Jump to content

[Delphi + Omega] Dynamiczne rzucanie cieni


Demon64

Recommended Posts

Macie jakiś pomysł na dynamiczne rzucanie cieni w rzutowaniu izometrycznym?

Chciałbym zrobić taki efekt, że idąc wśród drzew z pochodnią, drzewa mają rzucać cienie, tak aby wyglądało to w miarę realistycznie,

no i żeby był to optymalny sposób, nie obciążający zbytnio komputera.

Każdy obiekt, drzewo, płot, krzak, itp, itd, to oddzielna bitmapa z OmegaImageList.

A może jest w Omedze jakaś specjalna funkcja do generowania cieni na podstawie obrazków z OmegaImageList i podawanych parametrów

(np: pozycja światła, pozycja obiektu, albo kąt względem światła i odległość).

Na razie mam statyczne cienie wrysowane w grafikę obiektów w bitmapach i chciałbym trochę ożywić moją gierkę RPG.

Dodać trochę dynamiki, efektów ze światłami, itp :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...