Skocz do zawartości

C++ przyslosc itd


Toster

Polecane posty

To w niebie programistycznym są błędy? :D ja pisze projekt na studia w C++ to znalazłem kilka niedogodności, których w Delphi nie ma, a jedyne co chcą poprawić to z tymi szablonami i ">>" w nich, np. co mi z bajeru, że wywołuję inny konstruktor na liście inicjalizacyjnej? ja chciałbym móc wybrać kiedy chce go wywołac i oblicz wpierw wartości parametrów, albo konstruktor przodka wywołać nie na początku, ale w środk konstruktora, a tu lipa, a to przydatne. W moim GUI to właściwie standard, że konstruktor przodka jest wywołany pod koniec konstruktora, bo np. przodek wywołuje LoadFromXML, to jak by na początku to wywołać to by były AV bo np. list nie stworzyłem, nie wrzuciłem do nich ważnych rzeczy, to w C tego nie ma, to musiałbym obudować listę aby sama wrzucała te rzeczy. A sam fakt, że obiekt tworzy na stosie i nie są traktowane jak referencje to kpina i to, że jak tworzy typ referencji to od razu muszę mu przypisać wartość, tylko na wskaźnikach muszę lecieć, mogliby by to zmienić, w struct nie, ale chociaż w class lub jakiś modyfikator do class

Baza tysięcy lotnisk: http://airportsbase.com

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w niebie programistycznym są błędy? :D ja pisze projekt na studia w C++ to znalazłem kilka niedogodności, których w Delphi nie ma, a jedyne co chcą poprawić to z tymi szablonami i ">>" w nich, np. co mi z bajeru, że wywołuję inny konstruktor na liście inicjalizacyjnej? ja chciałbym móc wybrać kiedy chce go wywołac i oblicz wpierw wartości parametrów, albo konstruktor przodka wywołać nie na początku, ale w środk konstruktora, a tu lipa, a to przydatne. W moim GUI to właściwie standard, że konstruktor przodka jest wywołany pod koniec konstruktora, bo np. przodek wywołuje LoadFromXML, to jak by na początku to wywołać to by były AV bo np. list nie stworzyłem, nie wrzuciłem do nich ważnych rzeczy, to w C tego nie ma, to musiałbym obudować listę aby sama wrzucała te rzeczy. A sam fakt, że obiekt tworzy na stosie i nie są traktowane jak referencje to kpina i to, że jak tworzy typ referencji to od razu muszę mu przypisać wartość, tylko na wskaźnikach muszę lecieć, mogliby by to zmienić, w struct nie, ale chociaż w class lub jakiś modyfikator do class

 

Opisane problemy są spowodowane tym, że porównujesz swoje rozwiązania w Delphi do C++ - napisałeś kod myśląc o nim w Delphi i ten pomysł przekładasz na C++. Ja większość rzeczy piszę w C++ i nie mam takich problemów jakie opisałeś, wszystko jest dla mnie w porządku w C++ - po prostu myślę jak rozwiązywać problemy i w pewien sposób zastanawiam się nad implementacją w C++. Jeżeli miałbym napisać coś w Delphi (zdarza się) to myślę pod kątem tego języka i też jest spoko, to samo z innymi językami - do każdego trzeba mieć inne podejście, bo inaczej byłyby one takie same i wszystkie nazywałyby się C++, albo Delphi, albo jeszcze jakoś inaczej. Nie twierdzę oczywiście, że C++ jest bezbłędny i niezastąpiony - tak jak każdy język: nie jest i nigdy nie będzie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, masz rację, ale jedna rzecz wg mnie powinna być usunięta-prekompilator, bo kompilator nie wie co robi prekompilator, jakby kompilator to robił to mógłby wyłapać więcej błędów i debugować dałoby się lepiej. To samo tycz się błędów linowania, jakby połączyli prekompilator z kompilatorem i linkerem to błędy byłyby dokładniejsze i lepsze do lokalizacji

Baza tysięcy lotnisk: http://airportsbase.com

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...