Skocz do zawartości

[Delphi][OMEGA]Grawitacja i kolizja w Omedze :)


Dexarz

Polecane posty

Jaki jest najłatwiejszy sposób na zrobienie grawitacji ??Pracuje nad Stick Adventure 2.0 (nareszcie na silniku) no i chciałbym się dowiedziec jak zrobić grawitacje ...Ja myślałem o czymś takim ..

 

 
If GravityPlayer=true then
Player.y:=Player.y +5
else
begin
If Player.y<Xbeg-110 then
Player.y:=Player.y -5
else
GravityPlayer:=true;
end;

Myślę że znacie lepszy sposób ...

 

 

A tak w ogóle to czy jest ktoś chętny do zrobienia muzyki do gry ??Myślałem aby dać soundtrack z Wiedźmina ale to nie te klimaty ...

 

A co do postępu gry to już zrobiłem animacje i menu (jest o wiele ładniejsze).Animacje będą jeszcze zmieniane bo pomyliłem sie podczas tworzenia postaci w klatkach ...

 

// używaj tagów do kolorowania składni - sazian

Aktualnie piszę 32 bitowy system operacyjny.

ASE2.0 100% ,DME (Dynamic Motion Engine) v2.0 10% ,32 bit PumaOS - 40%

Stick's Adventure 3 - 0%

Komp nr.1 AMD Duron 1,3 Ghz ,256 MB Ram DDR PC133 (na eBoostr mam jeszcze 1 GB) ,Nvidia GeForce FX 5500 256MB DDR

Komp nr.2 (laptop) AMD Athlon XP 2,0 Ghz , 192 MB Ram DDR PC2700 (na eBoostr mam jeszcze 3 GB) , Via S3 Unichrome IGP

Przykład programu w ASE2.0:

<?arg #CreateProcs; $i:?;

#For('$i,10,1,@Lab');@Lab;

#Sleep(100);

#Message("Ten komputer ulegnie autodestrukcji za $i sekund");

#Retf;

#Message('Dead'); arg?>

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze są prawa autorskie ale chyba nie umieszczali by kilka utworów soundtracka w download'zie ..No bez przesady ..

 

 

Przeczytałem artykuł -spoko ,ale to nie jest to czego chciałem ..Otóż Stick Adventure nie jest grą 3D !!Jak sie grawitacje liczy to już wiedziałem ..chodzi oto ,żeby postać 2D spadała ciągle w dół ,dopóki nie będzie kolizji z podłożem ....Ponieważ postać będzie też skakała ,potrzebny by był mechanizm ,który odwróci grawitacje gracza (do góry) żeby był podskok (odpowiednia klatka animacji) ,a następnie (żeby nie skakał wietrzność) np. po podskoku 110px (tyle wynosi wysokość gracza) grawitacja odwrócila się ponownie i wykonała klatkę lądowania animacji ...Przemyślałem kod i mniej więcej to będzie coś takiego ....

 

 

CYTAT

If (GravityPlayer=true) and not (Sprite.Name='ground') then

begin

Player.ImageIndex:= 2;

Player.y:=Player.y +1;

end else

begin

If Player.y then

begin

Player.ImageIndex:= 1;

Player.y:=Player.y -5

end else

GravityPlayer:=true;

end;

 

 

Ale tu nasuwa się pytanie ...Jak sprawdzić czy jest kolizja z podłożem ??Ja wykorzystałem ten kod CYTATnot (Sprite.name='ground') ,ale to nie jest kolizja ..Mniej wiecej wygłądało by to tak :

not kolizjazpodłożem then blablabla ...

 

// nie bięde już tego poprawiała ale na przyszłość pamiętaj żeby używać kolorowania składni a nie cytatów :) , podczas pisania posta kliknij nazwę wybranego języka programowania (w tej części okna co się cytaty wstawia) i pojawią się odpowiednie znaczniki - sazian

Aktualnie piszę 32 bitowy system operacyjny.

ASE2.0 100% ,DME (Dynamic Motion Engine) v2.0 10% ,32 bit PumaOS - 40%

Stick's Adventure 3 - 0%

Komp nr.1 AMD Duron 1,3 Ghz ,256 MB Ram DDR PC133 (na eBoostr mam jeszcze 1 GB) ,Nvidia GeForce FX 5500 256MB DDR

Komp nr.2 (laptop) AMD Athlon XP 2,0 Ghz , 192 MB Ram DDR PC2700 (na eBoostr mam jeszcze 3 GB) , Via S3 Unichrome IGP

Przykład programu w ASE2.0:

<?arg #CreateProcs; $i:?;

#For('$i,10,1,@Lab');@Lab;

#Sleep(100);

#Message("Ten komputer ulegnie autodestrukcji za $i sekund");

#Retf;

#Message('Dead'); arg?>

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MA ??Nie wiedzialem tzn wiedziałem ,że omega jakimś sposobem sprawdza kolizje ale ja nie znam kodu ...probowalem z Player.Collision(Ground) ale nic !!Może wy mnie oświecicie ??

Aktualnie piszę 32 bitowy system operacyjny.

ASE2.0 100% ,DME (Dynamic Motion Engine) v2.0 10% ,32 bit PumaOS - 40%

Stick's Adventure 3 - 0%

Komp nr.1 AMD Duron 1,3 Ghz ,256 MB Ram DDR PC133 (na eBoostr mam jeszcze 1 GB) ,Nvidia GeForce FX 5500 256MB DDR

Komp nr.2 (laptop) AMD Athlon XP 2,0 Ghz , 192 MB Ram DDR PC2700 (na eBoostr mam jeszcze 3 GB) , Via S3 Unichrome IGP

Przykład programu w ASE2.0:

<?arg #CreateProcs; $i:?;

#For('$i,10,1,@Lab');@Lab;

#Sleep(100);

#Message("Ten komputer ulegnie autodestrukcji za $i sekund");

#Retf;

#Message('Dead'); arg?>

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze są prawa autorskie ale chyba nie umieszczali by kilka utworów soundtracka w download'zie ..No bez przesady ..

I co z tego że są w downloadzie, jest masę różnych licencji, może on ma licencje: "możesz słuchać sobie prywatnie, nie możesz puszczać publicznie i umieszczać na stronie, w programach/grach". Nie ma tak, że albo się daje do gry i są prawo, albo daje się możliwość ściągnięcia i róbta co chceta, po drodze jest masę rożnych licencji.

Baza tysięcy lotnisk: http://airportsbase.com

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem artykuł -spoko ,ale to nie jest to czego chciałem ..Otóż Stick Adventure nie jest grą 3D !!Jak sie grawitacje liczy to już wiedziałem ..chodzi oto ,żeby postać 2D spadała ciągle w dół ,dopóki nie będzie kolizji z podłożem ....Ponieważ postać będzie też skakała ,potrzebny by był mechanizm ,który odwróci grawitacje gracza (do góry) żeby był podskok (odpowiednia klatka animacji) ,a następnie (żeby nie skakał wietrzność) np. po podskoku 110px (tyle wynosi wysokość gracza) grawitacja odwrócila się ponownie i wykonała klatkę lądowania animacji ...Przemyślałem kod i mniej więcej to będzie coś takiego ....

Ja napisałem ten artykuł i powiem tyle:

1. Herezje piszesz.

2. Widać nie przeczytałeś mojego artykułu bo nie wiesz ze po naciśnięciu spacji sie podskakuje w demie które dałem ...

3. Grawitacji się nie odwraca jak można sobie zmienić znak przyśpieszenia cokolwiek by to nie znaczyło ? Liniowo to chyba po trójkącie będziesz kakał a nie po krzywej o kształcie zbliżonym do paraboli czy tego chcesz ?

4. Jeśli chcesz określić wysokość skoku to sobie ją oblicz dał bym rozwiązanie, ale wydaje mi się, że strącę czas wyprowadzając wzór na ekstremum po czasie.

 

Odpowiedziałem trochę wrednie, ale krew mnie zalewa gdy na stronie artykuł ktoś w taki sposób fizykę skoku robi...

 

Pozdrawiam!

www.spider.dathox.com :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogolnie rzec biarac to zgadzam sie ze spiderem tylko bardziej ekstremalnie...

artsow jest full nie chwalac sie stworzylem jeden o platformowkach na tym portalu, nie chwalac sie jest tam opisane jak zrobic to co chcesz.

Tak czy siak skoro przemyslales i wiesz jak to bedzie to po co sie pytasz ?

Always Dark<br />u1_tt_logo.png banner-1.pngexFabula-banner.pngson_banner_ubersmall.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojojoj ...Force co do praw autorskich mam inne zdanie ,może ci kiedyś powiem jakie ...

 

 

Konplikujecie sprawę !!Każda postać tzn grupy postaci (np. wrogowie ,postać ktora gramy ,bronie -jesli takie beda) beda miec osobna grawitacje ...(nie wiem czy mnie zrozumieliscie ..) ..

 

O odwrócenie grawitacji to chodziło mi ,żeby postać w ten sposób skakała ...bo jak skocze jeśli grawitacja jest włączona ??Chodzi oto żeby odwocić na moment grawitacje ,wtedy postać podskoczy ,a następnie znów odwróci i postać będzie lądować ...

 

Tamten artykuł przeczytałem i ściągnąłem załącznik !! Kliknąłem spacje i owszem ta biała kula (czy jak by ją można nazwać) podskoczyła ...

 

Jak sprawdzić czy jest kolizja ??Tylko to chce wiedzieć ...

Aktualnie piszę 32 bitowy system operacyjny.

ASE2.0 100% ,DME (Dynamic Motion Engine) v2.0 10% ,32 bit PumaOS - 40%

Stick's Adventure 3 - 0%

Komp nr.1 AMD Duron 1,3 Ghz ,256 MB Ram DDR PC133 (na eBoostr mam jeszcze 1 GB) ,Nvidia GeForce FX 5500 256MB DDR

Komp nr.2 (laptop) AMD Athlon XP 2,0 Ghz , 192 MB Ram DDR PC2700 (na eBoostr mam jeszcze 3 GB) , Via S3 Unichrome IGP

Przykład programu w ASE2.0:

<?arg #CreateProcs; $i:?;

#For('$i,10,1,@Lab');@Lab;

#Sleep(100);

#Message("Ten komputer ulegnie autodestrukcji za $i sekund");

#Retf;

#Message('Dead'); arg?>

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

O odwrócenie grawitacji to chodziło mi ,żeby postać w ten sposób skakała ...bo jak skocze jeśli grawitacja jest włączona ??Chodzi oto żeby odwocić na moment grawitacje ,wtedy postać podskoczy ,a następnie znów odwróci i postać będzie lądować ...

 

czlowieku przeczytaj to co ty wypisujesz, bo robisz z siebie nie powiem kogo.... jakbys nie zauwazyl na ziemi jest grawitacja a da sie podskakiwac i nikt jej na chwile nie odwraca...

 

co do kolizji odpowiedz jest taka sama jak do grawitacji, przeczytaj tuta i go zrozum a nie jeczysz na forum...

 

czyzby nowy troll ?

Always Dark<br />u1_tt_logo.png banner-1.pngexFabula-banner.pngson_banner_ubersmall.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało se !!!Postać skacze ,jest grawitacja itd itd ...

 

Toster co do mianu grawitacja tochodzi mi bardzij o przyciagania ciala na dol ekranu ,nie chodzi mi o aka noramlna grawitacje ..kiedys zrozumiesz podczas grania ..teraz wazne ze rozwiazalem problem ...

Aktualnie piszę 32 bitowy system operacyjny.

ASE2.0 100% ,DME (Dynamic Motion Engine) v2.0 10% ,32 bit PumaOS - 40%

Stick's Adventure 3 - 0%

Komp nr.1 AMD Duron 1,3 Ghz ,256 MB Ram DDR PC133 (na eBoostr mam jeszcze 1 GB) ,Nvidia GeForce FX 5500 256MB DDR

Komp nr.2 (laptop) AMD Athlon XP 2,0 Ghz , 192 MB Ram DDR PC2700 (na eBoostr mam jeszcze 3 GB) , Via S3 Unichrome IGP

Przykład programu w ASE2.0:

<?arg #CreateProcs; $i:?;

#For('$i,10,1,@Lab');@Lab;

#Sleep(100);

#Message("Ten komputer ulegnie autodestrukcji za $i sekund");

#Retf;

#Message('Dead'); arg?>

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lol, lol, lol

proponuje abys zrobil specjalny temat ze slownikiem polsko->Dexarzowym. Po to sa slowa ktore maja znaczenie aby ich uzywac zgodnie z ich trescia, co ty miales na mysli mowiac grawitacja to nikt nie ma zamiaru sie domyslac. Jesli nie umiesz zadac konkretnego pytania to po co je wogole zadajesz ? Skoro dla ciebie slowa znacza co innego niz dla reszty swiata...

 

kiedys zrozumiem podczas grania ? - nie przypominam sobie abym byl twoim padawanem....

 

Fajnie ze rozwiazales problem, jak zapewne nie zauwazyles jak ktos na forum rozwiazuje problem to zazwyczaj dzieli sie tym rozwiazaniem, ale ty pewnie masz inne zdanie na ten temat.... anyway dla mnie EOT bo czuje sie jak na onecie....

Always Dark<br />u1_tt_logo.png banner-1.pngexFabula-banner.pngson_banner_ubersmall.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OT:

CYTATjakbys nie zauwazyl na ziemi jest grawitacja a da sie podskakiwac i nikt jej na chwile nie odwraca...

 

haha :lol:

 

proponuje abys zrobil specjalny temat ze slownikiem polsko->Dexarzowym.

 

tysz fajne :P

 

Reasumując fajny topic. Nie pamiętam żebym się kiedyś tak uśmiał z (nie okłamujmy się) takich głupot.

Dexarz ROX! Dalej marynarzu!!! :)

 

Walnijcie do śmiechowych tematów. Bo na kosz to to nawet nie zasługuje :)

 

Sry za OT.

 

Pozdrawiam! ;)

Pisze programy na zlecenia. Tanio!

Delphi, Pascal.

Kontakt:

- (gg) 736483

- (email) kondor20@op.pl light92@o2.pl

- Strona domowa

Wszystko do uzgodnienia.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CYTATWalnijcie do śmiechowych tematów. Bo na kosz to to nawet nie zasługujeTakim sposobem jeszcze głębiej wbijecie i tak już wbity nóż w plecy forum, które powoli się wykrwawia. Rozumiem, że temat jest mizerny ale osoby nowe już nigdy tu nic nie napiszą bo będzie wszystko leciało po to są tu osoby "mądre" (czyt. admini, moderatorzy) by usuwać poszczególne posty w tematach, które wg. ich osądów naruszają regulamin.

 

Eee to takie moje odczucia...

 

PS. zaciekawiło mnie sformułowanie: "odwrócenie grawiatacji" was też stwierdziliście, że to herezja i głupota. Wpiszcie w google to i zobaczycie stronę: http://www.czytanki.terramail.pl/universe1.html a tam cytat: CYTATNatomiast inflacja potrafi wyjaśnić sam wybuch wielkiego wybuchu. Wychodzi ona od propozycji, biorącej się ze współczesnej fizyki cząstek elementarnych, że nadzwyczajnie wysoka gęstość materii prowadzi do odwrócenia grawitacji, która jest wówczas siłą odpychającą, a nie przyciągającą.

 

Swoją drogą przeczytam sobie cały art. i się ustosunkuje do tego odpowiednio...

 

Edit:

Artykuł z STEPHEN HAWKING'S UNIVERSE television series
Hmm postać jest bardzo ceniona ze swojego wkładu więc chyba art. jest rzetelny.

Ot taka mini-strona moja po godzinach :)http://www.wnetrzekuchni.pl

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takim sposobem jeszcze głębiej wbijecie i tak już wbity nóż w plecy forum, które powoli się wykrwawia. Rozumiem, że temat jest mizerny ale osoby nowe już nigdy tu nic nie napiszą bo będzie wszystko leciało po to są tu osoby "mądre" (czyt. admini, moderatorzy) by usuwać poszczególne posty w tematach, które wg. ich osądów naruszają regulamin.

 

Owszem, zgadzam się. Ale taki tekst(jaki napisałeś Ty) już był nie jeden raz na forum. A przynajmniej dwa razy na pewno. Bo sam tak pisałem. Ale jakoś nikt się tym nie przejmował, więc co tam... :rolleyes:

 

Oczywiście szanuje Twoje zdanie. :)

 

Pozdrawiam! ;)

Pisze programy na zlecenia. Tanio!

Delphi, Pascal.

Kontakt:

- (gg) 736483

- (email) kondor20@op.pl light92@o2.pl

- Strona domowa

Wszystko do uzgodnienia.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5corpio ma racje

kompustelnik:

może kiedyś tak było jak ty żadni admini nie zaglądali ale teraz postaram się żeby to się zmieniło

dostajesz upomnienie, narazie słowne ale w przyszłości to może się zmienić :)

 

i szczerze mówiąc nie wiem po co powstał ten dział "śmieszne tematy", jest po prostu zbędny

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.
×
×
  • Utwórz nowe...