Skocz do zawartości

[Delphi + Omega] Dynamiczne rzucanie cieni


Demon64

Polecane posty

Macie jakiś pomysł na dynamiczne rzucanie cieni w rzutowaniu izometrycznym?

Chciałbym zrobić taki efekt, że idąc wśród drzew z pochodnią, drzewa mają rzucać cienie, tak aby wyglądało to w miarę realistycznie,

no i żeby był to optymalny sposób, nie obciążający zbytnio komputera.

Każdy obiekt, drzewo, płot, krzak, itp, itd, to oddzielna bitmapa z OmegaImageList.

A może jest w Omedze jakaś specjalna funkcja do generowania cieni na podstawie obrazków z OmegaImageList i podawanych parametrów

(np: pozycja światła, pozycja obiektu, albo kąt względem światła i odległość).

Na razie mam statyczne cienie wrysowane w grafikę obiektów w bitmapach i chciałbym trochę ożywić moją gierkę RPG.

Dodać trochę dynamiki, efektów ze światłami, itp :rolleyes:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...