TSr Napisano Lipiec 29, 2007 Zgłoś Share Napisano Lipiec 29, 2007 W ramach zapoznawania się z ODE napisałem taki oto programik ODE_Test. ODE (Open Dynamics Engine) jak można wyczytać jest trójwymiarowym silnikiem fizycznym, bardzo dobrym do zastosowania w grach. Plik zawiera wersje binarną dla Linuksa i kody źródłowe. Na Windowsa trzeba sobie skompilować. Opis: Jest sobie mała plansza, do której możemy dodawać obiekty: kwadraty i koła. Możemy ustalać ich wielkość, kolor i pozycję początkową. Najpierw ustawiamy kursor (zielony krzyżyk) w miejscu gdzie ma sie pojawić obiekt, a później dodajemy. Jedna ciekawostka. Obiekty reagują na ruch okna! Można to zaobserwować najlepiej jeśli już się wszystko uspokoi to wtedy poruszać oknem. To, że kwadraty nachodzą na siebie jest winą tego, że obiekty nie są jeszcze prawidłowo zablokowane i mogą obracać się wokół innych osi niż tylko Z, która to jest skierowana prostopadle do ekranu. Ubuntu.pl user #10593 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KKKas Napisano Lipiec 29, 2007 Zgłoś Share Napisano Lipiec 29, 2007 Kurde, nie mam Lazarusa a chętnie bym to zobaczył... może ktoś podrzucić binarkę ? ҉ Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jason Napisano Lipiec 30, 2007 Zgłoś Share Napisano Lipiec 30, 2007 Fajnie Chociaż proste figury geometryczne to działa realistycznie :] Dobra robota TSr Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nvm Napisano Lipiec 30, 2007 Zgłoś Share Napisano Lipiec 30, 2007 Macie specjalnie dla Was skompilowałem Musiałem dodać Buttons do uses bo wyskakiwało, że nie wie co to TButton, a przy samym otwieraniu projektu wyskoczyło ok. 10 błędów. Jednak kompilowało się prawidłowo odetest.rar -Edit- A i zapomniałem o samej recenzji silnika... Całkiem sympatyczne, jak będę miał trochę więcej czasu to się tym pobawię Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KKKas Napisano Lipiec 30, 2007 Zgłoś Share Napisano Lipiec 30, 2007 Dzięki Nvm. Hm, nawet ok to ODE ;-) Choć mi się spodobało ostatnio Box2d: http://www.gphysics.com/files/GDC2007_ErinCatto.zip Ale szkoda, że nie ma wersji dla Delphi... choć raczej nie byłoby problemu z przepisaniem. ҉ Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blind Napisano Lipiec 30, 2007 Zgłoś Share Napisano Lipiec 30, 2007 Przepisać na pewno sie da, ale czy to bedzie proste to mi sie nie wydaje, kiedys probowalem i mi nie wyszlo www.blinder.pl - Blog Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iskar Napisano Lipiec 30, 2007 Zgłoś Share Napisano Lipiec 30, 2007 Bardzo słabe wykrywanie kolizji, poza tym chwile sie tym pobawilem i sie zawiesilo, Floating operation overflow czy jakoś tak. Poza tym coś z tą grawitacją nie tak, raz ustawiam żeby nie było, to była i na odwrót to samo, a czasem było tak, jak powinno. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blind Napisano Lipiec 30, 2007 Zgłoś Share Napisano Lipiec 30, 2007 Hehe pojawil sie admin na forum xD www.blinder.pl - Blog Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spider100 Napisano Lipiec 30, 2007 Zgłoś Share Napisano Lipiec 30, 2007 Dzięki Nvm. Hm, nawet ok to ODE ;-) Choć mi się spodobało ostatnio Box2d:http://www.gphysics.com/files/GDC2007_ErinCatto.zip Ale szkoda, że nie ma wersji dla Delphi... choć raczej nie byłoby problemu z przepisaniem. Hehe właśnie że jest na moim komputerze, tylko poprawiona (inny test kolizji i obiektowość) z większymi możliwościami wormyslwania na tym powstała Nie warto przpeisywać lepiej zrozumieć i po swojemu zaprojektować... Co do ODE to tez kiedyś go używałem jak zaczynałem zabawę z fizyką wydawało mi się to dobra alternatywaa le juz po tygodniu zabawy tworzenia małych dem zauwałyem dożo utrudnień trzeba było pisać wiele managerów żeby można było na tym grę zrobić... po za tym szybkością działania kolizji i ich dokladość przy trimeshu dawała wiele do życzenia.... www.spider.dathox.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TSr Napisano Lipiec 30, 2007 Autor Zgłoś Share Napisano Lipiec 30, 2007 Stawiam na razie pierwsze kroki w ODE Iskar: Z kolizjami to pisałem co jest, chyba że jeszcze co innego zauważyłeś? Grawitacja u mnie działa dobrze za każdym razem. EDIT sprawdziłem kompilacje od Nvm (pod Wine) i tam rzeczywiście dzieją się dziwne rzeczy. Jason: Uruchomiłeś to od razu bez problemów? Masz zainstalowane ODE z repozytoriów Ubuntu czy jakieś inne? Nie musiałeś robić żadnego symlinka? Ubuntu.pl user #10593 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iskar Napisano Lipiec 30, 2007 Zgłoś Share Napisano Lipiec 30, 2007 Iskar: Z kolizjami to pisałem co jest, chyba że jeszcze co innego zauważyłeś? Grawitacja u mnie działa dobrze za każdym razem. EDIT sprawdziłem kompilacje od Nvm (pod Wine) i tam rzeczywiście dzieją się dziwne rzeczy. Kolizje - hm. Koła włażą na kwadraty, ale w pierwszym poście faktycznie coś pisałeś o kolizjach Ano właśnie, dziwne rzeczy się dzieją Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filuu Napisano Lipiec 30, 2007 Zgłoś Share Napisano Lipiec 30, 2007 Stawiam na uszkodzony port usb ! Btw. U mnie też wchodzi kółko w kwadrat Lubię cytryny ! Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jason Napisano Lipiec 30, 2007 Zgłoś Share Napisano Lipiec 30, 2007 Stawiam na razie pierwsze kroki w ODE Iskar: Z kolizjami to pisałem co jest, chyba że jeszcze co innego zauważyłeś? Grawitacja u mnie działa dobrze za każdym razem. EDIT sprawdziłem kompilacje od Nvm (pod Wine) i tam rzeczywiście dzieją się dziwne rzeczy. Jason: Uruchomiłeś to od razu bez problemów? Masz zainstalowane ODE z repozytoriów Ubuntu czy jakieś inne? Nie musiałeś robić żadnego symlinka? Nie bez problemów, ale takie problemy to nawet problemy nie są sudo nautilus i skopiowałem do wszystkie pliki *.so do /lib Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.