ammate Napisano Październik 16, 2007 Zgłoś Share Napisano Październik 16, 2007 Rysuje sobie świat izometryczny w taki sposób link Mam problem z kolizją postaci ze światem i zachowaniem po wykryciu zderzenia. Jak robię w ten sposób, że każdy kafelek na który nie może wejść postać, czyli, np. płotek jest okręgiem to nie sprawdza się to bo nie da się iść wzdłuż płotka. Postać co jakiś czas zahacza się. Czy ktoś mógłby opisać jak to powinno wyglądać, żeby wszystko działało poprawnie? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kompustelnik Napisano Październik 16, 2007 Zgłoś Share Napisano Październik 16, 2007 Ja bym to robil w ten sposob. 1: Gracz klika na dane pole. 2: Sprawdzenie czy na danym polu jest plot, kamien, mur etc. - jesli tak: blokuj ruch. - jesli nie: przesuwaj postac na danego tiles'a i np. odtwarzaj animacje chodzenia czy czego tam Pozdrawiam! Pisze programy na zlecenia. Tanio! Delphi, Pascal. Kontakt: - (gg) 736483 - (email) kondor20@op.pl light92@o2.pl - Strona domowa Wszystko do uzgodnienia. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toster Napisano Październik 16, 2007 Zgłoś Share Napisano Październik 16, 2007 tak czy siak dane mapy masz w postaci macierzy MxN. Do szukania drogi polecam algorytm AStar, jest na tym forum. Rysowanie moze byc dowlone, czy to top-down czy iso nie ma znaczenia. Always Dark<br /> Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ammate Napisano Październik 17, 2007 Autor Zgłoś Share Napisano Październik 17, 2007 Ja bym to robil w ten sposob. 1: Gracz klika na dane pole. 2: Sprawdzenie czy na danym polu jest plot, kamien, mur etc. - jesli tak: blokuj ruch. - jesli nie: przesuwaj postac na danego tiles'a i np. odtwarzaj animacje chodzenia czy czego tam Pozdrawiam! Jest problem bo u mnie postać nie porusza się co kafelek tylko o dowolną ilość punktów na ekranie. To co piszesz nie sprawdza się. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
5corpio Napisano Październik 17, 2007 Zgłoś Share Napisano Październik 17, 2007 Zaokrąglasz wartości do odpowiednich pól i sprawdzasz ? Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ammate Napisano Październik 17, 2007 Autor Zgłoś Share Napisano Październik 17, 2007 Zaokrąglasz wartości do odpowiednich pól i sprawdzasz ? Ta metoda też nie sprawdza się jeśli postać porusza się swobodnie po ekranie. Choć jest to już jakieś wyjście to nie sprawdza się w 100% przypadkach. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blind Napisano Październik 17, 2007 Zgłoś Share Napisano Październik 17, 2007 Jak nie? robisz kilka punktow kontrolnych i przy pomocy nich obliczasz wszystkie kafle na ktorych znajduje sie postac. www.blinder.pl - Blog Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.