koral Posted December 8, 2007 Report Share Posted December 8, 2007 Witam, Korzystam z TDE. Mam forme MainForm gdzie FormStyle = fsMDIForm. Mam druga forme, bazowa: TBazowaForm, gdzie FormStyle = fsMDIChild. Z TBazowaForm dziedzicze kolejne formy i one zachowuja sie prawidlowo (wszelkie zamykanie i zwalnianie jest w TBazowaForm). Rowniez jest ustawione TBazowaForm.WindowState = wsMaximized. Z TBazowaForm dziedzicze rowniez TBazowaDialog - z zalozenia do obslugi okienek modalnych. Glowne ze zmian w TBazowaDialog to: - FormStyle = fsNormal - WindowState = wsNormal - Visible = false Formy dziedziczace po TBazowaDialog musze pokazac (poprzez ShowModal) na zdarzenie nacisniecia guzika na formach dziedziczacych po TBazowaForm - w dialogach podawane sa dodatkowe dane. Efekt jaki uzyskuje to taki, ze formy dziedziczace po TBazowaForm sa pomniejszane do rozmiarow jak w projekcie i na tym dopiero jest rysowana forma TBazowaDialog. Przesledzilem VCL i doszedlem do wniosku, ze jak jest wykonywany konstruktor TBazowaDialog.Create, to mimo ze w ObjectInspector ustawilem FormStyle = fsNormal to i tak do procesu tworzenia uzywane jest ustawienie dziedziczone po TBazowaForm czyli FormStyle = fsMDIChild. Stworzylem forme TBazowaDialog nie dziedziczaca po TBazowaForm, z FormStyle = fsNormal i wszystko zachowywalo sie prawidlowo. Jak tworzyc formy dialogowe w sposob, jaki potrzebuje, czyli dziedziczace po TBazowaDialog ktora dziedziczy po TBazowaForm ? -- Pawel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toster Posted December 8, 2007 Report Share Posted December 8, 2007 http://forum.unit1.pl/index.php?showtopic=949 Mozesz stworzyc swoj konstruktor, w ktorym bedziesz ustawial rzeczy tak jak sobie zyczysz. Always Dark<br /> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.