TSr Napisano Luty 19, 2006 Zgłoś Share Napisano Luty 19, 2006 Pomysł “męczy” mnie już od dłuższego czasu. Początkowo myślałem tylko o prostym programie do rozwiązywania zadań z mechaniki, ale może to być znacznie ciekawsze :twisted: Chcę stworzyć symulator mechaniki 2D, który możliwie dokładnie odzwierciedlał by rzeczywistość. Projekt jest na tyle rozległy, że sam raczej nie mam szans na jego zrealizowanie.Projekt składa się z trzech bardzo ogólnych części:1.Symulator fizyki 2D2.Silnik rozgrywek3.Edytory (robotów, materiałów, map i inne) :idea: Ad1. Symulator fizyki 2D :arrow: Każde ciało “wpuszczone” na arenę zachowuje się zgodnie z prawami fizyki (grawitacja, magnetyzm, lepkość, zderzenia, siły bezwładności i co tylko się da). :arrow: Zdefiniowane zostaną podstawowe elementy, z których będzie budowało się owe roboty. Np: pręty, siłowniki, silniki, cięgna, sprężyny, przyssawki, uchwyty i inne.Każdy element będzie wykonany z jednorodnego materiału, który będzie posiadał swoje właściwości (wytrzymałości, gładkość, twardość).Elementy łączone będą ze sobą za pomocą połączeń przegubowych. :arrow: Arena (miejsce akcji) będzie przypominała wyglądem gry takie jak Worms czy Soldat. Jeszcze nie wiem czy samą arenę będzie dało się odkształcać czy będzie niezniszczalna. Akcja może dziać się w różnych ośrodkach (powietrze, woda, olej itd.) i przy różnej grawitacji. Wprowadzić można warunki atmosferyczne (wiatr, temperatura). Areny pełne będą niespodzianek. Tu czy tam może uderzyć piorun. Ukryte zapadnie. Pola magnetyczne. Co kto wymyśli jeszcze :arrow: Zbudowanym robotem sterować będzie można “ręcznie”, definiując odpowiednio ruchy (lub całe cykle ruchów) napędów za pomocą klawiatury i/lub myszki. Będzie też możliwość pisania skryptów AI. :idea: Ad2. Silnik rozgrywek“Czystym” symulatorem chyba długo nikt się nie będzie bawił więc można zrobić z niego całkiem niezłą gierkę.Pomysły mam takie:Wyścigi – na specjalnie przygotowanej arenie. Kto pierwszy z punktu A do B, albo wyścig na okrążenia.Walki robotów (wg mnie najciekawsze :> ) - materiały, z których budowało by się maszyny miały by określone wytrzymałości na różne parametry tak więc będzie można je niszczyć. Pole do popisu ogromne. Można też zastosować wirtualnych sędziów do oceny walki (np opartych na skryptach). :idea: Ad3. Edytory :arrow: Materiałów – Definiowanie materiałów, z których wykonane będą elementy. :arrow: Elementów – Tworzenie części składowych do budowy robotów. :arrow: Robotów – projektowanie robotów z gotowych elementów oraz definiowanie klawiszologii, sposobu ruchu i inne. :arrow: Map – projektowanie konkretnych aren.Założenia techniczne :arrow: Język programowania: Object Pascal (FreePascal, Lazarus) :arrow: Systemy operacyjne: Linux, Windows :arrow: Inne: Technologia COM (jeszcze nie wiem jak z tym na Linux'ie jest), grafika - SDL, dźwięk - OpenAL (lub też SDL lub inna)Czekam na uwagi, pomysły, propozycje i ... chętnych do pracy, którym podoba się pomysł 8) Ubuntu.pl user #10593 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blind Napisano Luty 19, 2006 Zgłoś Share Napisano Luty 19, 2006 no no no... pomysł mi się podoba.Nie życzę ci źle ale moim zdanie to będzie naprawdę ciężkie do zrealizowania.Mam nadzieje że ci się uda i dasz się tym pobawić :] www.blinder.pl - Blog Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spider100 Napisano Luty 20, 2006 Zgłoś Share Napisano Luty 20, 2006 Witam !No muszę przyznać, że pomysł ciekawy Tylko tak samo jak destruction obawiam się, że mogą wystąpić spore problemy np. z napisaniem silnika fizycznego i szybkością działania, ale masz ten komfort że piszesz w 2D więc jest to możliwe.Pisałeś już kiedyś tego typu rzeczy ?Daj jeszcze jakieś swoje prace/wcześniejsze projekty/dokładniejsze informacje(bo to jest tylko wynik jaki chcesz osiągnąć), w ciemno to raczej nikt o zdrowych zmysłach się nie przyłączy .Życzę powodzenia.PozdrawiamSpider ^*^ www.spider.dathox.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ktoś Napisano Luty 20, 2006 Zgłoś Share Napisano Luty 20, 2006 jak będzie ustawiona mapa? zakładamy, że mapa jest pozioma, czy pionowa?różnica jest znaczna- przy mapie poziomej nie bierzemy pod uwagę np. grawtacji (bo nie można się unieść nad mapę)Z kolei w przypadku mapy pionowej nie będzie można przejść przed/za przeszkodą. ma to znaczenie np. w starciach z piorunami. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iskar Napisano Luty 20, 2006 Zgłoś Share Napisano Luty 20, 2006 Projekt bardzo śmiały i równie ciekawy, życzę powodzenia! Jednak jak moi poprzednicy uważam, że to będzie niezły hardkor ;-) Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TSr Napisano Luty 20, 2006 Autor Zgłoś Share Napisano Luty 20, 2006 To na razie brakuje śmiałków? CYTAT(Spider100)Pisałeś już kiedyś tego typu rzeczy ?Daj jeszcze jakieś swoje prace/wcześniejsze projekty/dokładniejsze informacje(bo to jest tylko wynik jaki chcesz osiągnąć), w ciemno to raczej nikt o zdrowych zmysłach się nie przyłączy .Pisałem, ale nie aż tak skomplikowane. Od efektu końcowego właśnie zaczynam. Chcę w miarę precyzyjnie określić co ma być stworzone, a sposobami i metodami zająć się [b]puźniej.To będzie raczej otwarty projekt i nie wiem co masz na myśli pisząc \"w ciemno\". To nie jest tak, że zbiera się ekipa i od razu zaczynamy klepać kod. Najpierw trzeba trochę poplanować. Co do szczegółów technicznych to cały projekt będzie podzielony na wiele małych modułów. Zapewne będą to biblioteki [b]dołanczane dynamicznie...CYTAT(ktoś)jak będzie ustawiona mapa? zakładamy, że mapa jest pozioma, czy pionowa? Nie bardzo rozumiem o co chodzi :? Mapa (arena) będzie mogła być dość dowolna. Czyli taka jaką ktoś sobie wymyśli Grawitacja może wystąpić bądź nie. Może być punktowa lub jednorodna. Wszystko ma być w pełni konfigurowalne. [quote] uważam, że to będzie niezły hardkor [/quote]Ja również tak uważam , ale Ambicja ponad wszystko :twisted: Projekt nie ma na celu jedynie osiągnięcie założeń, ale także doskonalenie swoich umiejętności 8) Ubuntu.pl user #10593 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wosiedem Napisano Luty 20, 2006 Zgłoś Share Napisano Luty 20, 2006 CYTAT(TSr) [quote] jak będzie ustawiona mapa? zakładamy, że mapa jest pozioma, czy pionowa? [/quote]Nie bardzo rozumiem o co chodzi :? Mapa (arena) będzie mogła być dość dowolna. Czyli taka jaką ktoś sobie wymyśli Grawitacja może wystąpić bądź nie. Może być punktowa lub jednorodna. Wszystko ma być w pełni konfigurowalne.Ktosiowi (jak to sie odmienia? ) chyba chodziło o to czy mapa jest widziana od boku (tak jak np. soldat) czy od gory (np. gta1-2).Co do samego projektu to wydaje sie byc bardzo ciekawy, ale ukonczenie go (dojscie do 'uzywalnej' wersji) bedzie, jak to poprzednicy okreslili, nizlym hardkorem. Szczerze mowiac to chyba bardziej interesuje mnie samo granie (czyli programowanie AI) niz pisanie tej gry - jesli juz to chyba tylko w tym pierwszym bylyby jakies efekty Pozdrawiam, vo7 (; Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iskar Napisano Luty 20, 2006 Zgłoś Share Napisano Luty 20, 2006 Mnie interesuje dokładnie to, co Wosiedem ;-) ale to tylko świadczy dobrze o projekcie, bo ludzie czekają na wersję finalną i deklarują, że z chęcią by się tym 'pobawili' ;-) Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spider100 Napisano Luty 20, 2006 Zgłoś Share Napisano Luty 20, 2006 [quote] To będzie raczej otwarty projekt i nie wiem co masz na myśli pisząc \"w ciemno\". [/quote]Mam na myśli stratę czasu ;p. Często wyobrażamy sobie takie rzeczy, których tak na prawdę nie jesteśmy w stanie osiągnąć. Założenie że „jeszcze się tego nauczę” nie są najlepsze do grupowej pracy :-). www.spider.dathox.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TSr Napisano Luty 20, 2006 Autor Zgłoś Share Napisano Luty 20, 2006 Cokolwiek grywalnego z całą pewnością nie pojawi się zbyt szybko. Tak więc jest to zajęcie dla wytrwałych. Też chciałbym się już pobawić gierką, ale siłą rzeczy się nie da Nawet jeśli się projekt nie uda (odpukać!) to wg mnie nie będzie to stratą czasu Na razie poszukuję kogoś potrafiącego programować obiektowo w Pascalu i znającego podstawy Linux'a. Puźniej jeśli projekt pozostanie otwarty każdy będzie mógł się przyłączyć. Wymagania nie są duże, a resztę potrzebnej wiedzy można zdobywać w trakcie prac - wbrew temu co pisze Spider, ale wiem o co chodzi Mój zapał nie jest tym, który posiada osoba nie znająca się na rzeczy i myśląca, że zaraz zabierze sie za zrobienie własnej wersji Quake'a albo innego znanego tytułu - ja mam konkretną koncepcję i wizję :!: Ubuntu.pl user #10593 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spider100 Napisano Luty 20, 2006 Zgłoś Share Napisano Luty 20, 2006 Heh... nie pozostaje mi nic innego jak życzyć powodzenia. Jak powstanie coś otwartego godnego uwagi to może dopiszę soft body (mam już gotoe, tylko że do 3d) ;-). www.spider.dathox.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ktoś Napisano Luty 21, 2006 Zgłoś Share Napisano Luty 21, 2006 znającego podstawy linuxa? jaki to ma związek, jeżeli można wiedzieć, ? chcesz to pisać z przeznaczeniem dla linuxa? nie żebym miał coś przeciwko, bo uważam, że linux jest lepszy od windowsa, ale linux nie jest zbyt popularny... Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TSr Napisano Luty 21, 2006 Autor Zgłoś Share Napisano Luty 21, 2006 [quote] znającego podstawy linuxa? jaki to ma związek, jeżeli można wiedzieć, ? chcesz to pisać z przeznaczeniem dla linuxa? nie żebym miał coś przeciwko, bo uważam, że linux jest lepszy od windowsa, ale linux nie jest zbyt popularny... [/quote]Jak napisałem w założeniach - program ma działać na obu platwormach tzn i Windows i Linux (osobiscie zalezy mi nawet bardziej na Linux'ie). Ze względu na to, że jest to projekt niekomercyjny, nie muszę się liczyć z popularnością 8) Ubuntu.pl user #10593 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grigo Napisano Listopad 28, 2007 Zgłoś Share Napisano Listopad 28, 2007 Sam kiedyś próbowałem robić coś takiego Małe pytanie: Czy będzie to czymś w rodzaju wormsów( np. różne bronie, odkształcany teren) czy crazy machines (typu : wszystko zależy od skryptu i rozmieszczenia elementów)?Bo wtedy trzeba będzie programować w innym kierunku Możesz zrobić to tak, że sama gra inaczej działa z różnymi bibliotekami dll (np. tarcie.dll, aerodynamika.dll, grawitacja.dll) które użytkownik będzie mógł ściągnąć z internetu lub sam napisać(pomyśl więc o jakimś dodatkowym kreatorze) Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toster Napisano Listopad 28, 2007 Zgłoś Share Napisano Listopad 28, 2007 interesujace ale malo realne -> za duzo na raz.niemniej moze w przyszlosci pomoge (raczej dalszej niz blizszej)Ogolnie bariera dla mnie to SDL/Linux o ile SDL pewnie da sie przskoczyc bez wiekszego problemu o tyle Linux/FP raczej nie bedzie dla mnie do przejscia (przynajmniej narazie)Tego typu projekt zaczalbym od obrej dokumentacji, jako ze sam (jak stwierdziles) nie dasz rady tego napisac, a bez doc nie pomoga ci inni za bardzo przy takim projekcie.BTW. Czesc tego co opisales + pewnie wiele przydatnych innych rzeczy mamy w KN, jesli sie Blind/Force zgodzi mozemy ci udostepnic rozne czesci kodu. Mamy poczatek systemu fizyki + klasy do obudowy propertiesow/Edyotra + sporo helperow i interfejsow.Anyway powodzenia Always Dark<br /> Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TSr Napisano Listopad 28, 2007 Autor Zgłoś Share Napisano Listopad 28, 2007 Odgrzał się stary temat Od tego czasu dużo się zmieniło. Nabierałem ciągle wprawy w pisaniu pod Linuksem. O pomyśle ciągle pamiętam i mam zamiar zacząć od planowania. Oznacza to, że nie napiszę ani linijki kodu zanim nie będzie jakichś dokumentów - taki mały przełom w moim podejściu do programowania Ten kod chętnie obejrzę więc mój mail czeka tsr at fenix.katowice.pl Ubuntu.pl user #10593 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toster Napisano Listopad 28, 2007 Zgłoś Share Napisano Listopad 28, 2007 wiesz 64MB na maila to mam jakies opory pogadam z chlopakami i pchne ci zaproszenie do assembli.z tym ze piszemy w TD wiec pewnie bedzie spory zgrzyt z lazarusemOT:Nie zwrocilem uwagi na date zalorzenia tematu, ale GRIGO czy ty czlowiku z choinki sie urwales ? odkopales temat z przed roku ! Myslalem ze to cos nowego ale teraz dopiero zwrocilem uwage ze dopisujesz jakies cuda do tematow ktore od miesiecy nikt nie uzywal... litosci... Always Dark<br /> Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spider100 Napisano Listopad 29, 2007 Zgłoś Share Napisano Listopad 29, 2007 [quote] Możesz zrobić to tak, że sama gra inaczej działa z różnymi bibliotekami dll (np. tarcie.dll, aerodynamika.dll, grawitacja.dll) które użytkownik będzie mógł ściągnąć z internetu lub sam napisać(pomyśl więc o jakimś dodatkowym kreatorze) [/quote]O tak najlepiej dawać rady nie mając pojęcia o czym sie pisze tarcie.dll, aerodynamika.dll, grawitacja.dll? lolCo to ma znaczyć ? Nie wystarczy fizyka.dll i pliki konfiguracyjne ? po za tym tarcie definiuje sie głownie dla obiektów a nie sceny. www.spider.dathox.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kompustelnik Napisano Listopad 29, 2007 Zgłoś Share Napisano Listopad 29, 2007 Założenia warte uznania. Powodzenia!Pozdrawiam! Pisze programy na zlecenia. Tanio! Delphi, Pascal. Kontakt: - (gg) 736483 - (email) kondor20@op.pl light92@o2.pl - Strona domowa Wszystko do uzgodnienia. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.