Skocz do zawartości

[DELPHI]+[GLSCENE]Teren/Mapa/Świat


szmyrcyk

Polecane posty

Witam ponownie, mam następujące pytania:

Jak się tworzy świat do gry?

Trzeba używać jakiś programów 3DS max itp?

Jak go wyświetlić w "formie" ,standardowo ta jak inne elementy ?

Co zrobić abym mógł chodzidź po tym świecie?

Że np jak mam zrobione przyciągnie ziemskie to rzebym nie opadał gdzieś w dól tylko stał na mapie.

 

Jak bym to wiedział i jeszcze jak bym wiedział troche o kolizjach to bym zaczął robić jakąs grę FPS :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z Heightmap, zrobić własny edytor, napisać generator. Chodzenie to mieć współrzędne x,y,x i pilnować aby "z" była taka, aby postać nie wchodziła w teren (wysokość terenu pobrać z najbliższych wierzchołków terenu) i jeszczemić kolizji z obiektami za pomocą drzew czwórkowych na przykład

Baza tysięcy lotnisk: http://airportsbase.com

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wspomniał Force, możesz użyć map wysokości. Wg. angielskiej Wikipedii (tłumaczenie: Ja xD):

CYTAT

W grafice komputerowej, mapa wysokości lub pole wysokości to obraz rastrowy używany do przechowywania wartości, takich jak dane wysokości powierzchni, do wyświetlania w grafice 3D.

 

Tu masz przykład takiego obrazu. Do utworzenia map wysokości możesz użyć programów, które generują te mapy (polecam L3DT) lub narysować je samemu w programach graficznych. :)

 

Z map wysokości korzysta obiekt TGLTerrainRenderer i komponent TGLBitmapHDS. Przykład ich zastosowania masz w demkach GLScene.

 

CYTAT

Chodzenie to mieć współrzędne x,y,x i pilnować aby "z" była taka, aby postać nie wchodziła w teren (wysokość terenu pobrać z najbliższych wierzchołków terenu)

 

Obiekt TGLTerrainRenderer oferuje funkcję, która spełnia to zadanie. Mam na myśli funkcję InterpolatedHeight. Przykład użycia masz w demkach GLScene.

 

jeszczemić kolizji z obiektami za pomocą drzew czwórkowych na przykład

Możesz też użyć komponentów, które oferuje GLScene - z tego, co wiem, GLScene ma swój silnik kolizji i obsługuje dwa silniki fizyczne - Newton i ODE.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Do utworzenia map wysokości możesz użyć programów, które generują te mapy (polecam L3DT) lub narysować je samemu w programach graficznych. :)

 

Z map wysokości korzysta obiekt TGLTerrainRenderer i komponent TGLBitmapHDS. Przykład ich zastosowania masz w demkach GLScene.

Obiekt TGLTerrainRenderer oferuje funkcję, która spełnia to zadanie. Mam na myśli funkcję InterpolatedHeight. Przykład użycia masz w demkach GLScene.

Możesz też użyć komponentów, które oferuje GLScene - z tego, co wiem, GLScene ma swój silnik kolizji i obsługuje dwa silniki fizyczne - Newton i ODE.

 

 

A więc użyje tego L3DT, ale czy da się w tym programie teksturować mape?

Czy mógł by mi to ktoś jakoś bardziej rozjaśnić? Z tego co napisał Brainer troche pojąłem

ale ja chce jeszcze troche :rolleyes:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc użyje tego L3DT, ale czy da się w tym programie teksturować mape?

Tak, L3DT też pozwala tworzyć tekstury dla terenu. :) Nie myl mapy wysokości z teksturą. Tekstury możesz wczytywać przez komponent TGLMaterialLibrary i przypisując właściwości Material->MaterialLibrary swój komponent oraz Material->LibMaterialName nazwę tekstury.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, L3DT też pozwala tworzyć tekstury dla terenu. :) Nie myl mapy wysokości z teksturą. Tekstury możesz wczytywać przez komponent TGLMaterialLibrary i przypisując właściwości Material->MaterialLibrary swój komponent oraz Material->LibMaterialName nazwę tekstury.

 

A jeśli chodzi o tworzenie map jakims programem graficznym, to jak to zrobić?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowolnym możesz - nawet systemowym Paintem. :)

Poszukaj sobie programu FreeWorld3D - bardzo fajnie można teren nim modelować, a potem eksportować do bitmapy i wczytać do GLScene. :)

 

 

Wiem wiem, ale mi chodzi o to wczytywanie tej mapy :)

Więc moje pytanie jest następujące: Jak wczytać mapę do GLScene?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to sobie ściągnij tą dll'kę :rolleyes:

 

i zapisz ją:

 

1. w folderze z tym programem,

 

2. w folderze systemowym, w którym są przechowywane pliki dll

 

(Win98 - 'X:\Windows\System\'

 

WinXP - 'X:\Windows\System32\'

 

X to literka dysku, na który masz zainstalowany system)

 

Pozdrawiam!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to sobie ściągnij tą dll'kę :rolleyes:

 

i zapisz ją:

 

1. w folderze z tym programem,

 

2. w folderze systemowym, w którym są przechowywane pliki dll

 

(Win98 - 'X:\Windows\System\'

 

WinXP - 'X:\Windows\System32\'

 

X to literka dysku, na który masz zainstalowany system)

 

Pozdrawiam!

 

 

Już nie trzeba odinstalowałem se i zainstalowałem ponownie Delphi

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...