Skocz do zawartości

[Delphi] Obrót obiektu wokół innego obiektu


Brainer

Polecane posty

Witam. :)

 

Mam następujący problem. Chcę napisać sobie procedurę, która obróci mój obiekt wokół innego obiektu. Chodzi konkretnie o kamerę, która jest wycelowana w pewien obiekt. Chciałbym, żeby ruszając myszką dało się obracać tę kamerę wokół obiektu tak, żeby cały czas kamera patrzyła na niego. Zrozumiałe? :unsure: Prosiłbym was o podanie jakiś wskazówek, jak tego dokonać.

 

Aha, chciałbym dodać, że do przekształceń wykorzystuję swoje funkcje obliczania macierzy obrotu, translacji, itd. Dodatkowo, korzystam z kątów Eulera.

 

Pozdrawiam! :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"żeby ruszając myszką dało się obracać tę kamerę wokół obiektu tak, żeby cały czas kamera patrzyła na niego" hmm a nie prościej założyć, że dookoła tzn. po okręgu i sobie poruszać tą kamerą właśnie po okręgu dookoła jakiegoś obiektu ?

Ot taka mini-strona moja po godzinach :)http://www.wnetrzekuchni.pl

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prościej jest przesunąć i obrócić cały świat, niż wycelować kamerę.

Polecam to rozwiązanie, najprostsze ;)

W gierce Friday In Forrest (obecnie nigdzie nie ma tego, ale jest filmik -

) wykorzystałem tą metodę pod OpenGL'em.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...