Skocz do zawartości

Gra startegiczna (turowa lub po części RTS)


LOSMARCELOS

Polecane posty

Hej!

A gdyby tak napisać uproszczoną wersje Civilization (Colonization)...

Gra polegała by na tym aby wyzwolić się z pod władzy Związku Radzieckiego... Np grało by się po stronie z jednej republik ZSRR, albo sterowało by się PRLem. Gra konczyla by sie w 1992 roku tzn kiedy sie rozpad ZSRR...

Gra miała by 2-wymiarowa grafikę.... troszkę ekonomii, podejście socjologiczne, rozne wskazniki (typu zadowolenie spoleczenstwa, wysokosc podatkow) itp.

Trudne by było zaprojektowanie takiej gry w C++ (tzn w Borland C++ Builder albo Delphi) ??

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudne by było zaprojektowanie takiej gry w C++ (tzn w Borland C++ Builder albo Delphi) ??

zaprojektowanie nie :)

ale podejrzewam że chodziło ci o wykonanie :) a to zależy tylko od twoich umiejętności :)

opisałeś tu więcej historii niż tego jak gra miała by wyglądać :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. my, na warsztacie identyczny temat jest:P

a co do projektowaniu, to projektuje sie pomijając język, tylko tak po ludzku, tu jakaś tabelka, tam w punktach się jak robi itp. Trzeba tylko patrzeć czy język w którym chcemy to robić udostępnia nam takie możliwości, bo w schemie trudno by było napisać:P

 

Jest książka "Programming an RTS Game with Direct3D" załatw sobie, tam jest napisane jak taka gre zrobić, co prawda model uproszczony, ale jest o mapie, jednostkach, budynkach, AI

Baza tysięcy lotnisk: http://airportsbase.com

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np grało by się po stronie z jednej republik ZSRR, albo sterowało by się PRLem. Gra konczyla by sie w 1992 roku tzn kiedy sie rozpad ZSRR...

 

Czyli jak grasz po stronie ZSRR to zawsze przegrywasz :P

Piszę proste programy i stronki internetowe na zlecenie, zaliczenie...

Delphi, Pascal, C++, (X)HTML, CSS, trochę PHP, Javascript i MySQL

Kontakt: gg:1477872 e-mail: lewymati@wp.pl

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaprojektowanie nie :)

ale podejrzewam że chodziło ci o wykonanie :) a to zależy tylko od twoich umiejętności :)

opisałeś tu więcej historii niż tego jak gra miała by wyglądać :)

 

Dokładnie tak, jak powiedział sazian. Podaj trochę więcej szczegółów. Napisz nam co umiesz, a my jakoś postaramy się pomóc (przynajmniej część z nas :P). :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie jest to tylko temat tak tylko dla tematu, walnięcie 6-7 zdań w trybie pytającym lub oznajmującym nawet nie wiadomo co. Powinien powstać nowy dział na unit1 gdzie każdy mógłby rzucać pomysły z pokryciem czy bez pokrycia i tam pisać propozycja, rozwijać je, a inni mogliby komentować, wchodzić w dyskusje.

Baza tysięcy lotnisk: http://airportsbase.com

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś coś ukazać z niej? Z pewnością by to zmniejszyło Ci liczbę osób.. gorzej nastawionych do tego, a zwiększyło tych przychylniej nastawionych. A dokumentację trzeba mieć naprawdę sporą, do jednego projektu zrobiłem ponad 30 stron a i tak nie byłem zadowolony.

Baza tysięcy lotnisk: http://airportsbase.com

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) czytajac twoje posty mam wrazenie ze nie "zrobiles podobnej gry w Delphi" tylko "zaczalem pisac pododba gre w delphi ale nic z niej nie wyszlo".

 

2) mam wrazenie ze piszesz aby pisac i aby ktos z toba pisal, bo narazie to jest rozmowa o kolorze $ff0000 i nic pozatym.

Always Dark<br />u1_tt_logo.png banner-1.pngexFabula-banner.pngson_banner_ubersmall.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

W końcu mogę spokojnie napisać posta :)

Gra była by programowana w Borland Turbo C++ (Win32), ewentualnie w Turbo C# (.NET)...

Jednak ze względu na szybkość działania i możliwość uruchomienia na starszych komputerach, będzie w Turbo C++

 

Przez chwile pomyslalem, ze moglbym też zrobić grę podobną do Panzer General...

 

P.S.Kiedys byla podobna gra do tej którą chce napisać... "Solidarnosc"

 

http://www.staregry.pl/?c=_gv&i=580

 

Znakomita gra umiejscowiona w czasach przewrotu w Polsce. Stajesz

sie glowa polskiej Solidarnosci i Twoim zadaniem bedzie doprowadzenie do przewrotu. W tym

celu bedziesz urzadzal glodowki, manifestacje, drukowal ulotki propagandowe,itd. Gra jest

naprawde wysmienita i ma, co najwazniejsze, doskonaly pomysl. Ciekawe spojrzenie na gry

strategiczne. Polecam!

 

Pozdrawiam:)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

W końcu mogę spokojnie napisać posta :)

Gra była by programowana w Borland Turbo C++ (Win32), ewentualnie w Turbo C# (.NET)...

Jednak ze względu na szybkość działania i możliwość uruchomienia na starszych komputerach, będzie w Turbo C++

 

Pomysł ambitny, ale czy wiesz w ogóle, jak się do tego zabrać? Przede wszystkim poszukaj sobie informacji o dostępnych silnikach graficznych. Gdybyś programował w Delphi, mógłbyś użyć Omegi lub DelphiX. Poza tym, załatw sobie artystę i jakiegoś dźwiękowca, żeby gra nie była nudna i monotonna.

 

A tak na marginesie - jeżeli znasz Delphi, to weź pisz w tym, bo prościej mi będzie Tobie jakoś pomóc. :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł ambitny, ale czy wiesz w ogóle, jak się do tego zabrać? Przede wszystkim poszukaj sobie informacji o dostępnych silnikach graficznych. Gdybyś programował w Delphi, mógłbyś użyć Omegi lub DelphiX. Poza tym, załatw sobie artystę i jakiegoś dźwiękowca, żeby gra nie była nudna i monotonna.

 

A tak na marginesie - jeżeli znasz Delphi, to weź pisz w tym, bo prościej mi będzie Tobie jakoś pomóc. :)

 

Delphi znam bardzo dobrze, a C++ tak sobie średnio,ale pisząc grę nauczyłbym się lepiej C++

Poza tym w Delphi i C++ jest ta sama biblioteka komponentów wizualnych (VCL).

DelphiX chyba jest wolny, Omega-chyba nie będzie potrzeby aż taki "system" zaawansowany.

Myślałem o tym,żeby wykorzystać DirectDraw + komponenty VCL + obsługa animowanych gifów (TGIFImage).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym tam ci radził użyć Omegi - sprawdzona przez wielu Unitowiczów, więc więcej osób mogłoby pomóc. :D

A ja Asphyre :P bardziej rozwijany, współpracuje z Newtonem i czymś tam (ale nie wiem jak, bo nie potrzebuje grawitacji), a i jest wersja dla turbo Delphi (wersja 4), ale dla mnie to za skomplikowanie się robi, bo wole trójkę i Delphi 7/2005

Baza tysięcy lotnisk: http://airportsbase.com

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...