Nvm Napisano Październik 14, 2007 Zgłoś Share Napisano Październik 14, 2007 Hail wszystkim. Chciałbym zacząć naukę OpenGL, w tym celu mam zamiar napisać jakąś prostą gierkę. Jako iż jestem wielkim maniakiem 2D, 3D mnie jakoś nie rusza, uczyłem się SDL'a i całkiem nieźle mi to szło jednak odkrywszy jego ciemną stronę - toporną prędkość postanowiłem przerzucić się na coś szybszego. SDL byłby użyty do tworzenia okna, odliczania czasu, starowania programem. Całą grafikę wyświetlałby natomiast OpenGL (same oteksturowane kwadraty; jak widzę co potrafią teraz karty graficzne to wyświetleniu kilkudziesięciu kwadratów z teksturą 64x64 to będzie dla nich pikuś). I w takim razie procesor odpowiadałby za to za co ma odpowiadać - czyli za wszelkie obliczenia itp. itd. zaś karta graficzna za wyświetlanie grafiki. Wszystko brzmi świetnie i prosto ale chciałbym to wszystko robić wieloplatforomowo (dlatego używam OpenGL a nie DX, SDL zamiast np. Omegi). I tu zaczynają się schody bo chciałbym tak, że piszę pod Windowsem kompiluję, mam binarkę, przerzucam źródła na Linuxa, kompiluję, mam binarkę, przerzucam źródła na Maca, kompiluję i mam binarkę. Pytanie: czy moduły "gl.pas", "glu.pas" czy wszystko razem - "OpenGL12.pas" działają wieloplatformowo? Bo w sekcji uses znalazłem moduł "Windows", który z tego co wiem zawiera w sobie funkcje WinAPI. Więc czy jest możliwość kompilowania programu na każdym systemie oddzielnie bez modyfikacji w kodzie? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KaYou Napisano Październik 14, 2007 Zgłoś Share Napisano Październik 14, 2007 Obawiam sie ze nie. Ale poczekaj na Tostera on będzie znal odpowiedz an 100% ;p "(2b || !(2b)) == question" W. Shakespeare http://jakubniwa.pl - świat sztucznej inteligencji Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Force Napisano Październik 14, 2007 Zgłoś Share Napisano Październik 14, 2007 Ja też myślę, żebyś poczekał na Tostera, ale wg mnie tak (powinieneś zrobić ankietę), dlatego bo linker nie zalinkuje wszystkiego z tego modułu, ale tylko to do czego odwołuje się gl.pas czy glu.pas, a one są pewnie wieloplatformowe Baza tysięcy lotnisk: http://airportsbase.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toster Napisano Październik 15, 2007 Zgłoś Share Napisano Październik 15, 2007 Hejka, troche mnie przeceniacie... Co do includow OGL z tego co wiem sa wieloplatformowe ale.... Delphi jest tak naprawde 1 platformowy(czytaj Windows) Kylix z tego co wiem umarl smiercia naturalna. O ile sie nie myle Lazarus nie jest w 100% kompatybilny. Prawdopodobnie jesli bedziesz bazowal na czystej skladni OP bez vcl'a i innych cudow stricted delphiowych to powinno sie ladnie kompilowac na rozne systemy. Co do plikow Pas to podejrzewam ze bedzie ich kilka wersji bo tak naprawde sa tlumaczeniem naglowkow .h z c/cpp wiec skoro jest OGL na Linux/Mac to na zdrowy rozsadek trzeba przyjac ze ludzie piszacy w OP na te systemy tez posiadaja takowe .pas To tyle jesli chodzi i o wieloplatformowosc, ale.... Ja bym ci odradzal pisanie od razu na wiele platform zwlaszcza jesli laczysz to z nauka... Zrob porzadnie na jedna platforme, a pozniej jak ci sie to uda (co nie jest takie hop siup tr la la) zacznij portowac na inne platformy, masz wtedy wieksze szanse na ukonczenie. Always Dark<br /> Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KaYou Napisano Październik 15, 2007 Zgłoś Share Napisano Październik 15, 2007 dla wieloplatformowosci pisz w javie ;p "(2b || !(2b)) == question" W. Shakespeare http://jakubniwa.pl - świat sztucznej inteligencji Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nvm Napisano Październik 15, 2007 Autor Zgłoś Share Napisano Październik 15, 2007 Toster - mam zamiar pisać bez jakiegokolwiek VCL'a (może edytor map) czysty OP (SDL, OpenGL i SysUtils - takie moduły mam zamiar używać). Co do tej wieloplatformowości - w jednym z przykładów na NeHe znalazłem taki komentarz: { Requires } { -------- } { SDL runtime libary somewhere in your path } { The Latest SDL runtime can be found on http://www.libsdl.org } { Also Makes uses of Mike Lischke's Cross-Platform OpenGL header.} { You can pick it up from... } { http://www.lischke-online.de/Graphics.html#OpenGL12 } { Pozostaje mi znaleźć więc nagłówki tego Mike'a (bo link nie działa) i rozpoczynam naukę (miejmy nadzieję) Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
5corpio Napisano Październik 15, 2007 Zgłoś Share Napisano Październik 15, 2007 Pod lazarusem pod linuxem próbowałem znaleźć nagłówki do OGL-a i się udało. To może weź te z linuxa użyj też pod winem i tyle (chociaż one powinny być takie same ?) Gdzieś na stronie lazarusa był FAQ i linki. Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TSr Napisano Październik 15, 2007 Zgłoś Share Napisano Październik 15, 2007 Nie ma problemu ze zrobieniem takiego programu. Nvm: wszystko masz tylko jeszcze o tym nie wiesz W katalogu Lazarusa w Examples jest przykład programu z OpenGL. W pakiecie JEDI-SDL dołączane są też odpowiednie pliki gl.pas i glu.pas. No i jest też tajemniczy (jak dla mnie) plik openglcontext.pas i chyba warto zobaczyć do czego to jest. Ubuntu.pl user #10593 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KKKas Napisano Październik 15, 2007 Zgłoś Share Napisano Październik 15, 2007 Ja tylko do tego i uciekam: (...) Pozostaje mi znaleźć więc nagłówki tego Mike'a (bo link nie działa) i rozpoczynam naukę (miejmy nadzieję) Pamiętaj, że jest web.archive.org: http://web.archive.org/web/20030202064756/...de/Graphics.php ҉ Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.