5corpio Napisano Luty 25, 2006 Zgłoś Share Napisano Luty 25, 2006 Mam pytanie co do używania map cieni ponieważ czegoś nie rozumiem. Jak mam już geometrię jakiejś np.: mapy i teksture z zapisanymi "cieniami", wyrenderowaną przez 3dMax-a to skąd mam wiedzieć jakie współrzędne tej tekstury z cienami wrzucić na konkretny trójkąt bo współrzędne tekstury tej normalnej z materiałem mam zapisane w pliku. Przykładowy wierzchołek w trójkącie: [code=Delphi] glNormal3f(aMESH[0].aMESH_NORMALS[i].fX, aMESH[0].aMESÓPSWKKSQTKSQTÓPSWKNBB][U^6&C&d$\"tDUEU$S$\"ĆU4łćU4EdU%D5EśU4ł5M!}Q 1%MQmt%lutT4( wsk.aMESH[0].aMESH_TVERTLIST[aMESH[0].aMESH_TFACELIST[i].[^WKNBB][U^TÓVTLWT N6BŚćbw7;7'ŚFćRO7'6ćĆ[[bFŚvćFV7GW'&Ś6FV6Vć\0ŚvfW'FW6bU4łćU4dU%DU5EśU4łćM!} }1%MQmt%lut`4(5M!ltąMESH_VERTEX_LIST[aMESH[0].aMESH_FACE_LIST[i].fIndex[0]].fY,SQTKSQTTVÓTSQTKSQTd4U5EśćdćFWłće [/code]No właśnie jak mam tą teksturę wygenerowaną przez maxa to jak obliczyć/znaleźć/zrobić wspólrzędne które można podać by zamapować aktualnie renderowany trójkąt odpowiednim kawałkiem z mapy cieni? Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spider100 Napisano Luty 25, 2006 Zgłoś Share Napisano Luty 25, 2006 Witam!Te współrzędne wystarczy odczytać z pliku w którym był model Jeśli chodzi o ASE to dam wycinek:KOD *MESH { *TIMEVALUE 0 *MESH_NUMVERTEX 3 *MESH_NUMFACES 1 *MESH_VERTEX_LIST { *MESH_VERTEX 0 -23.4859 -15.0222 6.7633 *MESH_VERTEX 1 -23.4859 11.0648 6.7633 *MESH_VERTEX 2 11.2967 11.0648 6.7633 } *MESH_FACE_LIST { *MESH_FACE 0: A: 2 B: 1 C: 0 AB: 1 BC: 1 CA: 0 *MESH_SMOOTHING 3 *MESH_MTLID 0 }//Koordynaty z pierwszej tekstury *MESH_NUMTVERTEX 3 *MESH_TVERTLIST { *MESH_TVERT 0 0.0005 0.0005 0.5000 *MESH_TVERT 1 0.0005 0.9995 0.5000 *MESH_TVERT 2 0.9995 0.9995 0.5000 } *MESH_NUMTVFACES 1 *MESH_TFACELIST { *MESH_TFACE 0 2 1 0 }//i tutaj sobie odczytasz co potrzebne czyli drugą teksturę (prawdę mówiąc nie wiem dlaczego 3 kanał mi wyszedł) *MESH_MAPPINGCHANNEL 3 { *MESH_NUMTVERTEX 3 *MESH_TVERTLIST { *MESH_TVERT 0 0.9700 0.7350 0.0000 *MESH_TVERT 1 0.9700 0.0300 0.0000 *MESH_TVERT 2 0.0300 0.0300 0.0000 } *MESH_NUMTVFACES 1 *MESH_TFACELIST { *MESH_TFACE 0 2 1 0 } } }Pozdrawiam!Spider ^*^ www.spider.dathox.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
5corpio Napisano Luty 25, 2006 Autor Zgłoś Share Napisano Luty 25, 2006 Mam w okienku Render To Texture : Objects to Bake i w tym okienku jest: Name, Object Channel, Sub-Object Channel, Edge Padding to mam odczytać z pliku strukturę *MESH_MAPPINGCHANNEL z numerem który był podany w Object Channel w Render To Texture w Maxie ?Edit: potym edicie Twoim chyba widzę, że mam to odczytać co myślę :]PS. nigdy bym nie wpadł, że po tym Max dodatkowo do modelu dołącza kolejne koordynaty.Edit2: Spider Dziękuje wreszcie ładnie działa. (Dał bym Pomógł ale to już standart, że mi nie działa, nie wiem czy to wina Opery czy czego) Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spider100 Napisano Luty 26, 2006 Zgłoś Share Napisano Luty 26, 2006 [quote] (Dał bym Pomógł ale to już standard, że mi nie działa, nie wiem czy to wina Opery czy czego) [/quote]Spox, ważne że pomogłem www.spider.dathox.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.