aszex Posted March 27, 2010 Report Share Posted March 27, 2010 Chodzi o uzyskanie efektu jak w silniku Infinity (Baldur's Gate, Icewind Dale... ), to znaczy możliwość generowania dużej ilości sprite'ów, które wyglądają tak samo, z takim wyjątkiem, że różnią się kolorem. Podczas tworzenia postaci wybierając np. elfa wojownika można było wybrać 4 kolory (włosy, skóra 2x ubranie) dzięki czemu z szablonu "elf-wojownik" tworzyło się inwidualnego bohatera. Przeglądając pliki gry wygląda to tak: W innych grach też zaobserwowałem podobny efekt. Zastanawia mnie jaka jest ogólna metoda zamieniania takich szablonów na sprite'y konkretnych postaci w grze. Kolory są modyfikowane podczas rysowania a trwale przechowywane są tylko informacje o docelowych kolorach, czy sprite ma już przydzielone gotowe "przerobione" dane z szablonu z odpowiednimi kolorami? No i czy podczas zmiany koloru zmieniany jest on piksel po pikselu czy może stosowane są jakieś maski? Oczywiście zmieniane są tak nie tylko sprite'y ale także przedmioty itd. - wszystko co występuje w nadmiarze i taka seryjna produkcja oszczędziłaby pracy grafikowi. Ewentualnie poproszę jakieś słowo klucz do googla lub nazwę techniki, ponieważ mimo usilnych prób nie udało mi się niczego znaleźć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jason Posted March 30, 2010 Report Share Posted March 30, 2010 Ja bym to rozwiazal (zwlaszcza w starych grach ) zmieniajaca sie paleta kolorow dla danego sprite'a. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.