Skocz do zawartości

[Pascal] Test silnika fizycznego ODE


TSr

Polecane posty

W ramach zapoznawania się z ODE napisałem taki oto programik ODE_Test. ODE (Open Dynamics Engine) jak można wyczytać jest trójwymiarowym silnikiem fizycznym, bardzo dobrym do zastosowania w grach.

 

Plik zawiera wersje binarną dla Linuksa i kody źródłowe. Na Windowsa trzeba sobie skompilować.

 

Opis:

Jest sobie mała plansza, do której możemy dodawać obiekty: kwadraty i koła. Możemy ustalać ich wielkość, kolor i pozycję początkową. Najpierw ustawiamy kursor (zielony krzyżyk) w miejscu gdzie ma sie pojawić obiekt, a później dodajemy.

 

Jedna ciekawostka. Obiekty reagują na ruch okna! :D Można to zaobserwować najlepiej jeśli już się wszystko uspokoi to wtedy poruszać oknem.

 

To, że kwadraty nachodzą na siebie jest winą tego, że obiekty nie są jeszcze prawidłowo zablokowane i mogą obracać się wokół innych osi niż tylko Z, która to jest skierowana prostopadle do ekranu.

zrzutekranu_ODE_Test_TSr.png

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie specjalnie dla Was skompilowałem :P Musiałem dodać Buttons do uses bo wyskakiwało, że nie wie co to TButton, a przy samym otwieraniu projektu wyskoczyło ok. 10 błędów. Jednak kompilowało się prawidłowo ;)

 

odetest.rar

 

-Edit-

A i zapomniałem o samej recenzji silnika... Całkiem sympatyczne, jak będę miał trochę więcej czasu to się tym pobawię :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo słabe wykrywanie kolizji, poza tym chwile sie tym pobawilem i sie zawiesilo, Floating operation overflow czy jakoś tak. Poza tym coś z tą grawitacją nie tak, raz ustawiam żeby nie było, to była i na odwrót to samo, a czasem było tak, jak powinno.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Nvm. Hm, nawet ok to ODE ;-) Choć mi się spodobało ostatnio Box2d:

http://www.gphysics.com/files/GDC2007_ErinCatto.zip

 

Ale szkoda, że nie ma wersji dla Delphi... choć raczej nie byłoby problemu z przepisaniem.

 

Hehe właśnie że jest :) na moim komputerze, tylko poprawiona (inny test kolizji i obiektowość) z większymi możliwościami wormyslwania na tym powstała :)

 

Nie warto przpeisywać lepiej zrozumieć i po swojemu zaprojektować...

 

Co do ODE to tez kiedyś go używałem jak zaczynałem zabawę z fizyką wydawało mi się to dobra alternatywaa le juz po tygodniu zabawy tworzenia małych dem zauwałyem dożo utrudnień trzeba było pisać wiele managerów żeby można było na tym grę zrobić... po za tym szybkością działania kolizji i ich dokladość przy trimeshu dawała wiele do życzenia....

www.spider.dathox.com :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na razie pierwsze kroki w ODE ;)

 

Iskar: Z kolizjami to pisałem co jest, chyba że jeszcze co innego zauważyłeś? Grawitacja u mnie działa dobrze za każdym razem. EDIT sprawdziłem kompilacje od Nvm (pod Wine) i tam rzeczywiście dzieją się dziwne rzeczy.

 

Jason: Uruchomiłeś to od razu bez problemów? Masz zainstalowane ODE z repozytoriów Ubuntu czy jakieś inne? Nie musiałeś robić żadnego symlinka?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iskar: Z kolizjami to pisałem co jest, chyba że jeszcze co innego zauważyłeś? Grawitacja u mnie działa dobrze za każdym razem. EDIT sprawdziłem kompilacje od Nvm (pod Wine) i tam rzeczywiście dzieją się dziwne rzeczy.

 

Kolizje - hm. Koła włażą na kwadraty, ale w pierwszym poście faktycznie coś pisałeś o kolizjach ;) Ano właśnie, dziwne rzeczy się dzieją ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na razie pierwsze kroki w ODE ;)

 

Iskar: Z kolizjami to pisałem co jest, chyba że jeszcze co innego zauważyłeś? Grawitacja u mnie działa dobrze za każdym razem. EDIT sprawdziłem kompilacje od Nvm (pod Wine) i tam rzeczywiście dzieją się dziwne rzeczy.

 

Jason: Uruchomiłeś to od razu bez problemów? Masz zainstalowane ODE z repozytoriów Ubuntu czy jakieś inne? Nie musiałeś robić żadnego symlinka?

Nie bez problemów, ale takie problemy to nawet problemy nie są :D

sudo nautilus

i skopiowałem do wszystkie pliki *.so do /lib ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...