stefanowski Napisano Maj 25, 2007 Zgłoś Share Napisano Maj 25, 2007 Siemka Zastanawiam się nad stworzeniem gry w pascalu.. Gra była by podobna do simsów (jedynki)..ewentualnie GTA I i GTA II No i mam odnośnie tego kilka pytań... Chce, aby w grze była grafika trójwymiarowa... lecz widok z góry.. Postacie..budynki.. akcesoria domowego użytku..wszystko najlepiej jeśli to by było modele z 3d maxa Ok.. to za zadam te swoje pytania.. - Jaki silnik graficzny nadawałby się do tego? - przewiduje też multiplayer więc jaką technologię proponowalibyście do połączeń gracza z serwerem? - czy jest możliwość zmieniania właściwości obiektu stworzonego w 3d maxie? np. ruch ręka..nogą...zmiana ubrania..koloru ubrania itp? Pytam was jako specjalistów, więc proszę o odpowiedzi osób które się na tym na prawdę znają Delphi niestety chyba odpada...bo przewiduje zrobienie z tego dużej gry.. lecz oczywiście mogę się mylić Na pewno nie pogardzę linkami itp. Ale jeśli nie chce Ci się szukać linków...to prosiłbym tylko o odpowiedzenie na moje pytania:) Z góry dziękuje:) Stefanowski Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blind Napisano Maj 25, 2007 Zgłoś Share Napisano Maj 25, 2007 Ehh... rozumiem ze dopiero zaczynasz robic gry. zacznij od czegos prostego - DirectX - DirectPlay - tak Delphi odpada? W pascalu? yyyyy... www.blinder.pl - Blog Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toster Napisano Maj 25, 2007 Zgłoś Share Napisano Maj 25, 2007 Delphi jak najbardziej sie do tego nadaje nawet duyzo bardziej niz TP. Od razu wroze ci ze ci sie nie uda dlaczego ? Bo z postu wnioskuje ze nie masz duzego doswiadczenia w prgroamowniu. Na poczatek polecalbym GLScene, silnik oparty na OpenGL bardzo prosty i intuicyjny nie najgorszy na poczatek. Dla bardziej zaawansowanych moze OGRE ale to juz trza z C++ miksowac. Wartwa sieciowa na socketach, troche ten temat drazylem na pewno nie dla newbie ale zawsze mozna sprobowac. Co do zmian mozliwosci obiektu mozna zrobic wszystko co sie chce, trzeba tylko poznac strukture.. na poczatek polecam ci danie sobie spokoj z gra na tym poziomie komplikacji i zaczecie od czegos prostrzego. sproboj moze na poczatek zrobic cos jak soldat. Always Dark<br /> Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefanowski Napisano Maj 25, 2007 Autor Zgłoś Share Napisano Maj 25, 2007 no zaczynam dopiero robienie gier ale chce iść w tym kierunku.. na razie pobawić się tym wszystkim i zobaczyć jak to będzie wyglądać A Delphi nie jest zbyt wolne? No a taką tibie...w czym byś robił? W Delphi czy w np. w TP ?? //Edit Programować to ja umiem i to nawet bardzo dobrze (tak mi sie zdaje ) No ja chce ćwiczyć cały czas na tym silniczku co bym go w finalnym etapie wykorzystywał.. Więc mówicie że DirectX najlepszy? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
5corpio Napisano Maj 25, 2007 Zgłoś Share Napisano Maj 25, 2007 O ile się nie myle są przetłumaczone nagłówki do OpenGL-a dla TP więc możesz ich sobie poszukać. Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HNB Napisano Maj 25, 2007 Zgłoś Share Napisano Maj 25, 2007 Testy wydajności jakie robiłem pokazują że Delphi jest często szybsze w operacjach zmiennoprzecinkowych a nigdy wolniejsze . Co zabawniejsze w każdej następnej wersji poprawiana jest ich wydajność :>., jest szybsze a jeśli nie szybsze to na pewno nie wolniejsze. Test robiłem dość dawno w VC++6 vs D7 i VC++ przegrywał Warto dodać że od Delphi 2006 jest bardzo wydajny menager pamięci :>. Nie ma to tamto - Delphi stworzono pod kątem wydajności i stabilności soon Delphi will be only for veterans and finally we all will die at the end… delphi.dathox.com - nowinki z świata Delphi/Pascala only programmers and drug dealers call their customers "users" Oto cisza przed burzą, Chwile się dłużą.Z gór schodzi dużo chmur ku podnóżom.Ptaki milaczą, drogi suche jak wiór się kurzą, Ptaki milczą a drogi się kurzą. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blind Napisano Maj 25, 2007 Zgłoś Share Napisano Maj 25, 2007 Delphi wolne od TP hahahaha Nom za Directxem przemawia kilka rzeczy, jest to zbiór bibiotek, daje ci duzo wiecej narzedzi niz ogl, dziala bardzo dobrze na viscie. Open Gl masakrycznie dziala na viscie to jest wielki minus. Hehe doradzam ci directXa a sam w OGLu pisze xD www.blinder.pl - Blog Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HNB Napisano Maj 25, 2007 Zgłoś Share Napisano Maj 25, 2007 Co do DirectX polecam www.clootie.ru soon Delphi will be only for veterans and finally we all will die at the end… delphi.dathox.com - nowinki z świata Delphi/Pascala only programmers and drug dealers call their customers "users" Oto cisza przed burzą, Chwile się dłużą.Z gór schodzi dużo chmur ku podnóżom.Ptaki milaczą, drogi suche jak wiór się kurzą, Ptaki milczą a drogi się kurzą. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
5corpio Napisano Maj 25, 2007 Zgłoś Share Napisano Maj 25, 2007 czy jest możliwość zmieniania właściwości obiektu stworzonego w 3d maxieXKKZX[HX[XKHX[XH] Do ruchów animacja szkieletowa a co do reszty to też się da zależy jak zapiszesz. Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefanowski Napisano Maj 25, 2007 Autor Zgłoś Share Napisano Maj 25, 2007 Dziękuje wszystkim za odpowiedzi Czyli użyje najwidoczniej D7 + DirectX A animacja szkieletowa..ogolnie trudna sprawa? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krajew4 Napisano Maj 25, 2007 Zgłoś Share Napisano Maj 25, 2007 Programować to ja umiem i to nawet bardzo dobrze (tak mi sie zdaje ) Rozwaliles mnie tym zdaniem ;-))) :-D Przypomiam, ze gra to nie tylko silnik i kod, ale tez pomysl na gre, na fabule, postacie, przedmioty, lokalizacje, graczy, bonusy, swiat, rozne efekty itd... co sprowadza sie zwykle w przypadku malych gier do pisania na kartkach i w duzych (takich jak chcesz zrobic) do pisania opaslych dokumentacji. My life for Aiur! Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefanowski Napisano Maj 25, 2007 Autor Zgłoś Share Napisano Maj 25, 2007 Rozwaliles mnie tym zdaniem ;-))) :-D Przypomiam, ze gra to nie tylko silnik i kod, ale tez pomysl na gre, na fabule, postacie, przedmioty, lokalizacje, graczy, bonusy, swiat, rozne efekty itd... co sprowadza sie zwykle w przypadku malych gier do pisania na kartkach i w duzych (takich jak chcesz zrobic) do pisania opaslych dokumentacji. wiem wiem a zawsze programowałem aplikacje użytkowe całą fabułę itp.. mam w głowie i ostatnio przelewam ją na papier Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
5corpio Napisano Maj 25, 2007 Zgłoś Share Napisano Maj 25, 2007 A animacja szkieletowa..ogolnie trudna sprawa? W 3dsMaxie banalna a w skodzeniu nie wiem bo nigdy się tym nie zajmowałem ale pewnie tak Spider jak będzie to Ci powie co i jak :> Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nvm Napisano Maj 25, 2007 Zgłoś Share Napisano Maj 25, 2007 Nom za Directxem przemawia kilka rzeczy, jest to zbiór bibiotek, daje ci duzo wiecej narzedzi niz ogl, dziala bardzo dobrze na viscie. Open Gl masakrycznie dziala na viscie to jest wielki minus. Pomyśl o biednych użytkownikach Linuksa i Maca Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jason Napisano Maj 25, 2007 Zgłoś Share Napisano Maj 25, 2007 Dobry programista myśli o tych użytkownikach Dlatego ja piszę pod SDL'em Jak się dobrze optymalizuje kod to można w miarę wyrównaną wydajność uzyskać. I co z tego, że DirectX to zbiór bibliotek ?? Przecież można dołączyć inne, wolne od platformy. A Vistę można olać... nigdy Windows nie zagości na moim kompie... Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filuu Napisano Maj 25, 2007 Zgłoś Share Napisano Maj 25, 2007 Niech m$ sie martwi, że pod vistą gówno działa A nie koderzy Chociaz z tą vistą to nie jestem aż taki pewien bo jej nie mam ale ludzie mówia ze ogl tam chodzi jakby siedział. Lubię cytryny ! Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nvm Napisano Maj 26, 2007 Zgłoś Share Napisano Maj 26, 2007 http://www.opengl.org/pipeline/article/vol003_9/ Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.