Skocz do zawartości

Ksiązki ''Must Have''


Ubuakri

Polecane posty

Witam,

 

Jako, ze jest to moj pierwszy post na forum wypada wszystkich przywitac :)) Od pazdziernika zaczynam studia (jak wiele osob - fakt :P ) na kierunku "Programowanie gier komputerowych". Z grubsza wiem, jak wygladac bedzie moj plan nauki. Poza modulami zwiazany z historia gier komputerowych (SIC!) wiem, ze troche czasu poświęce na C# (pol roku akademickiego), C++ (3.5 roku akademickiego), Grafike komputerowa (na potrzeby gier - rownolegle z C++), Modul zwiazany z AI (jak poprzednio) oraz kilka pomniejszych modułow. W zwiazku z czym mam pytanie, a raczej prosbe o to abyscie wyszczegolnili mi jakie ksiazki moglbym zabrac ze soba, ktore waszym zdaniem napewno beda mi przydatne. Z gory dzieki za pomoc, dodam jeszcze, ze jestem laikiem w tego typu sprawach, a koszt ksiazek jak i ich ogrom troche utrudnia mi wybor konretnych tytułow.

 

Pozdrawiam !

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OpenGL, Programowanie Gier - kompletny opis stworzenia prostej "strzelanki", książka wprost rozchwytywana na allegro, jako że nakład już dawno się wyczerpał (chyba, że wznowili, nie sprawdzałem ;) ).

 

Jest książka C++ dla Programistów Gier, raczej nie nauczysz się z niej jak korzystać z bibliotek graficznych, ale za to poznasz techniki pisania kodu gry, żeby była napisana schludnie :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniecznie Symfonie C++ i Pasję C++, potem Język C++. Przeczytasz i zrozumiesz to, będziesz miał C++ opanowane. Brzmi "szybko" - nic bardziej mylnego, te ksiażki mają razem z 2600 stron ; ) a zdobyć wiedzę praktyczną, to jeszcze dłużej będzie trwało. Jeśli chodzi o programowanie gier to nie wiem, ale na pewno dobrze zrobisz przerabiając jakieś tutki na necie odnośnie DirectX i OpenGL, poszukaj.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie, z mojego doswiadczenia, zadna ksiazka nie jest potrzebna, ja nie czytalem (nigdy) zadnej ksiazki o C++/Dx/OpenGL itd., na razie nie czuje zebym mial jakies braki (mam jakies oczywiscie, bo wszystkiego nie wiem, ale przy pisaniu np. gry nie napotykam raczej trudnosci nie do przebrniecia) , po prostu uczylem sie na wlasnych bledach i na kodach innych + jakies tutki w necie (no i ofc dokumentacja :))

My life for Aiur!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...