Skocz do zawartości

[Delphi][OpenGL] Renderowanie stożka i walca


Brainer

Polecane posty

nie znam GLU i nie wiem dokladnie co on robi.

Domyslam sie ze musisz sobie stworzyc vertex buffora a funkcja tworzaca np. walec go wypelni wtedy wystarczy ze poprawisz koordynaty textury na takie jakie ci odpowiadaja. Jesli natomiast jest inaczej(co by mnie nawet zdziwilo) to wtedy tworzysz sobie vertex buffora i piszesz algorytm ktory wygenresuje informacje o wierzcholkach dla tego walca i je tam zapisze co nie powino byc trudne.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blind - GLU ma zaimplementowane tzw. kwadryki, bardziej zaawansowane obiekty, jak kula, stożek, walec, dysk. Z tym, że teksturuje te figury jak mu się podoba (chociaż pewnie jest sposób by teksturował tak jak my chcemy) ;)

Brainer - poszukaj sobie na necie wzorów itp. możesz poczytać skrypty Blender'a, tam na pewno znajdziesz wzór na kulę itp.

Walec widziałem na www.dimmension3.spine.pl w jednym z tutoriali.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...