bkdi Napisano Kwiecień 23, 2010 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 23, 2010 Witam, chciałbym w takiej scenie jak ta uzyskać odbicie stożka w półprzeźroczystej bryle (poniżej scena i kod): http://img202.imageshack.us/i/scenau.jpg/ #include "StdAfx.h" #include "openGLview.h" openGLview::openGLview(void) { stozek_dol = new CStozek(0,0,0,12,10,0.2,0.9,0,1); blat = new CProstopadloscian(200,6,100,0,-15,0,1,1,1,0.3); } openGLview::~openGLview(void) { } void openGLview::display(void) { glEnable(GL_DEPTH_TEST); //uruchamiamy bufor głebi glClearColor(0,0.0,0,0);//ustawiamy kolor tła na czarny glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT); //czyoecimy bufory glEnable(GL_DEPTH_TEST); //uruchamiamy bufor głebi rysuj_figury(); //testowe rysowanie figur glutSwapBuffers(); glutPostRedisplay(); // marks the current window as needing to be redisplayed. } void openGLview:: resize(int width, int height) { glViewport(0, 0, width, height); glMatrixMode(GL_PROJECTION); glLoadIdentity(); gluPerspective(45.0, (float)width / (float)height, 0.1, 1000.0); glMatrixMode(GL_MODELVIEW); glLoadIdentity(); gluLookAt( // ustawienie pocztkowe kamery 0.0, 0.0, 250.0, // eye location 0.0, 0.0, 0.0, // center location 0.0, 1.0, 0.0); // up vector } void openGLview::rysuj_figury(void) { stozek_dol->kat=90; stozek_dol->Rysuj(); glEnable(GL_BLEND); glBlendFunc(GL_SRC_ALPHA, GL_ONE_MINUS_SRC_ALPHA); blat->Rysuj(); glDisable(GL_BLEND); }; Ale to daje ten sam efekt co powyżej. Proszę o pomoc! Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jason Napisano Kwiecień 24, 2010 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 24, 2010 Faktem jest, że NeHe ma bardzo rozbudowane tutoriale, co nieco komplikuje, ale może akurat uda Ci się to wdrożyć do Twojego kodu: http://nehe.gamedev.net/lesson.asp?index=06 - pierwszy z góry. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xevil21 Napisano Kwiecień 25, 2010 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 25, 2010 Faktem jest, że NeHe ma bardzo rozbudowane tutoriale, co nieco komplikuje, ale może akurat uda Ci się to wdrożyć do Twojego kodu: http://nehe.gamedev.net/lesson.asp?index=06 - pierwszy z góry. dzięki temu można się więcej nauczyć i zrozumieć Pozdrawiam! Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jason Napisano Kwiecień 25, 2010 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 25, 2010 No tak, ale jak chce się osiągnąć szybki efekt (może nawet trochę gorszy ), to taki długi tutorial ma odwrotne działanie (czuje się nawał roboty ). A jak jest podstawowa metoda opisana na osiągnięcie takiego efektu to dla niewymagających złoty środek. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.