Skocz do zawartości

[Delphi, OpenGL] Rysowanie kuli


Adam27

Polecane posty

Witam!

 

Uczę się OpenGl'a w Delphi i chciałbym napisać prostą gierkę, jednak w tym celu potrzebuję narysować kulę (sferę) w dowolnym miejscu świata 3D. Próbowałem za pomocą kwadryk, ale sfera była rysowana na środku ekranu i w stałej odległości od użytkownika. :( Czy da się to zmienić? (procedura gluSphere) A może jest jakieś inne wyjście rozwiązujące ten problem? Proszę o odpowiedź i z góry dzięki! :)

Etharnion - 2D RPG

Szukam grafika chętnego do współpracy przy projekcie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba użyć glTranslate do położenie obiektu, ogólnie renderowanie tak powinno wyglądać: gluLookAt(blabla); glPushMatrix();glTranslate();Rysowanie sfery;glPopMatrix();glFlush(); gluLookAt na początku renderowania całej sceny, a glFlush na końcu (czyli nie przy każdym obiekcie)

Baza tysięcy lotnisk: http://airportsbase.com

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie zaśmiecać forum, napiszę tutaj: mam już narysowaną kulę i pokrytą ją teksturą. Teraz chcę zrobić efekt toczenia się, ale procedura glRotatef obraca tylko kulę, podczas gdy ja chcę, aby wraz z kulą obracała się tekstura na nią nałożona. Proszę o odpowiedź, jak to zrobić? Czy jest to w ogóle możliwe? Pozdrawiam!

Etharnion - 2D RPG

Szukam grafika chętnego do współpracy przy projekcie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...