Skocz do zawartości

Jaki typ kolizji w grafice izometrycznej


ammate

Polecane posty

Rysuje sobie świat izometryczny w taki sposób link Mam problem z kolizją postaci ze światem i zachowaniem po wykryciu zderzenia. Jak robię w ten sposób, że każdy kafelek na który nie może wejść postać, czyli, np. płotek jest okręgiem to nie sprawdza się to bo nie da się iść wzdłuż płotka. Postać co jakiś czas zahacza się. Czy ktoś mógłby opisać jak to powinno wyglądać, żeby wszystko działało poprawnie?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym to robil w ten sposob.

1: Gracz klika na dane pole.

2: Sprawdzenie czy na danym polu jest plot, kamien, mur etc.

- jesli tak: blokuj ruch.

- jesli nie: przesuwaj postac na danego tiles'a i np. odtwarzaj animacje chodzenia czy czego tam :P

 

Pozdrawiam! ;)

Pisze programy na zlecenia. Tanio!

Delphi, Pascal.

Kontakt:

- (gg) 736483

- (email) kondor20@op.pl light92@o2.pl

- Strona domowa

Wszystko do uzgodnienia.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym to robil w ten sposob.

1: Gracz klika na dane pole.

2: Sprawdzenie czy na danym polu jest plot, kamien, mur etc.

- jesli tak: blokuj ruch.

- jesli nie: przesuwaj postac na danego tiles'a i np. odtwarzaj animacje chodzenia czy czego tam :P

 

Pozdrawiam! ;)

Jest problem bo u mnie postać nie porusza się co kafelek tylko o dowolną ilość punktów na ekranie. To co piszesz nie sprawdza się.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...