Skocz do zawartości

Sprite'y z szablonu


aszex

Polecane posty

Chodzi o uzyskanie efektu jak w silniku Infinity (Baldur's Gate, Icewind Dale... ), to znaczy możliwość generowania dużej ilości sprite'ów, które wyglądają tak samo, z takim wyjątkiem, że różnią się kolorem. Podczas tworzenia postaci wybierając np. elfa wojownika można było wybrać 4 kolory (włosy, skóra 2x ubranie) dzięki czemu z szablonu "elf-wojownik" tworzyło się inwidualnego bohatera. Przeglądając pliki gry wygląda to tak:

 

Obrazek

 

W innych grach też zaobserwowałem podobny efekt.

 

Zastanawia mnie jaka jest ogólna metoda zamieniania takich szablonów na sprite'y konkretnych postaci w grze. Kolory są modyfikowane podczas rysowania a trwale przechowywane są tylko informacje o docelowych kolorach, czy sprite ma już przydzielone gotowe "przerobione" dane z szablonu z odpowiednimi kolorami? No i czy podczas zmiany koloru zmieniany jest on piksel po pikselu czy może stosowane są jakieś maski?

 

Oczywiście zmieniane są tak nie tylko sprite'y ale także przedmioty itd. - wszystko co występuje w nadmiarze i taka seryjna produkcja oszczędziłaby pracy grafikowi.

 

Ewentualnie poproszę jakieś słowo klucz do googla lub nazwę techniki, ponieważ mimo usilnych prób nie udało mi się niczego znaleźć.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...