Ubuakri Napisano Wrzesień 7, 2008 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 7, 2008 Witam, Jako, ze jest to moj pierwszy post na forum wypada wszystkich przywitac ) Od pazdziernika zaczynam studia (jak wiele osob - fakt ) na kierunku "Programowanie gier komputerowych". Z grubsza wiem, jak wygladac bedzie moj plan nauki. Poza modulami zwiazany z historia gier komputerowych (SIC!) wiem, ze troche czasu poświęce na C# (pol roku akademickiego), C++ (3.5 roku akademickiego), Grafike komputerowa (na potrzeby gier - rownolegle z C++), Modul zwiazany z AI (jak poprzednio) oraz kilka pomniejszych modułow. W zwiazku z czym mam pytanie, a raczej prosbe o to abyscie wyszczegolnili mi jakie ksiazki moglbym zabrac ze soba, ktore waszym zdaniem napewno beda mi przydatne. Z gory dzieki za pomoc, dodam jeszcze, ze jestem laikiem w tego typu sprawach, a koszt ksiazek jak i ich ogrom troche utrudnia mi wybor konretnych tytułow. Pozdrawiam ! Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jason Napisano Wrzesień 7, 2008 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 7, 2008 OpenGL, Programowanie Gier - kompletny opis stworzenia prostej "strzelanki", książka wprost rozchwytywana na allegro, jako że nakład już dawno się wyczerpał (chyba, że wznowili, nie sprawdzałem ). Jest książka C++ dla Programistów Gier, raczej nie nauczysz się z niej jak korzystać z bibliotek graficznych, ale za to poznasz techniki pisania kodu gry, żeby była napisana schludnie Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iskar Napisano Wrzesień 8, 2008 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 8, 2008 Koniecznie Symfonie C++ i Pasję C++, potem Język C++. Przeczytasz i zrozumiesz to, będziesz miał C++ opanowane. Brzmi "szybko" - nic bardziej mylnego, te ksiażki mają razem z 2600 stron ; ) a zdobyć wiedzę praktyczną, to jeszcze dłużej będzie trwało. Jeśli chodzi o programowanie gier to nie wiem, ale na pewno dobrze zrobisz przerabiając jakieś tutki na necie odnośnie DirectX i OpenGL, poszukaj. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krajew4 Napisano Wrzesień 8, 2008 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 8, 2008 Jak dla mnie, z mojego doswiadczenia, zadna ksiazka nie jest potrzebna, ja nie czytalem (nigdy) zadnej ksiazki o C++/Dx/OpenGL itd., na razie nie czuje zebym mial jakies braki (mam jakies oczywiscie, bo wszystkiego nie wiem, ale przy pisaniu np. gry nie napotykam raczej trudnosci nie do przebrniecia) , po prostu uczylem sie na wlasnych bledach i na kodach innych + jakies tutki w necie (no i ofc dokumentacja ) My life for Aiur! Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.