Skocz do zawartości

[C] Gra ala snake


kolusek

Polecane posty

Witam. To moja pierwsza gra. Napisana w Dev-Cpp pod konsolkę w języku C. Starałem się używać najprostszych bibliotek (windows.h tylko dla sound()). Nie mam najmniejszego doświadczenia w pisaniu gier, nie przeczytałem żadnej książki ani artykułu na ten temat, dlatego podejrzewam, że wiele osób będzie miało zastrzeżenia do niektórych rozwiązań. I o to właśnie mi chodzi. Proszę podpowiedzcie mi, jak mógłbym ulepszyć te grę, a właściwie jak lepiej rozwiązać problem pętli głównej (jakoś ten sound() wydaje mi się nieelegancki, może coś z timer.h?) i wczytywania znaku decyzji. Najchętniej chciałbym używać prostych bibliotek. Będę również wdzięczny za jakieś odnośniki, gdzie mógłbym poczytać o zasadach programowania gier (najchętniej na konsolkę lub jakąś prostą grafikę 2D jak BGI). Oto linki:

Kod *.c

plik *.exe

Sterowanie: w-gora, s-dol, a-lewo, d-prawo.

Wszelkie uwagi mile widziane ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na prawdę myślisz, że ktoś będzie chciał oglądać Twój kod?

To ty się uczysz i to ty powinieneś analizować jakiś kod, którego znajdziesz całkiem dużo w internecie. Jak sam napisałeś "nie przeczytałem żadnej książki ani artykułu na ten temat" - więc od tego właśnie trzeba zacząć.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

CYTAT(sazian @ śro, 19 gru 2007 - 21:56) <{POST_SNAPBACK}>

a to wcześniej dało się grać ??

u mnie to tak wygląda

 

 

Cóż, u mnie na ubuntu wyglądało tak samo.

 

Radzilbym nie uzywac clrscr () zamiast tego mozna zamalowywac ostatni element na czarno(sam tak zrobilem) :) co do znikajacego snake do sterowania widze ze zostaly uzyte klawisze a, s,d,w.

Pozdrawiam

Pozbyłem się clrscr(). Jest już możliwość sterowania strzałkami, tylko że w tym wypadku klawisz czytany jest jako dwa kody ascii i przez to efekt jest jaki jest ("główka znika" na momencik, jak w przypadku kiedy jest wciskany klawisz inny niż awsd). Jak to poprawić? Ewentualnie pozostają klawisze awsd, co mi osobiści jakoś bardziej odpowiada;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...