Skocz do zawartości

NidHogg


goofyx

Polecane posty

Witam wszystkich.

Po sporej przerwie w obecności na tym forum powracam :)

 

Kilka słów o projekcie:

1. Nazwa kodowa ( nie końcowa ) : NidHogg

2. Rodzaj gry: ekonomia, tycoon, manager

3. Rodzaj rozgrywki: on-line

 

W tym momencie wielu zastanawia się po co kolejna taka gra.

Osobiście uważam, że to nie będzie kolejna gra ekonomiczna. Dlaczego?

Chciałbym zawrzeć w niej jak najwięcej realizmu, zależności miedzy graczami i światem w grze oraz statystykami świata rzeczywistego.

 

Cały projekt można podzielić na 3 części:

1. Serwer logiki <- odpowiedzialny za wyliczanie np.: sprzedaży w sklepach, produkcji maszyn, zarobków itp itd ( część od której zależy 90% gry )

2. Serwer kliencki <- odpowiedzialny za komunikację z klientami gry i przesyłanie danych od nich i do nich

3. Klient gry <- to na czym będą grali userzy

Co za tym idzie, najlepiej by było gdyby przy projekcie pracowało 3 programistów (po jednym nad każdą częścią).

Ja w tej chwili pracuję nad pkt.2, który rozwijam intensywnie od 2 tygodni przez co prace z pkt.3 utknęły w miejscu.

 

Więcej informacji można znaleźć na moim blogu na którym dodaje kolejne opisy projektu: NidHogg

 

Nie ukrywam, że poszukuję osoby/osób, które zechciałyby poświęcić swój wolny czas i wspomóc mnie w realizacji zamierzonych celów.

Najbardziej ucieszyłbym się, gdyby ktoś mógł tworzyć klient do gry. Zarówno język jak i wykorzystane techniki są dowolne ( może być delphi, c++ i directX, openGl).

Protokół komunikacji będzie dostępny w dokumentacji, więc nie powinno być problemu w tworzeniu klienta.

 

Pozdrawiam,

goofyx

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Sie wie, se wchodze w to ;d

 

Co do samej gry to wszystko pisze na blogu Goofyx'a

 

Co już zrobione (w 4 dni) dot. klienta gry :

- własny format ATF plików do przechowywania tekstur (skompresowanych lub nie), na razie wersja 1.0 nie obsługuje przechowywania mipmap (ale to kwestia 1 dnia ;P), zrobiony też ATFMan (taki ala manager tych plików) :)

- Sam klient budowany z użyciem OpenGL + GLUT :)

- Display Manager (obudowany odpowiednio GLUT, ale można wszystko inne obudować i też będzie działać :D ), Manager Textur

 

Co w najbliższym czasie do zrobienia:

- GUI

- Połączenia TCP/IP

- Decyzja czy gra 2D czy 3D

 

Jeszcze 1 info dot. klienta.

Kodzony w Free Pascal ( tryb objfpc lub delphi ), pisany z myślą o przenośności kodu, nie używane są unity typu: SysUtils czy podobne.

Część funkcji np. z OpenGL nie dostępnych w standardowych plikach FPC (GL, GLUT) samodzielnie ładowana z plików *.dll lub *.so :)

 

Screeny:

Obrazek

Obrazek

 

Pozdrawiam.

Prawdziwy programista wiesza sie wraz ze swoim programem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...