Skocz do zawartości

[Omega] Dziwne rozmycie ekranu


septem

Polecane posty

Witam! Pisze gre w Omedze i natknalem sie na maly problem, ktory najlepiej zobrazują te dwa skriny:

comparae2.th.png

Na pierwszym z nich widac obraz generowany przez Delphix, drugi jest generowany przez Omege. Obraz Omegi wyglada jakby byl skalowany, jednak rozmiary omegadraw sa takie jakie byc powinny (scalex i scaley), antialiasing wylaczony. Nie wiem dlaczego tak sie dzieje, po prostu ktoregos razu włączyłem gre i cos takiego mi sie wywalilo na ekranie. Dodam, ze niezbyt znam sie na Omedze, wiec prosze o wyrozumiałość... :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Funkcja, ktorej uzywam: image.ImageList.Items[0].Draw(10,10,0);

 

Hmm... czyli jezeli np. mam rozdzialke 640x480 i jeden z rysowanych obiektow wykracza poza ta rozdzielczosc, to skaluje mi obraz, dobrze rozumiem? Jesli tak to czy jest jakas mozliwosc wylaczenia tego?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Funkcja, ktorej uzywam: image.ImageList.Items[0].Draw(10,10,0);

 

Hmm... czyli jezeli np. mam rozdzialke 640x480 i jeden z rysowanych obiektow wykracza poza ta rozdzielczosc, to skaluje mi obraz, dobrze rozumiem? Jesli tak to czy jest jakas mozliwosc wylaczenia tego?

Nie, chodzi o to że formularz na którym rysujesz ma inny wymiary niż np. 640x480. I nei chodzi o Width i Height, ale o ClientWidth i ClientHeight. A jak jeszcze są różne Windowsy to te wymiary się różnią bo ramka jest inna, więc na początku programu może zrób tak:

while Form1.ClientHeight < 480 do Form1.ClientHeight := LKY[ZY
N[HLKY[ZY    
&Ó6ĆVDVvBŁf&Ó6ĆVDVvBÓvĆRf&Ó6ĆVEŃąź
ąŃ]Ń
ąŃ]ŃŹ)hile Form1.ClientWidth > 640 do Form1.ClientWidth := FormKY[YLN

i zobacz czy rozmycie znika

Baza tysięcy lotnisk: http://airportsbase.com

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie zerknalem do kodu do RS i u mnie jest takie cos

 

  OmegaScreen1.Width := form1.ClientWidth;
  OmegaScreen1ZYHLKY[ZYYYTY[K[]

 

czyli chyba mialem z tym tez problem, ale u mnie tak naprawde nie ma wiekszego znaczenia rozdzielczosc, dla wygody uzywam 800x600

Always Dark<br />u1_tt_logo.png banner-1.pngexFabula-banner.pngson_banner_ubersmall.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Pisze gre w Omedze i natknalem sie na maly problem, ktory najlepiej zobrazują te dwa skriny:

comparae2.th.png

Na pierwszym z nich widac obraz generowany przez Delphix, drugi jest generowany przez Omege. Obraz Omegi wyglada jakby byl skalowany, jednak rozmiary omegadraw sa takie jakie byc powinny (scalex i scaley), antialiasing wylaczony. Nie wiem dlaczego tak sie dzieje, po prostu ktoregos razu włączyłem gre i cos takiego mi sie wywalilo na ekranie. Dodam, ze niezbyt znam sie na Omedze, wiec prosze o wyrozumiałość... :)

To proste, usuń komponent TOmegaFont. Nie wiem czemu, ale to działa. Miałem podobny problem.

Ale nie chodziło o rozmycie, tylko o pokazywanie błędu: "Canvas does not allow drawing". Po usunięciu tego komponentu błąd zniknął, a rozmycie ekranu wraz z nim :P .

TOmegaFont możesz zamienić na TOmegaBitmapFont. Obraz pozostaje ostry i nadal można posługiwać się wypisywaniem tekstu, itp. B)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...