TSr Napisano Listopad 13, 2007 Zgłoś Share Napisano Listopad 13, 2007 Sytuacja wygląda następująco: - w tablicy dwuwymiarowej przechowuję współrzędne punktów - z przechowywanych punktów rysuje sobie wykres 3D (taką pozakrzywianą płaszczyznę), za pomocą Quadów. - w niektórych miejscach na wykresie zdarza się, że wartości dążą do nieskończoności, albo bardzo dużej wartości Problem jest taki, że chcę obciąć rysowany obiekt na pewnej wysokości. Jak można to zrobić? Załączam obrazek z mojego programu żeby uzmysłowić o co mi chodzi Przy okazji druga sprawa. Czy jest jakiś łatwy sposób na pisanie tekstu położonego gdzieś w przestrzeni 3D? Ubuntu.pl user #10593 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jason Napisano Listopad 13, 2007 Zgłoś Share Napisano Listopad 13, 2007 Przy okazji druga sprawa. Czy jest jakiś łatwy sposób na pisanie tekstu położonego gdzieś w przestrzeni 3D? Jeśli nie zależy Ci na tym by tekst był 3D, to możesz rysować quady z kanałem alpha, w moim projekcie zrobiłem takie coś (Jason PL jest w Downloadzie na mojej stronie). Możesz też napisać funkcję odpowiednio rysującą GL_LINES dla każdej literki i przesuwałaby każdą literkę o nowym Translatef'em Czyli to samo co napisałem tylko bez tekstury, w case podając współrzędne. dla GL_LINES. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krajew4 Napisano Listopad 13, 2007 Zgłoś Share Napisano Listopad 13, 2007 Jest, bodajze na NeHe jest w ktorym tutku o tekscie wypisywanie normalnymi fontami, ktore masz w systemie tekstu w przestrzeni, sam z tego korzystalem, dlatego jak nie znajdziesz to Ci podrzuce kod My life for Aiur! Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jason Napisano Listopad 13, 2007 Zgłoś Share Napisano Listopad 13, 2007 Jest, bodajze na NeHe jest w ktorym tutku o tekscie wypisywanie normalnymi fontami, ktore masz w systemie tekstu w przestrzeni, sam z tego korzystalem, dlatego jak nie znajdziesz to Ci podrzuce kod Ale to wypisywanie fontami jest zbyt zależne od systemu Chyba, że dołączysz fonta i napiszesz klasę obsługującą dany typ czcionki. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brainer Napisano Listopad 14, 2007 Zgłoś Share Napisano Listopad 14, 2007 Załączyłem moduł GLSpaceText.pas z GLScene - tam masz renderowanie tekstu 3D. Możesz w oparciu o to napisać coś swojego lub "zapożyczyć" sobie całość. http://www.sendspace.com/file/ssdlxk .: Brainer :. patrick.nusbaum@gmail.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TSr Napisano Listopad 14, 2007 Autor Zgłoś Share Napisano Listopad 14, 2007 Dzięki za porady Z tym tekstem to albo zrobię generowanie bitmap i później teksturowanie nimi quada, ale przyjrzę się też temu jak to jest w GLScene. Kursy na NeHe niestety mi w tym nie pomagają jak na razie. Raz, że zależne od platformy, a dwa to jeszcze nie wiem jak to zrobić w Lazarusie (tutaj będzie inaczej niż w Delphi). Główny problem spróbuje rozwiązać inaczej generując wierzchołki, ale dalej zależy mi na jakimś uniwersalnym rozwiązaniu, które pozwoliłoby mi np zrobić dowolny przekrój. UPDATE: Pytanie do OpenGLowego wyjadacza. Jak zrobić półprzeźroczystość tak, żeby widzieć inne przysłonięte półprzeźroczyste obiekty? Kiedy mam taką linijkę glEnable (GL_DEPTH_TEST); wtedy nie widać, a kiedy to usunę to widać, ale wszystko się miesza, tzn to co ma być z przodu to jest przysłonięte itp. Ubuntu.pl user #10593 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
5corpio Napisano Listopad 16, 2007 Zgłoś Share Napisano Listopad 16, 2007 powinny pomóc funkcje: glEnable(GL_ALPHA_TEST); i: glAlphaFunc(); //do tej przeczytaj sobie o podawanych parametrach Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.