Morowis Posted May 9, 2008 Report Share Posted May 9, 2008 Witam! Mam nadzieję że temat umieściłem w dobrym miejscu. Dobra przejdźmy do sedna sprawy. Mam pewien problem i stąd kieruje moje pytanie do was. Jak tworzycie grafikę 2d? Marzy mi się stworzyć grę a'la Mario (dziwne co nie), ale nie wiem jak zrobić do niej grafikę. Czy jest jakiś specjalny program do tworzenia podłoża, postaci, tła itp. ? Czy może mam się pobawić w Photoshopie, Gimpie w ostateczności w Paincie. Chodź nie za bardzo to widzę. Znalazłem taki program Tile Studio i w nim coś próbowałem zrobić, lecz skutki mojej pracy to tylko trawa (od góry a chcę zrobić to od boku). Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam Morowis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toster Posted May 9, 2008 Report Share Posted May 9, 2008 ogolnie to uzywa sie tego pogramu graficznego ktory sie zna najlepiej. Tile studio raczej sluzy do skladania planszy z gotowej grafy (tilesowanej) niz do robienia grafiki. Tak wiec jak sam sobie odpowiedziales Paint, PS, Gimp itd Inna drogra do znalezc grafika (trudne wiem) jeszcze inna droga to siegnac po gotowa grafe z siecie. Jest duzo stron ze zripowana grafa z roznych gier. Bierzesz ja i uzywasz, tyle ze informujesz iz uzyles grafy z ...... i nie moze to byc produkt komercyjny, ale do zabawy w domu jak znalazl. Always Dark<br /> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blind Posted May 9, 2008 Report Share Posted May 9, 2008 paint, photoshop, gimp, 3D studio, blender, tablet itp. itd. czyli wszystko w czym mozna rysowac. www.blinder.pl - Blog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morowis Posted May 9, 2008 Author Report Share Posted May 9, 2008 No ok. A ty nigdy nie tworzyłeś własnej grafiki do gier 2d? A może znacie inne program typu Tile Studio albo tutoriale do niego? A może jakaś inna osoba tworzyła w Tile Studio i mógłby mi dać kilka rad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sazian Posted May 9, 2008 Report Share Posted May 9, 2008 3D studio, blender, tablet 2D nie 3D a tablet to przypadkiem nie jest urządzenie a nie program Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jason Posted May 9, 2008 Report Share Posted May 9, 2008 2D nie 3D A czy przypadkiem wynikiem renderowania nie jest grafika 2D ?? Dostajesz odpowiednio wycieniowany obraz, czego nie musisz robić ręcznie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blind Posted May 9, 2008 Report Share Posted May 9, 2008 dokladnie. sazian: nie wiem jak ty ale ja widze pytanie "Jak tworzycie grafikę 2d?" a wiec tablet tez mozna pod to zaliczyc. www.blinder.pl - Blog Link to comment Share on other sites More sharing options...
sazian Posted May 9, 2008 Report Share Posted May 9, 2008 dobra ale Morowis pytał o program i wątpcie żeby komuś chciało się robić grafikę do platformówki w programie 3D szczególnie że to ma być gra 2D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blind Posted May 9, 2008 Report Share Posted May 9, 2008 np. mi by sie chcialo zawsze lepiej cos tam wymodelowac i animacje zrobic w 3D a pozniej to wyrenderowac, niz rysowac wszystko :| www.blinder.pl - Blog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nvm Posted May 9, 2008 Report Share Posted May 9, 2008 Blind ma rację, w programie do 3D można stworzyć bardzo ładną grafikę 2D. Sam tak teraz robię Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morowis Posted May 9, 2008 Author Report Share Posted May 9, 2008 No dobra, ale trzeba w to wliczyć nauczenie się obsługi jakiegoś programu do 3d. Nie do końca wiem jak ma to wyglądać (nie śmiejcie się ze mnie ale nie miałem nigdy styczności z tworzeniem 3d, ale w końcu wszystko przede mną. A tak poza tym to wielkie dzięki za odpowiedzi i zainteresowanie tematem. Pytanie do Nvm: możesz pokazać mi swoje prace. Link to comment Share on other sites More sharing options...
krajew4 Posted May 9, 2008 Report Share Posted May 9, 2008 Troche chyba mylicie pojecia. Tworzenie postaci do gry a'la Mario to glownie umiejetnosci a nie program. Czy uzyjesz gimpa, ps, psp czy czegos innego to juz sprawa poboczna jak nie umiesz rysowac. Moim zdaniem warto poswiecic czas na nauczenie sie podstaw grafiki zeby potem nie byc uzaleznionym od jej braku ( co z reszta sam od dawna praktykuje ). My life for Aiur! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morowis Posted May 9, 2008 Author Report Share Posted May 9, 2008 To powiedz mi skąd się mam tego nauczyć. Jakieś tutoriale czy coś w tym stylu. (Tak wiem google nie boli) Link to comment Share on other sites More sharing options...
xevil21 Posted May 9, 2008 Report Share Posted May 9, 2008 nauczyć rysować to troszkę dziwne pytanie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toster Posted May 10, 2008 Report Share Posted May 10, 2008 zalozenia so dosyc proste: 1) Odpalasz dowolny program, masz tam pole rysunkowe (lub musisz je wczesniej zdefiniowac) 2) uzywajac myszki (lub tabletu) poruszasz strzalka i stawiasz pixele w odpowiednich kolorach (mozna uzywac bardziej zlozonych funkcji... np linia) 3) oceniasz krytycznie bohomaz ktory ci powstal, w zaleznosci od parametrow swojej postaci (np. sztuka, kontrola reki, poczucie estetyki) wychodzi cos co przypomina maria albo mutanta z kosmosu 4) jesli miesci sie to w twoich granicach toleranicj zapisujesz to na dysk Tak wyglada proces tworzenia/rysowania. Jesli teraz zamkniesz to w petli i dodasz warunki okreslajace tolerancje to mozna to nazwac procesem nauki rysowania. Smuta sprawa jest taka ze zazwyczaj w przypadku programistow krzywa nauki jest zbierzna w nieskonczonosci. Pozdrawiam, Toster Always Dark<br /> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morowis Posted May 10, 2008 Author Report Share Posted May 10, 2008 Aha. Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Mam nadzieję że korzystając z tej wypowiedzi osiągnę coś więcej niż teraz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
krajew4 Posted May 10, 2008 Report Share Posted May 10, 2008 Dokladnie Toster, tak jak z nauka czegokolwiek, siedzisz i robisz i siedzisz i robisz i siedzisz... My life for Aiur! Link to comment Share on other sites More sharing options...
5corpio Posted May 10, 2008 Report Share Posted May 10, 2008 O ile wiem zakładanie tego samego tematu na kilku forach nie jest dobrą praktyką: http://forum.gamedev.pl/index.php?topic=67...g91003#msg91003 A żeby nie być totalnym chamem i nic nie napisać w temacie to powiem Ci jedno, że jak w życiu jeszcze nic nie "rysowałeś" czy tam modelowałeś to postaci do gierki czy to 2d czy 3d będzie Ci cięzko zrobić a animację w szczególności. Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jason Posted May 10, 2008 Report Share Posted May 10, 2008 Weź przykład z Metal Blob Solid Tam w ogóle postaci nie są animowane, a gierka grywalna :] Albo słynne postaci w stylu "Madness" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morowis Posted May 10, 2008 Author Report Share Posted May 10, 2008 5corpio nie wiem pod jakim względem nie jest to dobra praktyka, ale tam dostałem inne informacje i tu inne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
volq Posted September 23, 2009 Report Share Posted September 23, 2009 Grafikę najlepiej rób w CorelDraw i Adobe Illustrator Link to comment Share on other sites More sharing options...
sazian Posted September 23, 2009 Report Share Posted September 23, 2009 tylko że nie wszystkich stać na to żeby wydać ponad 600€ na jeden taki program http://www.corel.com/servlet/Satellite/pl/...b0&tabview=tab0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
volq Posted September 24, 2009 Report Share Posted September 24, 2009 racja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.