Adam27 Napisano Sierpień 15, 2009 Zgłoś Share Napisano Sierpień 15, 2009 Witam! Uczę się OpenGl'a w Delphi i chciałbym napisać prostą gierkę, jednak w tym celu potrzebuję narysować kulę (sferę) w dowolnym miejscu świata 3D. Próbowałem za pomocą kwadryk, ale sfera była rysowana na środku ekranu i w stałej odległości od użytkownika. Czy da się to zmienić? (procedura gluSphere) A może jest jakieś inne wyjście rozwiązujące ten problem? Proszę o odpowiedź i z góry dzięki! Etharnion - 2D RPG Szukam grafika chętnego do współpracy przy projekcie. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Force Napisano Sierpień 15, 2009 Zgłoś Share Napisano Sierpień 15, 2009 trzeba użyć glTranslate do położenie obiektu, ogólnie renderowanie tak powinno wyglądać: gluLookAt(blabla); glPushMatrix();glTranslate();Rysowanie sfery;glPopMatrix();glFlush(); gluLookAt na początku renderowania całej sceny, a glFlush na końcu (czyli nie przy każdym obiekcie) Baza tysięcy lotnisk: http://airportsbase.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam27 Napisano Sierpień 16, 2009 Autor Zgłoś Share Napisano Sierpień 16, 2009 O to mi właśnie chodziło. Wielkie dzięki! Etharnion - 2D RPG Szukam grafika chętnego do współpracy przy projekcie. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam27 Napisano Sierpień 18, 2009 Autor Zgłoś Share Napisano Sierpień 18, 2009 Żeby nie zaśmiecać forum, napiszę tutaj: mam już narysowaną kulę i pokrytą ją teksturą. Teraz chcę zrobić efekt toczenia się, ale procedura glRotatef obraca tylko kulę, podczas gdy ja chcę, aby wraz z kulą obracała się tekstura na nią nałożona. Proszę o odpowiedź, jak to zrobić? Czy jest to w ogóle możliwe? Pozdrawiam! Etharnion - 2D RPG Szukam grafika chętnego do współpracy przy projekcie. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Force Napisano Sierpień 18, 2009 Zgłoś Share Napisano Sierpień 18, 2009 Nie wiem jak z gluSphere, ale sfery tworzone za pomocą kwadryków są lepsze i wiem z autopsji, że się tekstury obracają ze sferami Baza tysięcy lotnisk: http://airportsbase.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam27 Napisano Sierpień 18, 2009 Autor Zgłoś Share Napisano Sierpień 18, 2009 Rzeczywiście... Wartość zmiennej przechowującej kąt obrotu była za mała i dlatego nie widziałem efektu... Sorry za głupie pytanie Etharnion - 2D RPG Szukam grafika chętnego do współpracy przy projekcie. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.