Skocz do zawartości

BEngine


Blind

Polecane posty

Witam

W końcu zdecydowałem się na udostępnienie mojego silniczka :). W chwili obecnej jest to głównie engin 2D, w niedalekiej przyszłości zostanie rozbudowany do enginu 3D. Całość jest pisana w Delphi z wykorzystaniem DirectX9. Oprócz mechanizmów do wyświetlania grafiki posiada: obsługę sieci, odtwarzanie dźwięków, odtwarzanie video, obsługę klawiatury, myszki.

 

można go pobrać [tutaj]

strona domowa: www.bengine.unit1.pl

 

zapraszam wszystkich do ściagania

uwagi oraz propozycje mile widziane.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, widzę wiele odpowiedzi :P to sam się wyrażę, bo Blind widzę, że skromny w słowach, asceta. Wg mnie ten silnik jest dobry, da sie w nim napisać rożne rzeczy, ja napisałem już 3 rzeczy więc gwarantuje że ilość bugów jest mała (czytaj co znalazłem to ich nie ma, więcej grzechów Blindowi wybaczam). między innymi to HellWheel oraz to z samochodzikami i GUI powstaje więc da się napisać w tym coś w miarę szybko, a możliwości ma porównywalne z omegą (nie ma kolizji i warstw) No i działa na Turbo Delphi co jest plusem i zachęcam do oglądania exampli i dokumentacji, zwłaszcza te particle, może jestem prymitywny i mało wymagający ale wyglądają fajnie :D

Baza tysięcy lotnisk: http://airportsbase.com

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Ja jednak skomentuje to co widzę. Nie uruchamiałem, a jedynie przejrzałem kod źródłowy w poszukiwaniu ciekawych dziwactw (zawsze się takowe znajdzie więć nie ma się co przejmować) :D

 

CYTATfunction PointsDist(P1, P2: TPoint): Integer;

function punktnakole(r: single; kat: double): TVertex;

Co za konsekwencja nazewnictwa :D

 

CYTAT* @brief Funkcja oblicza interpolacje między dwoma punktami po czasie t w jednym wymiarze

Fajnie ale nie wiadomo jaki typ interpolacji po przyjmowanych parametrach można sie jedynie domyślać o interpolację liniową chodzi.

 

Jeszcze coś do matematyki. Bezier to chyba nie jest to co tam tak nazwałeś.

 

fGravityX : single;

fGravityY : single;

 

Ciekawi mnie czy wszędzie wewnątrz klas masz zamiar rozgraniczać x i y mając już wcześniej gotową strukturę wektora hmmm... Sam z tego nie korzystasz a komuś proponujesz :) ?

 

Ogólnie jest wszystko ok tylko komentarzy trochę mało i doczepił bym sie do pustej dokumentacji miejscami :)

Powodzenia nad rozbudową silnika ja niedługo zapodam demo mojego 2d :P

Pozdrawiam :)

www.spider.dathox.com :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spider100:

No cuz w nazewnictwo to chyba kazdemu sie zdaza dawac jakies dziwolagi w zaleznosci od pory dnia i zmeczenia ;)

Jak to nie jest bezier? to musi byc to :D

Co do tych rozwalania x,y zamias dac wektor to jest celowe, ponieważ w edytorach wykozystuje RTTI do zmiany parametrow i nie wiem czy ja cos zle robie, choc troche juz nad tym siedzialem ale jak pobieram liste wlasciwosci to nie pobiera mi tych gdzie jest rekord. No i jeszcze taki mankament ze jak mam rekord wlasciwosci to nie moge zmienic jeden skladowej tylko musialbym zmieniac caly rekord, tak wiec rozdzielenie tego bylo celowe.

Co do szczegułowej dokumentacji, no cuz... trudno wymagac tego od osoby ktora robi to sama i robi to dla przyjemnosci ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Cześć już nie jednokrotnie przeglądając Twoje dzieło :] wpadłem na parę męczących spraw.. ;] a i nie potrzebnych :D

 

uwagi oraz propozycje mile widziane.

 

Podobnie jak kilkoro tutejszych komentatorów mieszało mnie Twoje nazewnictwo... Tu Angielski, Tu Polski... i cała ta mieszanka...

Jednak przeglądając dopiero część kodu już widzę coś co nie jest Ci w ogóle potrzebne :D niby to pierdoła ale... masz UWAGĘ :)

 

w pliczku BLoger.pas

 

używasz dyrektywy kompilatora {$IFOPT D+} co mija się z celem ;)

po co to używać w pliku, który w ogóle nie jest kompilowany (bez tej dyrektywy) ?

 

w każdym innym pliku masz {$IFOPT D+} ,Bloger {$ENDIF} więc używanie tego w Tym pliku nic nie daje... ;]

 

Na moje "oko" jest to raczej nie tyle Silnik co sklejka przydatnych funkcji :P ale co jak co ważne, że coś na tym powstaje i że to w miarę dobrze, fajnie działa...

Życzę powodzenia i dynamicznego rozwoju, a na przyszłość proponuję trochę przepisanie, przebudowę gruntową chociaż tych ważniejszych klass (optymalizację).

 

Pozdrawiam.

Prawdziwy programista wiesza sie wraz ze swoim programem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

To mała reaktywacja tematu dla tych co myślą, że bengine upadło bo nieaktualizuje svn-a od wielu miesięcy.

Tak więc bengine się rozwija i to dobrze :) Postanowiłem tylko nie udostępniaćwersji rozwojowej, publicznie zostanie oddane do użytku jak skończę wszystko cozaplanowałem.

 

A zaplanowałem:

- Kompatybilność z FPC

- Wersja OpenGL

- Multiplatformowość

- Wsparcie dla 3D

 

 

 

I na koniec wpisu screen z wersji OpenGL:

 

Obrazek

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...