Skocz do zawartości

Enigne Helph Me


Gość lesiolesio

Polecane posty

Gość lesiolesio

Witam !!!

 

Jestem na forum nowy dostałem od kolegi te konto na unit1.pl Zamierzam napisać silnik. Znam się na programowaniu. Od paru tygodni zamierzam coś napisać (tak naprawdę pisze silnik do gry w Delphi) jest taki problem. Wiem co to silnik (zbiór funkcji i procedur) ale jakich ?????? Typu namaluj stwórz światło. Bardzo mi na tym zależy. Wasza grupa napisała już silnik. Dlatego pytania kieruje do was. Jak się domyślam macie silnik napisany w bibliotece .dll Tak jak wszyscy to robią. Co ma się tam znaleźć. Proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam

Mr Piotrek

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lesiolesio

Wiem że ktoś z was ma silnik zrobiony lub pisze. Co ma być w silniku

nie o to chodzi. Mam zrobiony kawałek z światłem. w bibliotece dll Wyświetla światło jak się wpisze tą procedure w program. O to chodzi ????

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haha, jutro powstanie kolejny temat o silniku z nowego konta i będzie

"Cześć, jestem nowy na forum i dopiero zaczynam zabawę z programowaniem, czy ktoś może mi powiedzieć co powinnien zawierać silnik do gry?" :lol::lol:

 

Przecież to jest logiczne, że wszystko to co potrzebujesz musi zawierać silnik : o. To tak jakby pytać jakie funkcje/procedury ma zawierać mój program do edycji grafiki :o

Moje projekty: http://wojciechkulik.pl

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można rozgraniczyć między silnikiem a rendererem powiedzmy. Pierwsze steruje całą logiką gry, która też można jeszcze podzielić na inne "podzespoły" a renderer jest silnikiem graficznym, który steruje wyświetlaniem różnych rzeczy na ekranie i zarządza po części nimi.

 

Nie pisałem jako takiego silnika uniwersalnego bo jak byś się kiedyś przekonał napisanie czegoś takiego trwa kilka lat więcej niż stworzenie niejednej gry bo musisz tam zawrzeć mase algorytmów, których nie koniecznie byś wykorzystał w swojej grze.

 

Co do tego co ma się znaleźć to ogólnie budujesz masę klas: pare/parenaście czy tam ile potrzebujesz jakiś z bazowym interface-em z których cały silnik dalej będzie dziedziczył i będziesz obudowywał te bardziej rozszerzane klasy w coraz to bardziej potrzebne metody i pola np.:

punkt materialny -> obiekt -> zwierz -> człowiek

 

Potem budujesz masę metod dla tych klas, które będą nimi zarządzać np.: dla pkt. materialny: przesuń,

obiekt: zmierz rozmiary, (przesuń - dziedziczone z pkt. materialny), obróć itp.

zwierz: zarycz, biegnij, idź spać itp.

człowiek: pogadaj, idź do pracy etc.

 

Potem łączysz wszystkie moduły ze sobą tak by integralnie działały i masz powiedzmy silnik tyle, że przy okazji jest tego z xxxxxxxxx razy tyle co napisałem tak naprawdę do zrobienia. I na mój gust nie musisz całego silnika wrzucać w dll-ki bo i tak pisząc silnik pewnie będziesz miał zamiar go powiedzmy udostępnić to lepiej jednak dać kod cały wtedy każdy może szybko i bezboleśnie coś wywalić zmodyfikować czy się z czymś zapoznać.

 

To moja wizja - każdy ma swoją :) (ile ludzi tyle rozwiązań - chodź wiele może mieć wspólne cechy)

 

Ogólnie bez dobrego spisania sobie wymagań i czego potrzebujesz nie bierz się za kod. Rozrysuj sobie jakie klasy będziesz potrzebował, które będą jak powiązane z innymi i dopiero bierz się za kodzenie.

Ot taka mini-strona moja po godzinach :)http://www.wnetrzekuchni.pl

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...