Skocz do zawartości

Eksperyment


Toster

Polecane posty

A może, czego najbardziej opłaca się uczyć :D ??

Bo jest np. bardzo dużo języków C-pochodnych, więc ucząc się C, nie będzie takiego problemu z przesiadką na inne narzędzia :]

 

Przykład: jak nauczysz się jeździć rowerem górskim to na innych rowerach jest bardzo podobnie, ale jak przesiadasz się na samochód osobowy to widzisz sporą różnicę :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie byla prowokacja, tylko uzmyslowienie ludzia ze ich zdanie w przemysle ma znikome znaczenie. Trzeba znac to co jest potrzebne i wiedziec czego uzyc do jakiego zagadnienia.

 

duzo jezykow uzywa skladni c++ podobnej i na tym koncza sie czesto podobienstwa. Tak naprawde to duza czesc slow kluczowych z wielu jezykow jest identyczna.

Always Dark<br />u1_tt_logo.png banner-1.pngexFabula-banner.pngson_banner_ubersmall.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toster:

tylko nie wziąłeś pod uwagę że były to odpowiedzi w czym najlepiej programuje się danej osobie

powszechnie panuje przekonanie że najlepiej gry pisze się w c++ a z tego co mi wiadomo to Ty piszesz je w delphi

więc czy to znaczy że nie używasz "najlepszego" języka do tego celu ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sazin ja pisze bo lubie (po pracy ofcourse) a jak piszesz bo lubisz to piszesz w tym w czym lubisz i to co lubisz.

c++ wydaje sie optymalniejszy do robienia gier bo wiecej tutkow, wiecej przykladow itd. Ale w delphi mi sie pisze szybciej i przyjemniej "a skoro nie widac roznic to po co prZeplacac"

Always Dark<br />u1_tt_logo.png banner-1.pngexFabula-banner.pngson_banner_ubersmall.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :rolleyes:

 

CYTAT(Force)

Ad 1) Patrz punkt Ad2

Ad 2) Delphi

 

 

Pragnę się pochwalić, że ja odpowiadałem na pytanie jak trzeba i nie robiłem dyskusji, a tak to każdy coś piszę i jeszcze dwa zdania od siebie.

 

ale, czy aby na pewno szczerze: ''I love C++'' :lol:

 

Pozdrawiam!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż fanatycy C++ (nie dotyczy normalnych programistów) muszą się czasem podnosić na duchu bo nie są pewni wartości swojego języka i w większości nawet go nie znają :P. Panicznie boją się Delphi i faktów (prawdy - zastosowania, możliwości - przydatności oraz ułatwień jakie niosą), bo ich wojenna ścieżka straciłaby sens.

 

Gdyby odkryli prawdę o językach programowania musieliby popełnić seppuku, harakiri z jednoczesny powieszeniem się na drzewie :) , bo całe ich życie straciłoby sens.

soon Delphi will be only for veterans and finally we all will die at the end…

delphi.dathox.com - nowinki z świata Delphi/Pascala

only programmers and drug dealers call their customers "users"

 

Oto cisza przed burzą, Chwile się dłużą.Z gór schodzi dużo chmur ku podnóżom.Ptaki milaczą, drogi suche jak wiór się kurzą, Ptaki milczą a drogi się kurzą.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :rolleyes:

 

CYTAT(Force @ śro, 19 mar 2008 - 21:01)

Ja w tym w tym artykule znalazłem 36 błędów. Facet nawet nie wie o funkcjach Inc i Dec i mówi, że jedyna opcja to x:=x+1, no to o czym to świadczy?

 

 

Dobry przykład :lol:

 

Artur Czekalski napisał:

 

...Ponadto składnia w C++ jest przystosowana do pisania zoptymalizowanego kodu, np.:

a+=5; (zwiększ o 5 wartość zmiennej a) - tylko jedna operacja.

W Pascalu mamy gorzej: a:=a+5 (oblicz wartość a+5 i podstaw ją do zmiennej a) - dwie operacje.

W Delphi można co najwyżej użyć tutaj procedury Inc(a, 5), jednak tylko gdy a jest typu całkowitego (ordinal). Dla liczb rzeczywistych ten zapis trzeba zamienić na a:=a+5.

W przypadku C++, przy zmianie typu zmiennej nie musimy zmieniać kodu - operator przypisania może działać na dowolnym typie zmiennej. Możemy oczywiście sami go sobie zdefiniować dla własnych obiektów, korzystając z przeładowania operatorów....

 

Dziwne??

 

:lol:

 

Pozdrawiam ciepło :rolleyes:

 

P.S. fajna prowokacja :lol:

 

P.S. sazian dzięki :rolleyes: poczytałem :rolleyes: ciekawe ciekawe

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż za wiedza z okresu paleolitu :) W Delphi można przeciążać Dec i Inc :).

soon Delphi will be only for veterans and finally we all will die at the end…

delphi.dathox.com - nowinki z świata Delphi/Pascala

only programmers and drug dealers call their customers "users"

 

Oto cisza przed burzą, Chwile się dłużą.Z gór schodzi dużo chmur ku podnóżom.Ptaki milaczą, drogi suche jak wiór się kurzą, Ptaki milczą a drogi się kurzą.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok, to potwierdza tylko, że nie pamiętam artykułu z przed pół roku. Ale autor artykułu i tak kłamie mase razy lub niedomówienia robi. np.

 

W Pascalu praktycznie nie ma obiektowości, a ta w Delphi jest nieprzemyślanie wykonana (np. polimorfizm) i to jeszcze w okrojonej postaci. To jest kompletne niezrozumienie, czym jest programowanie obiektowe.

 

Delphi jest jak klocki lego dla dzieci. Mamy tu pewną ilość klocków, z których można złożyć bardzo wiele różnych rzeczy, ale wszystko to będzie wyglądało bardzo kanciasto.

 

Pisanie w C++ to tworzenie z finezją kodu a w Delphi jest to zwykłe rąbanie młotkiem. Może przy pomocy młota i siekiery da się nieraz coś zrobić, tylko jak to będzie wyglądało...

 

W Pascalu często trzeba nachodzić się łukami i naokoło docierać do celu.

 

W Pascalu nie ma rozróżniania wielkości liter, co jest ograniczeniem przy tworzeniu nazw.

 

Pisząc w Delphi czuję się jak operator jakiejś maszyny. Tutaj jedynie buduje sie program.

 

Budując w Delphi program, korzystamy z dostępnych materiałów i technologii.

 

C++ pozwala nam widzieć dany obiekt z odpowiedniej dla nas perspektywy.

 

Pisanie w Pascalu to jak tworzenie muzyki za pomocą prostego syntezatora. Wiadomo wszystko można na nim zagrać, tylko jak to będzie brzmiało i czy to zawsze będzie prawdziwa sztuka...?

No bo co z tych cytatów wynika? To jest tylko lanie wody i udawania mądrego używając nieudolnie metafor, no bo co się kryje za tymi wypowiedziami? To samo można zaimplikować na obrazy, muzykę, bo nic z programowaniem nie ma wspólnego, wyklepane szablony i tyl.

 

albo ściema, że takie coś nie przejdzie: const K :Integer = M*N; //błąd . M,n - stałe liczbowe

Kolejne:

Ten sam problem jest ze zmiennymi. Nie można np. użyć takiego zapisu:

 

var A: array [1..M*N] of double; //błąd

// trzeba zapisać

var A: array [1..1234*5678] of double;

Baza tysięcy lotnisk: http://airportsbase.com

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.
×
×
  • Utwórz nowe...