Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

LOSMARCELOS

Gra startegiczna (turowa lub po części RTS)

Recommended Posts

Hej!

A gdyby tak napisać uproszczoną wersje Civilization (Colonization)...

Gra polegała by na tym aby wyzwolić się z pod władzy Związku Radzieckiego... Np grało by się po stronie z jednej republik ZSRR, albo sterowało by się PRLem. Gra konczyla by sie w 1992 roku tzn kiedy sie rozpad ZSRR...

Gra miała by 2-wymiarowa grafikę.... troszkę ekonomii, podejście socjologiczne, rozne wskazniki (typu zadowolenie spoleczenstwa, wysokosc podatkow) itp.

Trudne by było zaprojektowanie takiej gry w C++ (tzn w Borland C++ Builder albo Delphi) ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trudne by było zaprojektowanie takiej gry w C++ (tzn w Borland C++ Builder albo Delphi) ??

zaprojektowanie nie :)

ale podejrzewam że chodziło ci o wykonanie :) a to zależy tylko od twoich umiejętności :)

opisałeś tu więcej historii niż tego jak gra miała by wyglądać :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chcesz nas w to wciagnac? Watpie ze Ci sie uda. Powiedz ile czasu programujesz, kto Ci zrobi dobra grafike i muzyke, kto napisze fabule a kto zajmie sie kodem, bo jezeli sam to bedziesz robil to nascie lat masz z glowy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej. my, na warsztacie identyczny temat jest:P

a co do projektowaniu, to projektuje sie pomijając język, tylko tak po ludzku, tu jakaś tabelka, tam w punktach się jak robi itp. Trzeba tylko patrzeć czy język w którym chcemy to robić udostępnia nam takie możliwości, bo w schemie trudno by było napisać:P

 

Jest książka "Programming an RTS Game with Direct3D" załatw sobie, tam jest napisane jak taka gre zrobić, co prawda model uproszczony, ale jest o mapie, jednostkach, budynkach, AI

Share this post


Link to post
Share on other sites
Np grało by się po stronie z jednej republik ZSRR, albo sterowało by się PRLem. Gra konczyla by sie w 1992 roku tzn kiedy sie rozpad ZSRR...

 

Czyli jak grasz po stronie ZSRR to zawsze przegrywasz :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czyli jak grasz po stronie ZSRR to zawsze przegrywasz

To by było pozbawione sensu, po to są gry historyczne aby sobie gdybać alternatywne historie, może by ZSRR się odbudowało, albo Ukraina byłaby mocarstwem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
zaprojektowanie nie :)

ale podejrzewam że chodziło ci o wykonanie :) a to zależy tylko od twoich umiejętności :)

opisałeś tu więcej historii niż tego jak gra miała by wyglądać :)

 

Dokładnie tak, jak powiedział sazian. Podaj trochę więcej szczegółów. Napisz nam co umiesz, a my jakoś postaramy się pomóc (przynajmniej część z nas :P). :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
A gdyby tak napisać uproszczoną wersje Civilization (Colonization)...
Jak bardzo upr.?

Proponujesz nam współpracę czy pytasz o szanse ukończenia gry w wypadku gdybyś pisał ją sam?

 

Ja tam nie lubię czasów PRLu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie jest to tylko temat tak tylko dla tematu, walnięcie 6-7 zdań w trybie pytającym lub oznajmującym nawet nie wiadomo co. Powinien powstać nowy dział na unit1 gdzie każdy mógłby rzucać pomysły z pokryciem czy bez pokrycia i tam pisać propozycja, rozwijać je, a inni mogliby komentować, wchodzić w dyskusje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
(...) Powinien powstać nowy dział na unit1 gdzie każdy mógłby rzucać pomysły z pokryciem czy bez pokrycia i tam pisać propozycja, rozwijać je, a inni mogliby komentować, wchodzić w dyskusje.

 

W stu procentach popieram! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja kiedys chcialem zrobic z Ukrainy super mocarstwo ale kiszka z tego wyszla :) Ruski byli za mocni ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej!

Przepraszam za troche chaotyczny i lakoniczy post.

 

Chodziło by mi o stworzenie gry w stylu Civilization albo coś na styl Panzer General...

Gra była by programowana w Borland Turbo C++

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to do roboty, zaczynaj pracę, jak zrobisz grywalną wersję to ocenimy, czy warto Ci pomagać :]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mógłbyś coś ukazać z niej? Z pewnością by to zmniejszyło Ci liczbę osób.. gorzej nastawionych do tego, a zwiększyło tych przychylniej nastawionych. A dokumentację trzeba mieć naprawdę sporą, do jednego projektu zrobiłem ponad 30 stron a i tak nie byłem zadowolony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) czytajac twoje posty mam wrazenie ze nie "zrobiles podobnej gry w Delphi" tylko "zaczalem pisac pododba gre w delphi ale nic z niej nie wyszlo".

 

2) mam wrazenie ze piszesz aby pisac i aby ktos z toba pisal, bo narazie to jest rozmowa o kolorze $ff0000 i nic pozatym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dokumentacje? Ktos w ogole robi dokumentacje?

a) Czasami na projekt trzeba

B) Bardzo się przydaje i czasami samo robienie daje dużo frajdy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej!

W końcu mogę spokojnie napisać posta :)

Gra była by programowana w Borland Turbo C++ (Win32), ewentualnie w Turbo C# (.NET)...

Jednak ze względu na szybkość działania i możliwość uruchomienia na starszych komputerach, będzie w Turbo C++

 

Przez chwile pomyslalem, ze moglbym też zrobić grę podobną do Panzer General...

 

P.S.Kiedys byla podobna gra do tej którą chce napisać... "Solidarnosc"

 

http://www.staregry.pl/?c=_gv&i=580

 

Znakomita gra umiejscowiona w czasach przewrotu w Polsce. Stajesz

sie glowa polskiej Solidarnosci i Twoim zadaniem bedzie doprowadzenie do przewrotu. W tym

celu bedziesz urzadzal glodowki, manifestacje, drukowal ulotki propagandowe,itd. Gra jest

naprawde wysmienita i ma, co najwazniejsze, doskonaly pomysl. Ciekawe spojrzenie na gry

strategiczne. Polecam!

 

Pozdrawiam:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hej!

W końcu mogę spokojnie napisać posta :)

Gra była by programowana w Borland Turbo C++ (Win32), ewentualnie w Turbo C# (.NET)...

Jednak ze względu na szybkość działania i możliwość uruchomienia na starszych komputerach, będzie w Turbo C++

 

Pomysł ambitny, ale czy wiesz w ogóle, jak się do tego zabrać? Przede wszystkim poszukaj sobie informacji o dostępnych silnikach graficznych. Gdybyś programował w Delphi, mógłbyś użyć Omegi lub DelphiX. Poza tym, załatw sobie artystę i jakiegoś dźwiękowca, żeby gra nie była nudna i monotonna.

 

A tak na marginesie - jeżeli znasz Delphi, to weź pisz w tym, bo prościej mi będzie Tobie jakoś pomóc. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pomysł ambitny, ale czy wiesz w ogóle, jak się do tego zabrać? Przede wszystkim poszukaj sobie informacji o dostępnych silnikach graficznych. Gdybyś programował w Delphi, mógłbyś użyć Omegi lub DelphiX. Poza tym, załatw sobie artystę i jakiegoś dźwiękowca, żeby gra nie była nudna i monotonna.

 

A tak na marginesie - jeżeli znasz Delphi, to weź pisz w tym, bo prościej mi będzie Tobie jakoś pomóc. :)

 

Delphi znam bardzo dobrze, a C++ tak sobie średnio,ale pisząc grę nauczyłbym się lepiej C++

Poza tym w Delphi i C++ jest ta sama biblioteka komponentów wizualnych (VCL).

DelphiX chyba jest wolny, Omega-chyba nie będzie potrzeby aż taki "system" zaawansowany.

Myślałem o tym,żeby wykorzystać DirectDraw + komponenty VCL + obsługa animowanych gifów (TGIFImage).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Omega-chyba nie będzie potrzeby aż taki "system" zaawansowany.

 

Ja bym tam ci radził użyć Omegi - sprawdzona przez wielu Unitowiczów, więc więcej osób mogłoby pomóc. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja bym tam ci radził użyć Omegi - sprawdzona przez wielu Unitowiczów, więc więcej osób mogłoby pomóc. :D

A ja Asphyre :P bardziej rozwijany, współpracuje z Newtonem i czymś tam (ale nie wiem jak, bo nie potrzebuje grawitacji), a i jest wersja dla turbo Delphi (wersja 4), ale dla mnie to za skomplikowanie się robi, bo wole trójkę i Delphi 7/2005

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...