Skocz do zawartości

[DelphiX] Animacja chodzenia


MaestroS

Polecane posty

Ustalasz sobie liczbe klatek powiedzmy na ruch w prawo i ladujesz wszystkie klatki do tablicy, a pozniej w funkcji obslugujacej ruch wyswietlasz odpowiednią klatke gdzie i to jest 0 do aim_count kiedy i == aim_count wtedy znowu zerujesz i. Wynikiem tego bedzie prosta animacja.. ;p

Lubię cytryny !

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos takiego ?

 

klatka: array[0 .. 4] of string;

klatka[0] := DXImageList1.Items[0].Image;
klatka[1] := DXImageList1.Items[1].Image;
klatka[2] := DXImageList1.Items[2].Image;
klatka[3] := DXImageList1.Items[3].Image;

 

I jak ma wyglądać to chodzenie ?

Chyba będzie trzeba jakiś loop zastosować, prawda ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

type
  TKierunek = (tkDown, tkLeft, tkRight, tkUp);
  TAnimStrip = array[0..3] of integer;

procedure animate(const dir: TKierunek);
const
  AnimChodzenia: array[TKierunek] of TAnimStrip = ( (0,1,2,3), (4,5,6,7), (8,9,10,11), (12,13,14,15));
var
  t: integer;
begin
   for t := Low(AnimChodzenia[dir]) to High(AnimChodzenia[dir]) do begin
     DXImageList.Items[ AnimChodzenia[dir][t] ].Draw(0,0);
     delay(10);
   end;
end;

 

Taki pseudokod powinien zadzialac, nie pamietam jakie metody udostepnial DelphiX ale wiec nie wiem czy skladnia draw jest poprawna, tak samo delay musisz jakos po swoijemu zaimplementowac. Ale ogolna idea jest jak w programie.

 

PS. Pisalem na sucho z glowy wiec pewnie jakies male babole skladniowe moga byc.

Always Dark<br />u1_tt_logo.png banner-1.pngexFabula-banner.pngson_banner_ubersmall.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz w obrazku ustawić szerokość i wysokość klatki i wtedy jakoś się używa [numer] na Image. Mówię tak przez mgłę, bo nie znam się na tym silniku, ale powinno być jakoś tak jak ja pisze, bo to taki standard, to musisz poszukać go w tych klasach

 

Edi: Toster szybki jest (no i bardziej dokładny :P)

Baza tysięcy lotnisk: http://airportsbase.com

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...