konrad95 Posted January 10, 2009 Report Share Posted January 10, 2009 Witam Do końca lutego muszę wykonać program konstruujący modele brył w 3D niestety z możliwością oglądania ich ze wszystkich stron. Zdecydowałem się na C++ z OpenGL (biblioteka GLUT) i obsługę z poziomu konsoli. Wszystko byłoby pięknie gdyby właśnie nie ten obrót. Gdy w konsoli wpisuję "rotate x y" (x, y - wspoolczynniki obrotu) to nic się nie dzieje. Pomóżcie! Wklejka z kodem: http://wklej.org/id/37373/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
5corpio Posted January 10, 2009 Report Share Posted January 10, 2009 A problem nie leży przypadkiem w sin i cos bo podajesz tam argumenty w stopniach nie radianach. Pomnóz xrot i yrot * PI / 180 i przekazuj wtedy do gluLookAt. Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link to comment Share on other sites More sharing options...
konrad95 Posted January 10, 2009 Author Report Share Posted January 10, 2009 A problem nie leży przypadkiem w sin i cos bo podajesz tam argumenty w stopniach nie radianach. Pomnóz xrot i yrot * PI / 180 i przekazuj wtedy do gluLookAt. Poprawiłem, ale teraz po wstukaniu komend: rotate 30 0 uklad uklad uklad ... Pojawia się takie coś: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jason Posted January 10, 2009 Report Share Posted January 10, 2009 Jakoś kodu za dużo tam nie widzę,,, Jeśli nie widzisz różnicy przy obracaniu brył to może trzeba dodać oświetlenie? Chyba funkcji glRotatef nie trzeba tłumaczyć Tam nie ma sin cos, tylko w stopniach się podaje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.