Skocz do zawartości

[delphi]Grajek


ktoś

Polecane posty

grajek

Ten program jest obsługiwany oczywiście klawiaturą.
Klawisze od "caps lock" do "enter" to kolene dźwięki gamy C oraz niektóre dźwięki sąsiednich gam. W rzędzie Q-P znajdują się klawisze półtonów.
Program korzysta plików dźwiękowych znajdujących się razem z nim w archiwum, a po rozpakowaniu będą w jednym folderze. Inaczej program ich nie znajdzie.

W programie wykorzystałem instrukcję playsound, oraz timer.

UWAGA! JEżeli ktoś zacznie się bawić myszą, zapętli program! W takiej sytuacji należy nacisnąć klawisz odpowiadający danemu dźwiękowi, po puszczeniu go dźwięk przestanie być odtwarzany. W skrajnych przypadkach może się zawiesić! Używajcie tylko klawiatury!

Narazie nie podaję kodu źródłowego, bo wiem, jakie bedą komentarze.
Sam wiem, że wszystko można było zrobić prościej i lepiej i na bassie itp. biggrin.gif
A tak na serio, to kod mam na drugim kompie, więc w tej chwili są poza moim zasięgiem.

Zapomniałbym: archiwum waży 242 kB, więc chyba każy może sobie pozwolić na sciągnięcie go biggrin.gif
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm program jest słaby, powinieneś go rozbudować, dodać możliwość grania myszką. Poza tym, użyj BASS'a, bo PlaySound to porazka ;-) BASS jest prosty w obsłudze, masz w przykładach co i jak, więc nie powinieneś mieć problemów. Jak coś to moge ci podrzucić prosty unit do odtwarzania dźwieku BASS'em, kiedyś go do gry używałem, ale najpierw sam spróbuj. Poza tym rozbuduj program, dodaj możliwość zapisu kolejnych dźwięków, żeby jak ktoś cos zagra, to było to zapisane z możliwością poźniejszego odtworzenia/modyfikacji. Zrób ładne GUI i będzie ok, chociażby zrób w Paintcie obrazek klawisza i daj go jako Glyph TSpeedButtona.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, na bassie się nie znam, a ta porażka to nawet całkiem nieźle działa.

Pobawię się tym jeszcze, a [b]narazie jak byście mogli, to powiedzcie, jak z jakością dźwięku. Żeby zrobić obsługę myszą, to trzeba by całkowicie przebudować program. Chyba zrobię tak, że wywalę przyciski z formatki, żeby uodpornić program na zawieszanie.
Jeżeli chodzi o zapisywanie, to chyba mogłoby być tak, że do timera dopisać instrukcję, która będzie dopisywała kolejne dźwięki do memo, i/lub *.txt.
Odtwarzanie polegaoby na odczytywaniu po jednym znaku, i odtwarzał dźwięk [litera] + '.wav'

tj. po 2 znaki, jeżeli mamy zapis np. "+C" to pomijamy znak "+" i odtwarzamy dwięk c.wav.
Jeżlei mamy zapis np. "C#" to odtważamy dźwięk c#.wav

Ma to sens?
Napiszcie, czy ta 'porażka' odtwarza dźwięki wmiare przyzwoitą jakością. Czyli czy np. nie ma takiego 'strzelania' na początku lub na końcu każdego dźwięku. Pliki.wav powstały dzięki temu, że pq udostępnił na swojej stronie źródła programu "generator.exe"
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpaliłem miałem na uszach słuchawki i prawie mi głowy nie rozwaliło... nadodatek [b]nieważne co wciskałem to leciał ten sam dźwięk... hehe można tym robić pranie mózgu komuś biggrin.gif sprzedaj do CIA albo FBI. I zmień z buttonów na cokolwiek innego bo odgrywanie jakiejś muzyki na buttonach raczej się nie sprawdzi bo ciężko jest super szybko operować szczurkiem.

Ot taka mini-strona moja po godzinach :)http://www.wnetrzekuchni.pl

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote] Ten program jest obsługiwany oczywiście klawiaturą.
Klawisze od \"caps lock\" do \"enter\" to kolene dźwięki gamy C oraz niektóre dźwięki sąsiednich gam. W rzędzie Q-P znajdują się klawisze półtonów.
(...)
UWAGA! JEżeli ktoś zacznie się bawić myszą, zapętli program! W takiej sytuacji należy nacisnąć klawisz odpowiadający danemu dźwiękowi, po puszczeniu go dźwięk przestanie być odtwarzany. W skrajnych przypadkach może się zawiesić! Używajcie tylko klawiatury [/quote]

Scorpio, pisałem, o zapętlaniu programu. Ten program obsługuje się klawiszmi, a nie ogonkiem.
Jak masz taką sytuacją, że zapętlisz, to naciśnij odpowiadający dźwiękowy klawisz na klawiaturze, i jak go puścisz, to przerwiesz odtwarzanie.

ps: Co do prania mózgu, to są lepsze metody. biggrin.gif

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...