Skocz do zawartości

[OpenGL] Problem z wyswietlaniem obiektow


yari

Polecane posty

Witam, mam nastepujacy problem. Jesli wyswietlam maly obiekt wszystko jest ok,

ale gdy probuje wyswietlic duzy tworza sie w nim dziury i widac przez nie jego wnetrze,

podobnie gdy przesuwam obiekt w glab ekranu lub do ekranu po kawalku znika tak jak gdyby chowal sie za tlem.

Co robie nie tak?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toster ma rację. Musisz zwiększyć/zmniejszyć (odpowiednio dobrać) do swojej sceny wartości zNear i zFar płaszczyzn przycinania frustum widoku (nie wiem jaka jest dokładna nazwa tego ale w Polskim nie ma chyba jednego odpowiednika ;p).

 

Jeszcze pamiętaj by rozpiętość pomiędzy tymi wartościami też nie była masakryczna i zNear ustawione na nieraz małe wartości bardzo będzie powodowało pewne artefakty brzy dalszym oddaleniu jak np. chyba z-fighting.

Ot taka mini-strona moja po godzinach :)http://www.wnetrzekuchni.pl

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toster ma rację. Musisz zwiększyć/zmniejszyć (odpowiednio dobrać) do swojej sceny wartości zNear i zFar płaszczyzn przycinania frustum widoku (nie wiem jaka jest dokładna nazwa tego ale w Polskim nie ma chyba jednego odpowiednika ;p).

 

Jeszcze pamiętaj by rozpiętość pomiędzy tymi wartościami też nie była masakryczna i zNear ustawione na nieraz małe wartości bardzo będzie powodowało pewne artefakty brzy dalszym oddaleniu jak np. chyba z-fighting.

 

Dzieki. Tylko jak dobrac te wartosci, bo jak probuje je przestawiac to jest jeszcze gorzej

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

zNear = 1.0f a zFar = 1000.0f

No musisz dobrać do swojej sceny odpowiednio zNear na 1.0 zwykle wystarcza a zFar to już dobierz tak jak zakładasz w scenie. Może zależeć od kąta widzenie sceny od tego czy wykorzystujesz mgłę różne algo. odrzucania niepotrzebnych rzeczy etc. tak by nie "sięgać" niepotrzebnie daleko.

Ot taka mini-strona moja po godzinach :)http://www.wnetrzekuchni.pl

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie bardzo wiesz o co kaman w ogóle z tym co ustawiasz patrz: http://en.wikipedia.org/wiki/Image:ViewFrustum_01.png to jest ta bryła frustum. zNear i zFar określa te 2 płaszczyzny blisko i daleko kamery wszystko co jest renderowane jest przycinane do tej bryły dlatego gdy masz model wyświetlany dalej niż jest zFar to zostaje on nie wyrenderowany.

Ot taka mini-strona moja po godzinach :)http://www.wnetrzekuchni.pl

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...