Skocz do zawartości

[Mikrokonkurs] Samochodziki


Toster

Polecane posty

Propozycja nowego mikrokonkursa, tym razem ciut trudniejszy.

 

Cel:

Napisac program w ktorym bedziemy robili symulacje ruchu na ulicy. calosc ma wygladac tak:

 

-------------------------

||

-> ||

-------------------------

 

czyli mamy ulice 2 pasmowa na jednym pasie samochody jada w lewo na drugim w prawo.

Na srodku ulicy znajduje sie przejscie z pasami dla pieszych. kolo przejscia znajduja sie swiatla drogowe.

samochody jada jak zapala sie swiatlo czerwone samochody zatrzymuja sie. po pasach przechodza piesi.

 

Warunki oceny:

[poziom podstawowy]

+1 pkt jesli samochody poruszaja sie bezkolizyjnie

+1 pkt poprawna praca swiatel + ich wizualizacja

+1 pkt poprawne przechodzenie przez pasy pieszych

[poziom zaawansowany]

+2 pkt samochody przyspieszaja i zwalniaja

+2 pkt ludzie przebiegaja przez pasy na czerwonym, samochody robia ostre hamowania

+2 pkt samochody parkuja na chodniku (o ile jest miejsce)

[poziom ekspert]

+5 kazdy samochod, pieszy, swiatla przy przejsicu sa obslugiwane przez oddzielny watek

+5 samochody uprzywilejowane (karetka, policja) jada na sygnale, inne samochody zjezdzaja z drogi, karetka wymija

+5 w miare mozliwosci szybsze samochody proboja wyprzedzac na

 

+5 pkt za zrealizowanie wszystkich wymienionych powyzej zadan.

 

proponowany koniec konkursu: 31-03-2008.

jezyk: dowolny

 

Co wy na to ?

Always Dark<br />u1_tt_logo.png banner-1.pngexFabula-banner.pngson_banner_ubersmall.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chmy.. jeeee... Toster, na Twoje konkursy można liczyć :)

Czyli, że mamy siatkę miasta?

Trochę z tymi wątkami mi się nie podoba, ale może dlatego bo ja jestem z nimi na bakier, ale wg mnei taka ilość wątków jest niebezpieczna :D Czytałem, że powinno być max 16.

No i chciałbym, aby było możliwość kolizji między autami i pieszymi, no bo po coś te karetki, policje i wozy strażackie muszą jeździć, a jak wszystko będzie cacy to nie mają po co.

I proponuje jeszcze jedną rzecz jako ekspert (nie że to zrobię, ale może to być fajne i ktoś zzrobi):

- autobusy, przystanki i tam ludzie z nich korzystają, takie mpk.

- ulice jedno kierunkowe, dwupasmowe itp.

- dodatkowe atrakcje nie mające bezpośrednio związku z ruchem samochodowym. Za każde +2 lub +5 w zależności od trudności. Np. za +2 są pociągi i przejazdy kolejowe. Za +5 są tramwaje czyli są szyny na jezni lub jadą obok jezdni, w zależności jak są szyny położone.

 

I nie nazwałbym tego minikonkursem ale takim rasowym konkursem :)

Baza tysięcy lotnisk: http://airportsbase.com

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie siatke miasta tylko jedna ulica.

 

skrzyzowanie to typowy przyklad ktory sie daje do napisania aby ludzie nauczyli sie uzywania watkow i od razu mowie ze nie jest to trywialne do napisania dlatego okroilem to do ulicy.

 

Tak naprawde na poczatku myslalem tylko o wielowatkowosci bo to jest trudne a warto sie nauczyc ale ostatecznie stwierdzilem ze z tego zrobie podpunkt.

Co do ilosci watkow to tez o tym czytalem ale dawno temu. Obecnie wiele programow dziala na wielu watkach tym bardziej ze w erze wielordzeniowcow jest to dobry kierunek.

 

co do autobusow to jestem za

 

+2 pkt za autobusy.

 

reszte bym przewidzial moze na samochody v2 ? zrobienie dzielnicy ?

 

Tak wiec jacys chetni ?

Always Dark<br />u1_tt_logo.png banner-1.pngexFabula-banner.pngson_banner_ubersmall.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak by umilić czas w oczekiwaniu na prace docelowe przypomnę moją starą produkcję dość mocno związaną z tematem, którą odnalazłem niedawno na jakiejś płytce z archiwami. Dość stary projekt, nawet boję się zaglądać w jego kod ;)

 

Uproszczona symulacja wypadków samochodowych xD

 

roadrescue.rar

 

Miłego grania :)

 

PS. Projekt pamięta jeszcze czasy "Ambition" i projektu "Ewolucja" :o - jest oparty na tamtym silniku. Stare czasy. Ciekawe czy ktoś ma jeszcze jakieś wspomnienia z tamtych lat...

soon Delphi will be only for veterans and finally we all will die at the end…

delphi.dathox.com - nowinki z świata Delphi/Pascala

only programmers and drug dealers call their customers "users"

 

Oto cisza przed burzą, Chwile się dłużą.Z gór schodzi dużo chmur ku podnóżom.Ptaki milaczą, drogi suche jak wiór się kurzą, Ptaki milczą a drogi się kurzą.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja przedstawię grę na zaliczenia, która ma już rok i była dostępna w necie ale nie reklamowałem :D Już czas. jestw dwóch plikach rar. Linki:

Part1

Part2

Jest to symulacja taksówki, ale bez innych uczestników gry. Ale prosze tutaj jej nie komentować, bo to nie o tym jest temat, to tak dla inspiracji :)

Baza tysięcy lotnisk: http://airportsbase.com

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może napiszę :) a kod z przed 4-5 lat to masa czasu X_X więc musiałbym to pisać od początku.

 

Zresztą konkurs byłby ciekawszy za jakiś czas, bo o ile dobrze kojarzę w następnej wersji Delphi, która powinna niebawem wyjść, ma być wsparcie dla procesorów wielordzeniowych ^^.

soon Delphi will be only for veterans and finally we all will die at the end…

delphi.dathox.com - nowinki z świata Delphi/Pascala

only programmers and drug dealers call their customers "users"

 

Oto cisza przed burzą, Chwile się dłużą.Z gór schodzi dużo chmur ku podnóżom.Ptaki milaczą, drogi suche jak wiór się kurzą, Ptaki milczą a drogi się kurzą.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zresztą konkurs byłby ciekawszy za jakiś czas, bo o ile dobrze kojarzę w następnej wersji Delphi, która powinna niebawem wyjść, ma być wsparcie dla procesorów wielordzeniowych ^^.

Wsparcie w IDE czy w pisanych aplikacjach? Bo zdaje mi się, że jak napisze się aplikację wielowątkową to system operacyjny sam rozdziela wątki na różne procesory (rdzenie).

 

Jak znajdę czas to też wezmę udział w konkursie, ale to się okaże.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że st pod potem, ale po 4 dniach (lub 3, zależy jak liczyć).

 

Tak aby poinformować zachęcić innych do udziału w konkursie. Dzisiaj zacząłem pisać grę na niego i chciałem screen-a pokazać, aby innych zachęcić.

 

Carsy1.png

 

W ulicach można zdefiniować dowolną szerokość jednego pasa oraz ile jest pasów w każdym kierunku (dla każdego osobno) oraz szerokość chodników (dla każdego kierunku osobno). Różowe to kierunki prawo->lewo oraz góra->dół, a niebieski ich odwrotności, chodniki są zółtawe. Fioletowe kółka to skrzyżowania, każde skrzyżowanie ma drogę główną (może być zakrętem ona). Kolory i kształty tylko reprezentują rzeczy to będzie lepiej wyglądać bo chce aby na wstępie każda ulica i skrzyżowanie generowały swoje tekstury, które będą rysowane więc wszystko będzie wyglądać ładniej i będą płynne przejście, a nie jak jest teraz.

 

Artefakty (kolory kółka i jednego chodnika) to albo wina silnika Blinda, albo moja, że nie umiem go używać :D

Baza tysięcy lotnisk: http://airportsbase.com

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

wiem, że najeżdżają na siebie coś z tym poprawie, a na czerwonym to brutalnie jest bo na żółtym to za wolno hamuje, a potem to się kapnie późno. Ale są trójkolorowe światła (specjalnie każdy kolor jest lekko przesunięty, aby było widać, że jest czerwony i żółty na raz) i piesi mają też małe światełko. Tak jako reklama :D

Baza tysięcy lotnisk: http://airportsbase.com

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy te dodatkowe dwa dni wykorzystam jednak, ale prezentuję kolejną wersję. Teoretycznie autka nie powinny się najeżdżąc, a co do tego, że tak odbijają się lekko od siebie przy hamowaniu.. dla mnie ich zachowanie jest urocze i tak zachowują się auta kropków. Jak ktoś poczeka to w tej wersji czasami pokazują się oszołomy co biegną na czerwonym :D Oczywiście kierowcy są humanitarni i hamują:D

 

link

Baza tysięcy lotnisk: http://airportsbase.com

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...