Skocz do zawartości

[Delphi][openGl] zastapienie rysowania glVertex


Gifanonim

Polecane posty

Witam. Chodzi o to ze pisze gre i podloze mapy czyli trawe piach itd. rysuje za pomoca otexturowanych kwadratow

np. dla trawy

[code=Delphi]
glTexImage2D(GL_TEXTURE_2D,0,3,32,32,0,GL_RGB, GL_UNSIGNEDUK]JNBKJNBY[ÓUPQĘNvFW6&C&bvfW'FW6bśĆ7ŁÓŁ4(ąQ
ąYŃ5`ą5hŹĄ$)*1);
glTexCoord2f(1,1); glVertex3f(1+MX+licz*1,0,1+MZ+KLJJJNB^K
N^JÓV
XK
ÓŁŚvVćB [/code]

No i pojawil sie problem bo jak mam wyswietlac 900 takich kwadracikow, i potem mam jeszcze wygenerowac drzewa, krzaki z kwadryk na raz to mi strasznie spadaja FPS'y (w sumie nic dziwnego tongue.gif). Wiec czy da sie to jakos zastapić tak aby działało jak najszybciej i nie bylo z tym problemow ?

"Bogowie to bugi ludzkich umysłów" Gifanonim ®

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy te pola są na ekranie cały czas widoczne ?? bo jak nie to możesz się pokusić o napisanie algorytmu, który zmienia rodzaj wypełnienia teksturą niewidocznych kwadratów wink.gif
[code=C++] glPolygonMode(GL_FRONT,GL_FILL);
glPolygonMode(GL_BACK,GL_PS
N [/code]
Zaraz na początku możesz właśnie wyłączyć GL_BACK, żeby zamiast rysowania 1800 tekstur (nawet tych niewidocznych) rysował 900 wink.gif
z z GL_FRONT'em musiałbyś się pobawić w algorytmie rysującym,
GL_FRONT to znaczy, że przednia warstwa powierzchni, GL_FILL że ma być wypełniona teksturę, GL_POINT, że tylko wierchołki (Vertex'y) mają być wypełnione, a GL_BACK analogicznie do GL_FRONT smile.gif

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 4p był taki temat, gość chciał napisać mapę z tablicą która normalnie by zajmowała 16 GB... na Tibia serwer gość odczytał, że mapa ma 128x128 (jeśli chodzi o tablicę), więc musisz to rozpatrzyć smile.gif Bo przecież twórcy Tibii (choć nie przepadam za tą grą wink.gif ) to na pewno zaawansowani programiści smile.gif

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Rozwiązanie jest proste:
Przy tworzeniu gry: budujesz VBO dla zestawu siatki skały

Rysując scenę:
- Renderujesz podłogę z trawy o rozmiarach 900 jako jeden quad.
- Renderujesz skałę z VBO

Jeśli nie znasz VBO to szukaj na NeHe a jak to za trudne dla Ciebie użyj list.

Nie zmieniaj tekstury co jednego quada !!
Pozdrawiam
Spider ^*^

www.spider.dathox.com :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak z VBO jeszcze nic nie [b]prubowalem trzeba sie rozwijac tongue.gif

[quote]
Na 4p był taki temat, gość chciał napisać mapę z tablicą która normalnie by zajmowała 16 GB... na Tibia serwer gość odczytał, że mapa ma 128x128 (jeśli chodzi o tablicę), więc musisz to rozpatrzyć Bo przecież twórcy Tibii (choć nie przepadam za tą grą ) to na pewno zaawansowani programiści [/quote]

Kiedyś ciupałem ostro w Tibie ale juz mi sie znudziła tongue.gif a co do rozwiazania nie mam zielonego pojęcia jak oni to rozwiązali że takie duże mapy wcisneli i to wcale nie laguje jeszcze przy ponad 900 graczach na raz smile.gif. A to że są to zaawansowani programiści to nie wątpie, wkońcu takiej gry się nie robi z palcem w d...

Więc kończąc dzięki wszystkim za rady i jeśli jeszcze coś pomocnego wam przyjdzie na myśl to dajcie znac (moze jakies art. ect.) ;p

"Bogowie to bugi ludzkich umysłów" Gifanonim ®

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby do bmp używać dll'ek to lekka przesada ;P
Ja tylko do obsługi plików JPEG używam (biblioteka IJL - Intel JPEG Library) smile.gif
A GLAUX.dll zajmuje cały MB (nic nie zoptymalizowali), ale cóż, to Microsoftu tongue.gif
Targa nawet skompresowane mają łatwą budowę (ten algorytm kompresji - RLE - to dziadostwo, tylko jak widzi koło siebie takie same kolory, to zapisuje w jakiś specjalny sposób, są na NeHe też skomresowane tga wink.gif ).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote] Widzisz nawet dobrze nie przejrzałeś strony, a już na forum zadajesz pytania
http://www.unit1.pl/135,0,download.html [/quote]

Szczeze to do tej strony jeszcze nie dotarlem tongue.gif korzystalem tylko z forum a gogle jej jakos nie wyswietlaly jak szukalem tego pliku tongue.gif albo mi umknely w natloku :> no ale chyba bede musial zaczac tam czesciej zagladac :> w kazdym razie THX

"Bogowie to bugi ludzkich umysłów" Gifanonim ®

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...