiają się pod Wine.

 

Najlepsze jest to, że pod Wine uruchamiam takie gry jak Heroes 3, Red Alert 2, Mortal Kombat 4, Carmageddon 2, Postal 2, Jedi Academy, czy program EuroTEST (do prawa jazdy), bez większych trudności, a nie uruchomię aplikacji z płytki dołączonej do podręcznika z informatyki z podstawówki (młodsza siostra) :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...