szmyrcyk Napisano Kwiecień 19, 2008 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 19, 2008 Witam ponownie, mam następujące pytania: Jak się tworzy świat do gry? Trzeba używać jakiś programów 3DS max itp? Jak go wyświetlić w "formie" ,standardowo ta jak inne elementy ? Co zrobić abym mógł chodzidź po tym świecie? Że np jak mam zrobione przyciągnie ziemskie to rzebym nie opadał gdzieś w dól tylko stał na mapie. Jak bym to wiedział i jeszcze jak bym wiedział troche o kolizjach to bym zaczął robić jakąs grę FPS Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filuu Napisano Kwiecień 19, 2008 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 19, 2008 1. Na różne sposoby. 2. Nie 3. eee? 4. Wystarczy chcieć Tak na poważnie to zadajesz zbyt ogólne pytania, poszperaj gdzieś w google, czy nawet na unit1 troche artów na temat tworzenia gier komputerowych. Lubię cytryny ! Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Force Napisano Kwiecień 19, 2008 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 19, 2008 z Heightmap, zrobić własny edytor, napisać generator. Chodzenie to mieć współrzędne x,y,x i pilnować aby "z" była taka, aby postać nie wchodziła w teren (wysokość terenu pobrać z najbliższych wierzchołków terenu) i jeszczemić kolizji z obiektami za pomocą drzew czwórkowych na przykład Baza tysięcy lotnisk: http://airportsbase.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brainer Napisano Kwiecień 19, 2008 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 19, 2008 Jak wspomniał Force, możesz użyć map wysokości. Wg. angielskiej Wikipedii (tłumaczenie: Ja xD): CYTAT W grafice komputerowej, mapa wysokości lub pole wysokości to obraz rastrowy używany do przechowywania wartości, takich jak dane wysokości powierzchni, do wyświetlania w grafice 3D. Tu masz przykład takiego obrazu. Do utworzenia map wysokości możesz użyć programów, które generują te mapy (polecam L3DT) lub narysować je samemu w programach graficznych. Z map wysokości korzysta obiekt TGLTerrainRenderer i komponent TGLBitmapHDS. Przykład ich zastosowania masz w demkach GLScene. CYTAT Chodzenie to mieć współrzędne x,y,x i pilnować aby "z" była taka, aby postać nie wchodziła w teren (wysokość terenu pobrać z najbliższych wierzchołków terenu) Obiekt TGLTerrainRenderer oferuje funkcję, która spełnia to zadanie. Mam na myśli funkcję InterpolatedHeight. Przykład użycia masz w demkach GLScene. jeszczemić kolizji z obiektami za pomocą drzew czwórkowych na przykład Możesz też użyć komponentów, które oferuje GLScene - z tego, co wiem, GLScene ma swój silnik kolizji i obsługuje dwa silniki fizyczne - Newton i ODE. .: Brainer :. patrick.nusbaum@gmail.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szmyrcyk Napisano Kwiecień 19, 2008 Autor Zgłoś Share Napisano Kwiecień 19, 2008 Do utworzenia map wysokości możesz użyć programów, które generują te mapy (polecam L3DT) lub narysować je samemu w programach graficznych. Z map wysokości korzysta obiekt TGLTerrainRenderer i komponent TGLBitmapHDS. Przykład ich zastosowania masz w demkach GLScene. Obiekt TGLTerrainRenderer oferuje funkcję, która spełnia to zadanie. Mam na myśli funkcję InterpolatedHeight. Przykład użycia masz w demkach GLScene. Możesz też użyć komponentów, które oferuje GLScene - z tego, co wiem, GLScene ma swój silnik kolizji i obsługuje dwa silniki fizyczne - Newton i ODE. A więc użyje tego L3DT, ale czy da się w tym programie teksturować mape? Czy mógł by mi to ktoś jakoś bardziej rozjaśnić? Z tego co napisał Brainer troche pojąłem ale ja chce jeszcze troche Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brainer Napisano Kwiecień 19, 2008 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 19, 2008 A więc użyje tego L3DT, ale czy da się w tym programie teksturować mape? Tak, L3DT też pozwala tworzyć tekstury dla terenu. Nie myl mapy wysokości z teksturą. Tekstury możesz wczytywać przez komponent TGLMaterialLibrary i przypisując właściwości Material->MaterialLibrary swój komponent oraz Material->LibMaterialName nazwę tekstury. .: Brainer :. patrick.nusbaum@gmail.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szmyrcyk Napisano Kwiecień 20, 2008 Autor Zgłoś Share Napisano Kwiecień 20, 2008 Tak, L3DT też pozwala tworzyć tekstury dla terenu. Nie myl mapy wysokości z teksturą. Tekstury możesz wczytywać przez komponent TGLMaterialLibrary i przypisując właściwości Material->MaterialLibrary swój komponent oraz Material->LibMaterialName nazwę tekstury. A jeśli chodzi o tworzenie map jakims programem graficznym, to jak to zrobić? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brainer Napisano Kwiecień 20, 2008 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 20, 2008 Dowolnym możesz - nawet systemowym Paintem. Poszukaj sobie programu FreeWorld3D - bardzo fajnie można teren nim modelować, a potem eksportować do bitmapy i wczytać do GLScene. .: Brainer :. patrick.nusbaum@gmail.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szmyrcyk Napisano Kwiecień 21, 2008 Autor Zgłoś Share Napisano Kwiecień 21, 2008 Dowolnym możesz - nawet systemowym Paintem. Poszukaj sobie programu FreeWorld3D - bardzo fajnie można teren nim modelować, a potem eksportować do bitmapy i wczytać do GLScene. Wiem wiem, ale mi chodzi o to wczytywanie tej mapy Więc moje pytanie jest następujące: Jak wczytać mapę do GLScene? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szmyrcyk Napisano Kwiecień 21, 2008 Autor Zgłoś Share Napisano Kwiecień 21, 2008 Co do stworznie tej bitmapy wysokości to w Cry Engine 1 se zrobie a potem zrzut ekranu i mam super mapkę. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brainer Napisano Kwiecień 21, 2008 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 21, 2008 Wiem wiem, ale mi chodzi o to wczytywanie tej mapy Więc moje pytanie jest następujące: Jak wczytać mapę do GLScene? Demko terrain w katalogu Demos/meshes. .: Brainer :. patrick.nusbaum@gmail.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szmyrcyk Napisano Kwiecień 22, 2008 Autor Zgłoś Share Napisano Kwiecień 22, 2008 Demko terrain w katalogu Demos/meshes. niedziala mi to demko wywala taki błąd Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xevil21 Napisano Kwiecień 22, 2008 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 22, 2008 to sobie ściągnij tą dll'kę i zapisz ją: 1. w folderze z tym programem, 2. w folderze systemowym, w którym są przechowywane pliki dll (Win98 - 'X:\Windows\System\' WinXP - 'X:\Windows\System32\' X to literka dysku, na który masz zainstalowany system) Pozdrawiam! Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szmyrcyk Napisano Kwiecień 22, 2008 Autor Zgłoś Share Napisano Kwiecień 22, 2008 to sobie ściągnij tą dll'kę i zapisz ją: 1. w folderze z tym programem, 2. w folderze systemowym, w którym są przechowywane pliki dll (Win98 - 'X:\Windows\System\' WinXP - 'X:\Windows\System32\' X to literka dysku, na który masz zainstalowany system) Pozdrawiam! Już nie trzeba odinstalowałem se i zainstalowałem ponownie Delphi Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.