DevPort Napisano Luty 19, 2010 Zgłoś Share Napisano Luty 19, 2010 Hej, dawno mnie tu nie było... ;] lecz to miało swoje powody... Chciałbym powiadomić o prowadzonym projekcie pewnego engine grafiki. Obecnie za wiele nie jest zrobione, gdyż jest on w dość początkowym stadium rozwoju, aczkolwiek posiada już pewne zalety swojego istnienia. Kod pisany jest w edytorze Geany pod FPC zgodny ze składnią ObjFpc, testowany na kompilatorach Free Pascala: ppc386 (w przyszłości też pod ppcrossx64), Delphi poczeka może na swoją kolej (obecnie nie wspierane, kompilator Delphi nie łyka kodu xD) Celem projektu jest oczywiście wydajność i minimalny kod wynikowy stworzonej aplikacji (nie używa SDL i podobnych bibliotek). Obecnie samo wyświetlanie okna i obsługa wszystkiego co stworzone do tej pory mieści się do 47kB (exe). Silniczek nie korzysta z bibliotek (unitów) podstawowych Free Pascala (tj. Windows, SysUtils, Messages itp.). Wszelki jego kod pisany jest dosłownie od podstaw, np. własna biblioteka GL pisana jest zgodnie z OpenGL 2.0 (planowane 3.0). Funkcje systemowego API importowane są z bibliotek dynamicznych np. user32.dll, opengl32.dll (linux: libGL.so)... Co zrobione: - Obsługa Okna (Windows) -> z Fullscreen i VSych - Obsługa Klawiatury, Myszki (Windows) - Obsługa Czasu (Timer : Windows, Linux) - Obsługa Tekstur - Manager Tekstur (format DDS z kompresją, obsługa mipmap) - Obsługa plików konfiguracyjnych (wzorowane na plikach INI) - Obsługa OpenGL: 2.0 (jeszcze nie kompletna z uwagi, że funkcje dodaje jak mi jest potrzebna... xD ) - Moduł Utils -> Operacje na plikach, Porównania liczb, operacje na ciągach znaków (string), konwersja typów zmiennych - Obsługa Strumienia danych (TStream: Pamięć, Plik) - Prosty Render -> Set2D, Set3D, SetBlend, SetDepthTest, SetDepthWrite Co do zrobienia: - Sprite 2D z animacją po-klatkową - Z uwagi, że nie posiadam linuxa na chwilę obecną, nie pisze obsługi okna, klawiatury i myszki pod ten system (kod przygotowany pod takie zmiany) - Manager Materiałów - Obsługa paczek własnego formatu (*.rpf) - Więcej wam nie potrzeba wiedzieć... Cel: Stworzenie wydajnego silnika grafiki 2/3D dla maniaków Free Pascala (ciężko znaleźć coś podobnego), a tym samym promowanie tego kompilatora. Projekt realizowany również na potrzeby przyszłych mini projektów. Wraz z nowym rokiem postaram się przedstawić dokonania w postaci jakiegoś prostego demka. Pozdrawiam. Prawdziwy programista wiesza sie wraz ze swoim programem. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TSr Napisano Luty 19, 2010 Zgłoś Share Napisano Luty 19, 2010 Zapowiada się super. Podobają mi się założenia ukierunkowane na wydajność. Ubuntu.pl user #10593 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.