Skocz do zawartości

[C++]Projekt pracy dyplomowej - prośba o wskazówki


sir_lucasso

Polecane posty

Mam nadzieję, że w dobrym dziale zamieszczam ten topic.

 

Na początek ogólnie o projekcie i celu zamieszczenia tego wątku.

 

Projekt chcę stworzyć w ramach pracy dyplomowej.

Tematem mojej pracy jest Sztuczna inteligencja w grach komputerowych, na podstawie symulacji "Dwie armie".

 

Na razie zbyt dużo na temat tego projektu nie będę się rozpisywał, ponieważ dopiero kształtuje się, krok po kroku w mojej głowie.

 

Najważniejszym założeniem i istotą pracy jest AI, na co zresztą wskazuje temat.

 

Cel zamieszczenia tego wątku.

 

Celem zamieszczenia tego wątku jest prośba o pomoc, w wypadku pojawienia się różnorakich wątpliwości. Mam na myśli zwłaszcza te dziedziny, które nie są istotą projektu, a które jednak są również ważne i nie wolno mi ich zostawić z boku.

 

A jako że za wiele czasu nie mam, to liczę na wskazówki od bardziej doświadczonych programistów ode mnie, które ułatwią podjęcie decyzji, rozwianie ewentualnych wątpliwości.

 

Na początek mam wątpliwość co do biblioteki graficznej. Ponieważ nigdy jeszcze nie pisałem w takich bibliotekach to i moja wiedza na ten temat jest bardzo skąpa.

 

Wprawdzie przejrzałem różne miejsca w sieci na ten temat, ale póki co nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi, która jednoznacznie wskazałaby mi mój wybór.

 

Po pierwsze i co najważniejsze język C++.

Po drugie - interesuje mnie stworzenie modelu planszy w świecie 2D.

Idealnym odzwierciedleniem świata, który w tej chwili mam w głowie jest świat Settlers2.

 

Co ważne, w tym roku będę się uczył na zajęciach programowania w OpenGLu. Czy w związku z powyższym zostać przy tej bibliotece, czy skorzystać z jakiejś starszej i zdobywać z niej nową wiedzę? Typu Allegro? Coś innego?

 

Z góry wielkie dzięki za wskazówki, które mam nadzieję, że mi rozjaśnią moje wątpliwości.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważ ,jednak ,że my nie napiszemy tego za ciebie ,myślę że nigdy czegoś takiego nie robiłeś ,więc stwierdzam żebyś zrobił coś fajnego ,ale zarazem prostego ,coś co zrobisz ...Jeśli my mamy pisać ci większość kodu i dawać wskazówki ,to źle trafiłeś ,bo my nie szkoła ...Daj se spokój jak na razie jeśli chodzi o takie trudne projekty ...No chyba że jesteś w tym dobry ...

 

 

 

PS Ja ci kodu i tak nie będę pisał ,no chyba ze jakieś wskazówki ,bo ja Delphiarzem jestem i C++ mnie nie pociąga ,na tyle by się tego uczyć ....

 

Powodzenia w kodowaniu i rąbaniu głowy ...

Aktualnie piszę 32 bitowy system operacyjny.

ASE2.0 100% ,DME (Dynamic Motion Engine) v2.0 10% ,32 bit PumaOS - 40%

Stick's Adventure 3 - 0%

Komp nr.1 AMD Duron 1,3 Ghz ,256 MB Ram DDR PC133 (na eBoostr mam jeszcze 1 GB) ,Nvidia GeForce FX 5500 256MB DDR

Komp nr.2 (laptop) AMD Athlon XP 2,0 Ghz , 192 MB Ram DDR PC2700 (na eBoostr mam jeszcze 3 GB) , Via S3 Unichrome IGP

Przykład programu w ASE2.0:

<?arg #CreateProcs; $i:?;

#For('$i,10,1,@Lab');@Lab;

#Sleep(100);

#Message("Ten komputer ulegnie autodestrukcji za $i sekund");

#Retf;

#Message('Dead'); arg?>

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurna flak!

 

Czy ja proszę gdzieś kogoś o kodowanie za mnie!? Nigdzie o to nie prosiłem!

 

Mam to forum za poważne, od dawna odwiedzam to miejsce i mam Was za poważnych ludzi i tak samo poważnie i uczciwie podchodzę do tego co robię.

 

No chyba, że dla Ciebie prośba o pomoc w wyborze biblioteki jest zarówno prośbą o pomoc w kodowaniu..

 

Mam nadzieję, że ktoś mi rzeczowo pomoże.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawde AI niewiele ma wspolnego z grafika. Ja jak pisze AI to robie to na zwyklym Canvasie (Delphi) i na kontrolkach okienkowych, Gdyz zazwyczaj wwiecej mam na ekranie wykresow, tabel i innych danych niz jakis jednostek. Jak juz mam zrobiony "mozg" to dopiero dopinam grafe.

 

Ogolnie w C++ nie pisze jak nie musze wiec co do bibliotek graf. nie bede sie wypowiadal.

Always Dark<br />u1_tt_logo.png banner-1.pngexFabula-banner.pngson_banner_ubersmall.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem o tym, że AI nie ma wiele wspólnego z grafiką (no chyba, żeby wziąć pod uwagę reprezentację świata i sposób przetwarzania informacji przez AI, ale to inna para kaloszy). Ale chcę, żeby ta moja aplikacja jakoś wyglądała i choć trochę miała coś miłego dla oka, a nie tylko suche liczby, komunikaty etc.

 

Nad mózgiem w postaci AI to ja już pracuję od jakiegoś czasu i pomału buduję sobie potrzebne klocki, ale teraz chciałbym do tego zbudować jeszcze jakiś prosty świat. Dlatego też potrzebuję czegoś prostego, żeby się w miarę szybko tego nauczyć i żeby przy tym nie stracić za dużo czasu, a żeby to wyglądało jakoś "normalnie" a nie tylko w postaci wyświetlanego tekstu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od razu powiem brutalnie: jak nie znasz sie na grafice to szybko zrobisz tylko "kupe". To nie jest tak hop siup, i po miechu intensywnej pracy nad tym okaze sie ze nie wyglada to tak jakbys chcial a wlasnie konczy ci sie czas.

 

Na stronie unit1 jest gierka ktora pisalismy z Blindem (Rune singer). Jest tam poruszanie postaci (szukanie drogi) rysowanie + generowanie swiata i tyle. Mozesz to sobie zaciagnac wyciagnac co ci potrzeba i dopisac/podpiac AI, problem tylko taki ze jest to w Delphi.

 

Ogolnie najprosciej zrobic tilowana mape + sprity. Opisow jak zaczac jest full w sieci, jesli umiesz w miare programowac.

Always Dark<br />u1_tt_logo.png banner-1.pngexFabula-banner.pngson_banner_ubersmall.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie radzilbym ci sie brac za czystego OpenGLa ani DirectX stracisz duzo czasu na zapoznawanie sie z tym i pisanie jako takiej obslugi tego a twoj temat pracy nie ma z tym nic wspolnego wiec lepiej skozystac z jakiejs gotowej bibioteki do wsywietlania grafiki, jaka jest dobra dla c++ nie wiem jedynie obilo mi sie o uszy alegro i SDL jesli chodzi o 2D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm póki co przejrzałem sobie allegro i jej "wyroby" i chyba przy tym zostanę. Na pierwszy rzut oka wydaje się to być nietrudne i z tego co widzę, raczej spełni moje oczekiwania, przynajmniej te które w tej chwili podpowiada moja wyobraźnia.

 

Ten SDL wygląda też ciekawie, ale skoro na mieście mówią, że trochę "zasobnożerny" to chyba wybiorę tą starszą bibliotekę, ze względu na zasoby dla AI. No ale rzucę jeszcze okiem potem na to, no i zobaczymy też czego będą u mnie wymagać na zajęciach z OpenGLa.

 

CYTATOd razu powiem brutalnie: jak nie znasz sie na grafice to szybko zrobisz tylko "kupe". To nie jest tak hop siup, i po miechu intensywnej pracy nad tym okaze sie ze nie wyglada to tak jakbys chcial a wlasnie konczy ci sie czas.

 

Dlatego prace rozpoczynam wcześniej, żeby ten czas się nie skończył nagle :)

 

CYTATJest tam poruszanie postaci (szukanie drogi) rysowanie.

 

Hmm w tej chwili nie mam zainstalowanego Delphi..

Jaki algorytm szukania drogi jest tam zastosowany?

 

Opisow jak zaczac jest full w sieci, jesli umiesz w miare programowac.

Inaczej za pisanie takiej pracy bym się nie brał, gdybym nie umiał, albo był zupełnie początkującym :) Aż taki głupi nie jestem, żeby z pustą wiedzą rzucać się na taki temat :D Masterem nie jestem i na pewno mam sporo braków o czym dobrze wiem, ale jak mam takie ciekawe wyzwania to do pracy nie trzeba mnie specjalnie gonić, tylko trzeba mi czasem dobrych wskazówek, które pomogą rozgryźć jakiś problem :)

 

Wiedziałem, że można na Was liczyć! Wielkie dzięki za dotychczasową pomoc, teraz tylko trzymajcie kciuki i mnie dopingujcie do roboty :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi oto ze nie będziemy robić wszystkiego za ciebie ,po prostu ..A że długo siedzisz na forum ,to nie wiem, bo ja widzę tylko 5 postów ,wiec niedawno musiałeś się rejestrować ,a co ci z forum ,jak nie możesz uczestniczyć w dyskusji ...To takie moje zdanie ...

 

 

Co do bibliotek ,słyszałem coś o SDL i Allegro .To dobre enginy ,wiec korzystaj z nich cepluskowcu :) ...

 

 

CYTATAż taki głupi nie jestem, żeby z pustą wiedzą rzucać się na taki temat Z tym jest różnie ..Ja kiedyś chciałem bez żadnej wiedzy zbudować robota i nie wypaliło ,potem znów coś zrobiłem i działałoby tylko brak programatora ,więc dałem sobie spokój ,A i wtedy jeszcze nie wiedziałem że jest coś takiego jak Delphi ,czy C ...Wtedy to Bascom był dobry ,ale i tak byłem zbyt dużą ciotą żeby programować ...Teraz takich szalonych pomysłów już nie mam ,no chyba że ten język skryptowy i OS ,ale to akurat są proste sprawy (to nic rewelacyjnego jeśli chodzi o OS ,a język 3ma sie dobrze ,tylko nie chce mi się funkcji wbudowanych w interpreter pisać ,czyli różne operacje na plikach i stringach ...ale wszystko do świąt powinno być gotowe ...) .

 

 

Wiedziałem, że można na Was liczyć!
Nie zawsze ,czasami jak ja o coś prosiłem ,to nie zawsze były dobre odpowiedzi ...Większość na forum uważa mnie za ciotę jakaś ,ale to nic ...Ale nie hce abyś miał złe znadnie o tym forum ..Tutaj są spox ludzie ,widać ten profesjonalizm ...

Aktualnie piszę 32 bitowy system operacyjny.

ASE2.0 100% ,DME (Dynamic Motion Engine) v2.0 10% ,32 bit PumaOS - 40%

Stick's Adventure 3 - 0%

Komp nr.1 AMD Duron 1,3 Ghz ,256 MB Ram DDR PC133 (na eBoostr mam jeszcze 1 GB) ,Nvidia GeForce FX 5500 256MB DDR

Komp nr.2 (laptop) AMD Athlon XP 2,0 Ghz , 192 MB Ram DDR PC2700 (na eBoostr mam jeszcze 3 GB) , Via S3 Unichrome IGP

Przykład programu w ASE2.0:

<?arg #CreateProcs; $i:?;

#For('$i,10,1,@Lab');@Lab;

#Sleep(100);

#Message("Ten komputer ulegnie autodestrukcji za $i sekund");

#Retf;

#Message('Dead'); arg?>

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[OT]

A że długo siedzisz na forum ,to nie wiem, bo ja widzę tylko 5 postów ,wiec niedawno musiałeś się rejestrować ,a co ci z forum ,jak nie możesz uczestniczyć w dyskusji

 

Zastanów sie chociaż raz na 50 postów jakie napiszesz.

Co najmniej 50% (porządne 50) wszelakiej wiedzy dowiedziałem się na czytaniu tematów, w których w ogóle nie brałem udziału.

Rzuć okiem na listę moich postów i date kiedy trafiłem na forum. Za dużo nie popisałem.

 

[/OT]

 

Pozdrawiam! ;)

Pisze programy na zlecenia. Tanio!

Delphi, Pascal.

Kontakt:

- (gg) 736483

- (email) kondor20@op.pl light92@o2.pl

- Strona domowa

Wszystko do uzgodnienia.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co najmniej 50% (porządne 50) wszelakiej wiedzy dowiedziałem się na czytaniu tematów, w których w ogóle nie brałem udziału.

Rzuć okiem na listę moich postów i date kiedy trafiłem na forum. Za dużo nie popisałem.

 

Dokładnie tak samo korzystałem z niego zazwyczaj i ja i tej wiedzy którą potrzebowałem udawało mi się wyszukać bez problemu. Stąd też taka mała ilość moich postów tutaj, a data rejestracji dosyć dawna już.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...