Skocz do zawartości

jak rysować po powierzchni sfery


okiel

Polecane posty

Wiatm Pisze w delphi jak mam umieśćić np okrąg lub inną figure np. storzek na powierzchni sfery.

Sfere mam mam nawet narysowane storzki w odpowiednich miejscach ale storzki te nie przylegają podstawą do okręgu tylko jeden który usytułowany jes na skraju okręgu na osi y. Wjaki sposób obrucić dany storzek lub okrąg tak by przylegał do sfery.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okrag czyli figura plaska ma byc narysowana na powierzchni sfery -> najprosciej narysowac ten okrag na texturze i nalozyc texture na sfere.

 

co do stozkow (nie wiem co to storzek) ale to chyba nie da sie narysowac na powierzchni sfery, no chyba ze jakas projekcje ? wtedy renderujesz widok stozka do textury i tak jak w pierwszym przypadku otexturowywujesz sfere.

 

Jesli zas chodzi o stykanie sie bryl: sfera i stozek, to jak znasz pozycje srodka sfery oraz jej promien to mozesz wyliczyc wspolrzedne gdzie ma byc stozek. Zapewne uzyjesz ukladu sferycznego (r, fi, teta) jako ukladu wzgledem sfery + ukladu kartezjanskiego do pozycji sfery.

Always Dark<br />u1_tt_logo.png banner-1.pngexFabula-banner.pngson_banner_ubersmall.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do nałożenia takiej tekstury na sferze, czy można ją nałożyć tylko w wybranym punkcie , tz mam punkty na sferze i umieszczam tam jakieś fotki , tylko jak zrobic by punkt ten był środkiem tej tekstury.

A dodam że na tej sferze musze umieścic kilka takich fotek.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy można nałożyć teksture na niecałą kule , tylko na jej fragment. Jeśli tak to można jakiś przykład.

Ale jak się mają wspołżędne punktów z tekstury do współżenych na sferze.

 

Program ten ma umieścić 4 punkty (plamki) na swerze w odpowiednich miejscach sfery (współrzędne sa wyliczane) i chyba nieda się najpierw namalować punktów na teksturze o współrzednych x y i nałożyć ją na sfere która ma x,y,z , raczej niebędzie się zgadzało.

 

Jeszcze inne pytanie czy zdiecie w komponencie image można obracać tak żeby nie tracić na jego jakości.( morze jest jakiś inny ciekawy komponent darmowy)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jusz zdążyliście zauważyć jestem początkującym w opngl.

Dzięki TOSTER za podpowiedź z tymi teksturami to załatwi mi sprawe

 

glBindTexture(GL_TEXTURE_2D, tekstura);

 

glBegin(GL_QUADS);

glTexCoord2f(0.0, 0.0); glVertex3f(1.0, 1.0, 0.0);

 

glTexCoord2f(1.0, 0.0); glVertex3f( 8.0, 1.0, 0.0);

 

glTexCoord2f(1.0, 1.0); glVertex3f( 1.0, 8.0, 0.0);

 

glTexCoord2f(0.0, 1.0); glVertex3f(8.0, 8.0, 0.0);

glEnd();

 

A le mam jeszcze jedno pytanie jak obracać obiektami niezależnie tz raz obrócić sferą a raz powyższym kwadratem z teksturą

i jak obracam jedno to reszt ma się nie ruszać.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak obracasz rysunkiem na texturze to efekt powinien byc taki ze rysunek "plywa" ci po powierzchni na ktorej jest.

obracanie obiektem robisz przez glRotate, ale wydaje mi sie ze jedno i drugi da taki sam efekt (z grubsza). Przy czym obrot obiektu jest chyba mniej kosztowny niz zabawy z textura.

Always Dark<br />u1_tt_logo.png banner-1.pngexFabula-banner.pngson_banner_ubersmall.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...