Skocz do zawartości

Programy graficzne.


kompustelnik

Polecane posty

Kilka osób napisało, że używa Photoshopa, Corela itp. Pewnie nie macie na nie licencji. Czy wy uważacie, że potrzebujecie towarów z najwyższej półki ?
Nie nie potrzebuję jednak te darmowe mnie nie zadowalają. Ktoś mówił, że poleca PSP9. Ten progs jest dobrym kompromisem między ilością opcji a ceną jednak robiłem w nim trochę i brakowało mi jakoś paru rzeczy z serii tych progsów Adobe-a (nie pamiętam już jakich ale pare było).

 

Co do tego czy nie mam licencji, skoro do kompa dają mi 60dniowego Corela etc. i mam na płycie DVD całą reinstalkę systemu, który automatycznie instaluje mi wszystko od nowa z licencjami to czemu nie skorzystać xD ?

 

A co do blendera: nie potrafię się odnaleźć w jego interface-ie po max-ie. Poza tym każdy musi przyznać, że interface programów komercyjnych jest jednak przygotowany lepiej i wygodniej i nie chodzi mi już tu o kwestię przyzwyczajenia.

 

A żeby nie odbiegać od tematu jakie progsy polecam to powiem, że to tylko zależy od tego jakiej grafiki oczekujesz w swojej grze. Jeśli potrzebujesz pixel-arta to wystarczy mspaint ew. jego lepsze wersję. Jeśli oczekujesz innej grafy np. wektorowego wyglądu no to Corel ew. Flash (on chyba nie jest wektorowy ;p ?) ew. powszechy render modelu 3d + ew. retusze lub dla najbardziej ambitnych i posiadających zdolności: kartka ołówek + obróbka komputera. Jednak każdy to musi przyznać rysowanie grafiki 2d wymaga umiejętności większych od 3d (smutna prawda :( )

 

Poza tym jeśli już chodzi o ceny to: windows biorąc pod uwagę cene jest tani bo 300-500zł to spoko sumka. Corel-a można kupić wer. studencką, która też kosztuje nie dużo, pełna wersja całego pakietu mieści się w 1300-2000zł czyli biorąc pod uwagę osoby prywatnę, małą firemkę czy dużą jest to suma również dla znośna. Problem jest w serii Adobe-a, która nie udostępnia programów w wer. (student, nauczyciel, coś tam), które kosztują duuuużo mniej :/ 3ds Max również jest w takim pakiecie dla edukacji i cena jest również niska, jednak już dla celów komercyjnych wydatek 3000$ to spora suma :(

Ot taka mini-strona moja po godzinach :)http://www.wnetrzekuchni.pl

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i interface programów komercyjnych jest przygotowany lepiej i wygodniej, ale to nie zmienia faktu, że są one komercyjne, a za wygodę się płaci !!

 

Ja w Blenderze zaczynałem i robię nadal ;) Jak się przejdzie samouczek to idzie się z nim zaprzyjaźnić :] Trzeba się obeznać ze skrótami klawiszowymi itd.

 

Obrazek

Dobre modele do gry :P ?? (drzewko wygenerowane skryptem gen3).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre modele do gry :P ?? (drzewko wygenerowane skryptem gen3).

 

Ten skrypt napsuł mi sporo krwi :D Ja także robię w Blenderze i nie uważam, że jego interfejs jest zły. Jest bardzo intuicyjny, chwila nauki i staje się wymarzonym narzędziem. Ostatnio czytałem wypowiedź jakiegoś grafika na forum o Blenderze. Mówił, że siedzi w grafice od ponad 10 lat. I przeszedł przez swoją karierę wiele programów graficznych min. 3DS Maxa, jednak to Blender dał mu to czego potrzebował. Nie oszukujmy się - programy oparte na licencjach takich jak GNU GPL rozwijają się szybciej niż programy komercyjne, ich nowe wersje ukazują się szybciej. W każdej chwili możemy dociągnąć nowe wersje, a nie wydawać co pół roku mnóstwo pieniędzy aby mieć kilka dodatków więcej.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linux jest 10 lat młodszy od Windows'a a już jest na niezłym poziomie :]

 

A co w gen3 Ci nie wychodziło :) ?? Za dużo wierzchołków generował ?? Ja po stworzeniu drzewa i tak z małą ilością szczegółów (bez liści, mało gałęzi itp.) jeszcze korzystam z modyfikatora Decimate (on się stara zredukować ilość wierzchołków, nie zmieniając kształtów).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i interface programów komercyjnych jest przygotowany lepiej i wygodniej, ale to nie zmienia faktu, że są one komercyjne, a za wygodę się płaci !!

Niby tak, ale fajnie ze mi ojciec z matka kupi PSP. Tu jest Polska nie Ameryka. Jakos trzeba sobie radzic, jak powiedzialem, dla celow edukacyjnych... ;-)

My life for Aiur!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CYTAT(Jason @ pią, 29 cze 2007 - 00:26) eszcze korzystam z modyfikatora Decimate (on się stara zredukować ilość wierzchołków, nie zmieniając kształtów).

 

Mi Decimate nie działa :/ Do modyfikowania wierzchołków używam skryptu w Py Script > Mesh > Poly Reductor czy jakoś tak...

 

 

Niby tak, ale fajnie ze mi ojciec z matka kupi PSP.

 

PlayStation Portable? ^_^:P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Liczy się to, że ktoś to już zrobił i udowodnił, że da się.

 

Z czego się składają zdjęcia ?? Z pikseli :] A co w Paincie się rysuje ?? - piksele :]

Więc jest to jak najbardziej możliwe, stworzenie czegoś takiego. Tylko trzeba mieć umiejętności, jak to krajew4 napisał. We współczesnych programach graficznych nie trzeba aż tak się męczyć (przy obróbce zdjęć), ale i tak ciężko byłoby namalować coś takiego :) Już łatwiej w 3d wykonać :]

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...