bkdi Posted April 23, 2010 Report Share Posted April 23, 2010 Witam, chciałbym w takiej scenie jak ta uzyskać odbicie stożka w półprzeźroczystej bryle (poniżej scena i kod): http://img202.imageshack.us/i/scenau.jpg/ #include "StdAfx.h" #include "openGLview.h" openGLview::openGLview(void) { stozek_dol = new CStozek(0,0,0,12,10,0.2,0.9,0,1); blat = new CProstopadloscian(200,6,100,0,-15,0,1,1,1,0.3); } openGLview::~openGLview(void) { } void openGLview::display(void) { glEnable(GL_DEPTH_TEST); //uruchamiamy bufor głebi glClearColor(0,0.0,0,0);//ustawiamy kolor tła na czarny glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT); //czyoecimy bufory glEnable(GL_DEPTH_TEST); //uruchamiamy bufor głebi rysuj_figury(); //testowe rysowanie figur glutSwapBuffers(); glutPostRedisplay(); // marks the current window as needing to be redisplayed. } void openGLview:: resize(int width, int height) { glViewport(0, 0, width, height); glMatrixMode(GL_PROJECTION); glLoadIdentity(); gluPerspective(45.0, (float)width / (float)height, 0.1, 1000.0); glMatrixMode(GL_MODELVIEW); glLoadIdentity(); gluLookAt( // ustawienie pocztkowe kamery 0.0, 0.0, 250.0, // eye location 0.0, 0.0, 0.0, // center location 0.0, 1.0, 0.0); // up vector } void openGLview::rysuj_figury(void) { stozek_dol->kat=90; stozek_dol->Rysuj(); glEnable(GL_BLEND); glBlendFunc(GL_SRC_ALPHA, GL_ONE_MINUS_SRC_ALPHA); blat->Rysuj(); glDisable(GL_BLEND); }; Ale to daje ten sam efekt co powyżej. Proszę o pomoc! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jason Posted April 24, 2010 Report Share Posted April 24, 2010 Faktem jest, że NeHe ma bardzo rozbudowane tutoriale, co nieco komplikuje, ale może akurat uda Ci się to wdrożyć do Twojego kodu: http://nehe.gamedev.net/lesson.asp?index=06 - pierwszy z góry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xevil21 Posted April 25, 2010 Report Share Posted April 25, 2010 Faktem jest, że NeHe ma bardzo rozbudowane tutoriale, co nieco komplikuje, ale może akurat uda Ci się to wdrożyć do Twojego kodu: http://nehe.gamedev.net/lesson.asp?index=06 - pierwszy z góry. dzięki temu można się więcej nauczyć i zrozumieć Pozdrawiam! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jason Posted April 25, 2010 Report Share Posted April 25, 2010 No tak, ale jak chce się osiągnąć szybki efekt (może nawet trochę gorszy ), to taki długi tutorial ma odwrotne działanie (czuje się nawał roboty ). A jak jest podstawowa metoda opisana na osiągnięcie takiego efektu to dla niewymagających złoty środek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.